Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Biebel
29-06-2022 om 20:09
MidasWolf schreef op 29-06-2022 om 19:42:
[..]
De veevoederbedrijven zullen ze niet snel blokkeren, de boeren delen mee in een deel van de winst die zij maken.
Mwah. Het ene voor een gedeelte, het ander is vooral beursgenoteerd. Laat de aandeelhouders maar last hebben van de aansporingen van de afgelopen jaren.
CharlieB
29-06-2022 om 20:21
Het lijkt wel alsof ze een lesje geven in "hoe raak je binnen twee weken de steun van het land volledig kwijt". Waar ik eerder nog wel eens hoorde "ik geef ze groot gelijk" is het nu om mij heen echt 100% "ze zijn volledig van de pot gerukt".
Ik hoop dat het leger klaarstaat voor maandag.
QuizzicalOpossum53
29-06-2022 om 20:44
MeganRapinoe schreef op 29-06-2022 om 17:55:
[..]
Je zei vandaag zelf dat die handreiking al behoorlijk gedaan is. Het plan is ontzettend aangepast, zoals je zelf ook aangaf. Moeten er dan nog méér handreikingen worden gedaan? Dan is dat toch gewoon buigen voor terreur? Dan is het toch: degene die het hardste schreeuwt en de grootste trekker heeft, krijgt zijn zin.
Ik bedoel niet inhoudelijk. Symbolisch. De relschoppers hard veroordelen, begrip tonen voor de gevoelens van de andere boeren en uitnodigen om om tafel te gaan. zoiets.
QuizzicalOpossum53
29-06-2022 om 20:47
Biebel schreef op 29-06-2022 om 19:03:
[..]
Laat ze, als ze dan willen blokkeren, gaan naar de veevoederbedrijven. Of dat ze de betalingen stoppen aan banken en die bedrijven. Of hun voedsel zelf verkopen ipv via de tussenpartijen.
Want zoveel heeft die boer niet te maken met wat er in de supermarkt ligt. Plus; nu gaat iedereen de komende dagen hamsteren en levert dit soort acties niet meer begrip maar juist meer weerstand op.
Nu nog actie voeren is echt een beetje te laat, je hebt je punt gemaakt, er zijn aanpassingen, er is meer toelichting, nou weer gewoon op zijn Nederlands gaan overleggen.
De supermarkten halen vlees zo goedkoop mogelijk uit het buitenland. En hun winsten zijn enorm. Dus ik vind het niet zo raar om je daar op te richten. Maar blokkeren, nee, niet handig. Sowieso denk ik dat de acties nu moeten stoppen.
MidasWolf
29-06-2022 om 20:48
Biebel schreef op 29-06-2022 om 20:09:
[..]
Mwah. Het ene voor een gedeelte, het ander is vooral beursgenoteerd. Laat de aandeelhouders maar last hebben van de aansporingen van de afgelopen jaren.
Kan het nog sterker vertellen, de boeren worden financieel gesteund door deze bedrijven bij de demonstraties en acties.
Ook lobbyen ze voor de boeren in Den Haag.
Dus tegen deze bedrijven zullen zij zich op dit moment niet snel keren.
Biebel
29-06-2022 om 21:19
MidasWolf schreef op 29-06-2022 om 20:48:
[..]
Kan het nog sterker vertellen, de boeren worden financieel gesteund door deze bedrijven bij de demonstraties en acties.
Ook lobbyen ze voor de boeren in Den Haag.
Dus tegen deze bedrijven zullen zij zich op dit moment niet snel keren.
Ik denk dat ik me niet goed uitdruk, want ik heb een soortgelijk -als niet hetzelfde- artikel eerder ook gedeeld
Wat ik probeer te stellen is dat de boeren voor een deel eigenaar zijn, maar vergeten dat er ook aandeelhouders zijn. Op de beurs. Of een familie die zichzelf ermee in de quote 500 heeft gekregen. Voeg daarbij dat dit soort bedrijven de ongebreidelde groei altijd hebben gestimuleerd en zelfs nu nog daarop sturen; dat is waarom de boeren hun actie daarop zouden moeten richten. Dat ze zichzelf in de portemonnee raken - ik vermoed dat de boetes ook niet echt goedkoop zijn.
MidasWolf
29-06-2022 om 21:31
Biebel schreef op 29-06-2022 om 21:19:
[..]
Ik denk dat ik me niet goed uitdruk, want ik heb een soortgelijk -als niet hetzelfde- artikel eerder ook gedeeld
Wat ik probeer te stellen is dat de boeren voor een deel eigenaar zijn, maar vergeten dat er ook aandeelhouders zijn. Op de beurs. Of een familie die zichzelf ermee in de quote 500 heeft gekregen. Voeg daarbij dat dit soort bedrijven de ongebreidelde groei altijd hebben gestimuleerd en zelfs nu nog daarop sturen; dat is waarom de boeren hun actie daarop zouden moeten richten. Dat ze zichzelf in de portemonnee raken - ik vermoed dat de boetes ook niet echt goedkoop zijn.
