Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 12:14

Thursday schreef op 03-07-2022 om 11:48:

[..]

Nee, dat is geen kwestie van perspectief, het is gewoon appels met peren vergelijken. Hoe kun je zo blind zijn?

Tja, zo kun je natuurlijk ook discussiëren. Iemand die het niet meer je eens is is dom of blind. Dat vind ik dan weer dom.  Heb je dat stuk van FTM gelezen dat hier gepost werd? En hoeveel boeren ken je? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

03-07-2022 om 12:23

Bij de toeslagenaffaire en dit zie ik echt geen overeenkomsten behalve dat aan het eind van het verhaal er mensen boos en verdrietig zijn.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 12:33

Hetvrijewoord schreef op 03-07-2022 om 12:23:

Bij de toeslagenaffaire en dit zie ik echt geen overeenkomsten behalve dat aan het eind van het verhaal er mensen boos en verdrietig zijn.

Het gaat niet om de inhoud, maar om hoe je ervoor zorgt dat je boodschap gehoord wordt door de regering. Want die blijkt bepaald niet goed te luisteren. Ook niet naar de z Groningers,  ook niet naar de ouders uit de toeslagenaffaire, niet naar huisartsen, niet naar studenten. Dus zonder harde acties wordt je gewoon niet gehoord.

Remkes is alles behalve neutraal hoor...

https://nos.nl/artikel/2336574-commissie-kraakt-nieuwe-stikstofaanpak-kabinet

En ook nog eens een VVD'er. Dit lijkt mij eerder de bekende rode lap. Volgens mij wil het kabinet dat het compleet uit de hand gaat lopen komende week, zodat ze kunnen wijzen naar de boeren.

Waarom niet een neutraal iemand die geen belangen heeft. Van mijn part gaan iemand van LTO en iemand van het RIVM onderhandelen. Maar dit is gewoon olie op het vuur voor morgen.

Drietje schreef op 03-07-2022 om 12:33:

[..]

Het gaat niet om de inhoud, maar om hoe je ervoor zorgt dat je boodschap gehoord wordt door de regering. Want die blijkt bepaald niet goed te luisteren. Ook niet naar de z Groningers, ook niet naar de ouders uit de toeslagenaffaire, niet naar huisartsen, niet naar studenten. Dus zonder harde acties wordt je gewoon niet gehoord.

Het is in dit geval precies andersom: de boeren hebben niet geluisterd. Dit plan ligt er al jaren en de boeren gingen gewoon door.

Lonnie schreef op 03-07-2022 om 12:36:

En ook nog eens een VVD'er. Dit lijkt mij eerder de bekende rode lap. Volgens mij wil het kabinet dat het compleet uit de hand gaat lopen komende week, zodat ze kunnen wijzen naar de boeren.

Waarom niet een neutraal iemand die geen belangen heeft. Van mijn part gaan iemand van LTO en iemand van het RIVM onderhandelen. Maar dit is gewoon olie op het vuur voor morgen.

Er is bijna geen onderhandelingsruimte meer. Ik denk dat er nog een heel klein beetje toegegeven zal worden aan de boeren en verder is dit het. Bij andere plannen wordt Nederland zowel door rechters als door Europa teruggefloten. Er is gewoon echt niets meer te willen.

Lonnie schreef op 03-07-2022 om 12:36:

Het RIVM doet onderzoek en adviseert. Waarover zou het LTO in godsnaam met het RIVM moeten onderhandelen, met welk doel?

Ze moeten bij de politiek zijn, die maken de keuzes en het beleid, ze moeten niet bij wetenschappers zijn.

Drietje schreef op 03-07-2022 om 11:45:

[..]

Ik vraag me af of hij acceptabel is. Hoe neutraal hij persoonlijk ook mag zijn (en dat geloof ik best) dan nog is hij lang bestuurder geweest van dezelfde partij als van der wal

Hoe je het ook wendt of keert het is een politiek probleem.
 De techniek en de feiten staan vast. Vraag is puur hoelang krijgen boeren de tijd en hoeveel gaat de agribusiness betalen om de schade te compenseren die zij hebben laten veroorzaken?
Gr Angela 

MrsMary schreef op 03-07-2022 om 12:51:

[..]

Er is bijna geen onderhandelingsruimte meer. Ik denk dat er nog een heel klein beetje toegegeven zal worden aan de boeren en verder is dit het. Bij andere plannen wordt Nederland zowel door rechters als door Europa teruggefloten. Er is gewoon echt niets meer te willen.

Misschien wordt het dan hoog tijd om bij Brussel te gaan protesteren vanuit alle getroffen EU landen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-07-2022 om 13:04 Topicstarter

Drietje schreef op 03-07-2022 om 12:33:

[..]

Het gaat niet om de inhoud, maar om hoe je ervoor zorgt dat je boodschap gehoord wordt door de regering. Want die blijkt bepaald niet goed te luisteren. Ook niet naar de z Groningers, ook niet naar de ouders uit de toeslagenaffaire, niet naar huisartsen, niet naar studenten. Dus zonder harde acties wordt je gewoon niet gehoord.

De artsen hebben hun gesprek gehad met hun minister, ook al kostte dat wat extra moeite. De artsen hebben de minister ook opgezocht waar dat hoort, op zijn werkadres. Waar ik me aan geërgerd heb is de media-aandacht. De huisartsen haalden ook wel het NOS-journaal om 20.00, maar pas als klein onderwerpje ergens achteraan.

redbulletje schreef op 03-07-2022 om 13:00:

[..]

Misschien wordt het dan hoog tijd om bij Brussel te gaan protesteren vanuit alle getroffen EU landen.

Nou, doe je best zou ik zeggen. Niemand houdt je tegen.

[..]

Eh... Heb je gestemd bij laatste Europese verkiezingen? Zo nee dan niet klagen. Zo ja, dan weet je dus waar het vandaan komt en kun je kijken of jouw partij doet wat ze toen beloofd hadden. Als dat afwijkt kun je bij jouw partij klagen. Maar jij gaat dat niet doen is mijn inschatting? Jij vliegt en eet en klaagt 'gewoon door?

Gr Angela 

[..]

Daar hoeven we in Brussel niet meer mee aan te komen. Nederland moet zorgen dat het zijn doelen haalt. Afspraak is afspraak.

MrsMary schreef op 03-07-2022 om 13:17:

[..]

Daar hoeven we in Brussel niet meer mee aan te komen. Nederland moet zorgen dat het zijn doelen haalt. Afspraak is afspraak.

Afspraken die ten koste van de bevolking gemaakt zijn kunnen ook weer door de bevolking ongedaan gemaakt worden, als men tenminste de krachten wil bundelen.

Die  Remkes schijnt in 2019 voor onteigenen boeren te zijn geweest dus hoezo wordt juist hij bemiddelaar? Klinkt meer als extra olie op het vuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.