Dat had ik dan even gemist dat je een zelfde soort artikel gedeeld hebt.
Het kan nog komen de acties zullen tot nu toe alleen maar meer worden.
Rondstruiner
29-06-2022 om 21:34
Podcast De Dag ging vandaag over de geschiedenis van de boerenprotesten in Nederland. Het is er wel vaker heftig aan toe gegaan.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-dag/71878/1132-extreem-boerenprotest-een-traditie
MeganRapinoe
29-06-2022 om 21:49
Drietje schreef op 29-06-2022 om 20:44:
[..]
Ik bedoel niet inhoudelijk. Symbolisch. De relschoppers hard veroordelen, begrip tonen voor de gevoelens van de andere boeren en uitnodigen om om tafel te gaan. zoiets.
Maar dat is toch precies wat ze nu doen? Dus wat dan nog meer?
Daglichtlamp
29-06-2022 om 22:06
https://www.ad.nl/binnenland/boeren-in-gesprek-met-politie-bij-afrit-a1-apeldoorn-noodverordening-uit-vrees-bevrijdingsactie~a4d9d60f/
Een bevrijdingsactie voor de gearresteerde boeren?
Daglichtlamp
29-06-2022 om 22:10
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2434612-beroepsdemonstranten-tegen-overheid-sluiten-zich-aan-bij-boerenprotesten
Dit was te verwachten vermoed ik, maar het is best wel zorgelijk. Hopelijk zien de boeren in dat dit monsterverbond hun zaak alleen maar grote schade toebrengt.
Fleurtje_5
29-06-2022 om 22:14
Rondstruiner schreef op 29-06-2022 om 15:53:
https://nos.nl/artikel/2434534-cda-er-blijft-thuis-na-protest-boeren-kamerleden-krijgen-veiligheidsinstructies
"Boze boeren hebben gisteravond het huis van CDA-Kamerlid Derk Boswijk bezocht. Hij was zelf in Den Haag aan het werk, maar zijn kinderen van 4 en 7 jaar waren wel thuis."
Afschuwelijk.
Wat angstig voor die kindjes
FaithfulDuck87
29-06-2022 om 22:24
Athan schreef op 29-06-2022 om 22:18:
[Quote verwijderd]
doe toch even normaal zeg.
Jij bent blij, omdat er straks nog meer gedoe komt? er zijn genoeg boeren, die het hier niet mee eens zijn, en die wens je dit ook allemaal toe. Denk eens na joh. Werkelijk ik kan hier zo boos om worden. Beroepsdemonstranten toe juichen, zodat we straks lekker de boeren kunnen bashen en hahaha lekker eigen schuld. Doe echt gvd eens normaal.
oh, en ik heb je bericht gemeld. Dit is ook opruiing en je bent dan geen haar beter dan de boeren en die beroepsdemonstranten
Fleurtje_5
29-06-2022 om 22:49
MeganRapinoe schreef op 28-06-2022 om 20:04:
@Fleurtje : hoe werkt dat? Dat je steeds de al 10000x weerlegde informatie stug blijft delen? Vind ik echt bizar. Ik weet niet of dit valt onder 'op de man', maar ik verbaas me er gewoon zo over. Ik begrijp niet dat je steeds hetzelfde deelt terwijl er al steeds op gereageerd is.
Knapper dan knap. Dit topic over de boeren is deel 1 (als ik me niet vergis) en heeft tot nu toe 1063 berichten. Hoe kan hier dan iets al 10000x weerlegd zijn? Inderdaad echt bizar. Ik weet niet hoe dat werkt.
Ik moest echt even terug bladeren om te achterhalen wat er nou gewist is dat banwaardig zou zijn. Daar ben ik achter, idd ik had het korte stukje al twee keren gepost. Maar ik reageerde op MrsMary (die tot gisteren pas 30 berichten onder haar naam had staan) Ze had het over pappen en nathouden. Het had zomaar gekund dat zij mijn stukje niet had gelezen of dat mijn bericht was "ondergesneeuwd" in deze hectiek.
Zoveel 'weerlegde' berichten heb ik niet gelezen, maar ik lees idd lang niet alles. Dan zou ik er een dagtaak aan hebben.
Wat ik daar wel over weet heb ik niet 'geleerd' of gelezen op dit topic of forum.
(ammoniak (NH3) dat uit zee verdampt, verstoring van het ecosysteem etc. etc. etc.)
Wil niet zeggen dat ik dan bij het huidige 'plan van aanpak' geen vraagtekens heb.