Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 22:38

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/24/aangifte-door-minister-van-der-wal-wegens-doodsbedreiging-op-vrachtwagen-a4134619
Dieptriest.

"De witte vrachtwagen dook op tijdens een uitzending van SBS 6 Shownieuws. Uit de uitzending bleek dat het voertuig bij het boerenprotest van afgelopen woensdag op de Veluwe is gesignaleerd. Tijdens de uitzending werd een screenshot getoond van de witte
vrachtwagen met de achterklep naar beneden. Mannen stonden op de klep en dronken bier en aten broodjes."

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 22:38:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/24/aangifte-door-minister-van-der-wal-wegens-doodsbedreiging-op-vrachtwagen-a4134619
Dieptriest.

"De witte vrachtwagen dook op tijdens een uitzending van SBS 6 Shownieuws. Uit de uitzending bleek dat het voertuig bij het boerenprotest van afgelopen woensdag op de Veluwe is gesignaleerd. Tijdens de uitzending werd een screenshot getoond van de witte
vrachtwagen met de achterklep naar beneden. Mannen stonden op de klep en dronken bier en aten broodjes."

Dit had ik nog niet gezien. Ongelooflijk. Ben er echt stil van. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-06-2022 om 22:56

MidasWolf schreef op 24-06-2022 om 22:02:

Waar ik deels wat (ongefundeerd) bezorgd over ben is dat ze nu te hard ingrijpen in het boeren bestand en dat het op lange termijn problemen met zich mee gaat brengen. De regering heeft al vaker laten blijken dat de lange termijn aanpak niet altijd even best uitpakt. Daarnaast zit er achter de boeren ook weer een hele keten hoe zit het daarmee, worden zij op een of andere manier geholpen.
Hoeveel banen hangen daar mee samen.

Nou inderdaad. Dit heeft enorme gevolgen. 

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 22:33:

Verdere verstedelijking van het platteland lijkt me onwenselijk. Dan gaan ze in de Randstad maar de hoogte in. Laat dorpjes met rust!

Dat is ook het beleid van in ieder geval mijn provincie: verdichting, zoals dat heet, in de steden (je zal dan de hoogte in moeten). Steden heb je overigens buiten de randstad ook. In mijn regio is een stad die veel moet/wil groeien vanwege de bedrijven in de omgeving. Die groeien als kool en er moet (woon)ruimte komen om nieuwe mensen aan te trekken. In de dorpen mag van de provincie geen ‘uitbreiding’ als niet eerst alle mogelijke ‘inbreiding’ is gedaan, oftewel, alle verrommelde, lege plekken binnen de bebouwde kom bebouwen en dus zo weinig mogelijk buitengebied gebruiken voor woningbouw. Nederland is zich er echt wel van bewust dat we geen zeeën van ruimte hebben om dicht te bouwen en dat we het slim moeten aanpakken. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-06-2022 om 23:05

Mija schreef op 24-06-2022 om 22:59:

[..]

Dat is ook het beleid van in ieder geval mijn provincie: verdichting, zoals dat heet, in de steden (je zal dan de hoogte in moeten). Steden heb je overigens buiten de randstad ook. In mijn regio is een stad die veel moet/wil groeien vanwege de bedrijven in de omgeving. Die groeien als kool en er moet (woon)ruimte komen om nieuwe mensen aan te trekken. In de dorpen mag van de provincie geen ‘uitbreiding’ als niet eerst alle mogelijke ‘inbreiding’ is gedaan, oftewel, alle verrommelde, lege plekken binnen de bebouwde kom bebouwen en dus zo weinig mogelijk buitengebied gebruiken voor woningbouw. Nederland is zich er echt wel van bewust dat we geen zeeën van ruimte hebben om dicht te bouwen en dat we het slim moeten aanpakken.

Dat lijkt me een heel logisch beleid. Die kaart van Stroe met 25.000 extra huizen op boetenland is in dat opzicht ook heel bijzonder. Daar wonen nu 1500 mensen. Hoeveel huizen zullen dat zijn,  500 maximaal denk ik. Hoezo is dat kaartje een basis om in gesprek te gaan met gemeenten? Want daarvoor was het bedoeld. 

Overigens zijn ook bij de dorpen woningen nodig voor starters die graag in hun dorp willen blijven. Maar dat zijn er geen 25.000 en bovendien kun je daarvoor inderdaad vaak wel oude winkelpanden of hotels vervangen in de dorpen zelf.

Drietje schreef op 24-06-2022 om 23:05:

[..]

Dat lijkt me een heel logisch beleid. Die kaart van Stroe met 25.000 extra huizen op boetenland is in dat opzicht ook heel bijzonder. Daar wonen nu 1500 mensen. Hoeveel huizen zullen dat zijn, 500 maximaal denk ik. Hoezo is dat kaartje een basis om in gesprek te gaan met gemeenten? Want daarvoor was het bedoeld.

Overigens zijn ook bij de dorpen woningen nodig voor starters die graag in hun dorp willen blijven. Maar dat zijn er geen 25.000 en bovendien kun je daarvoor inderdaad vaak wel oude winkelpanden of hotels vervangen in de dorpen zelf.

Oh, dat verbaast me nou weer helemaal niks. Er zijn worden in het lokale bestuur geregeld ‘scenariokeuzes’ gemaakt, waarbij een of twee scenario’s volkomen irreëel zijn. Het is ook vaak om te laten zien wat keuzes betekenen, het heel uitgesproken te maken. Als je dat soort scenario’s uit de context haalt denk je dat er iemand gek geworden is. 

Drietje schreef op 24-06-2022 om 22:56:

[..]

Nou inderdaad. Dit heeft enorme gevolgen.

Zo zijn er veel vragen niet beantwoord. Een analyse over de gevolgen ontbreekt en geen lange termijn visie. Ik begrijp sowieso niet dat in een tijd van voedselschaarste zulke ingrepen worden gedaan. 

En van der Stal mag je niet bedreigen alleen is ze niet van het type wat de vrrbinding kan maken. Ze is zo koud en kil dat ze direct weerstand oproept ongeacht de boodschap. 

Miekemv schreef op 24-06-2022 om 23:21:

[..]

Zo zijn er veel vragen niet beantwoord. Een analyse over de gevolgen ontbreekt en geen lange termijn visie. Ik begrijp sowieso niet dat in een tijd van voedselschaarste zulke ingrepen worden gedaan.

En van der Stal mag je niet bedreigen alleen is ze niet van het type wat de vrrbinding kan maken. Ze is zo koud en kil dat ze direct weerstand oproept ongeacht de boodschap.

Nee, geen ‘alleen’ of ‘maar’.

Gewoon NIET. Punt.

Het is zelfs zo dat ik in mijn werk gemakkelijk bedreigd kan worden alleen is dat een zeldzaamheid omdat ik mijn toon kan aanpassen en de verbinding kan zoeken. Een stuk menselijkheid kan al heel veel voorkomen. Is bedreiging toch aan de orde moet ik ook over mijn eigen houding nadenken. Zo denk ik ook over van der Stal. Ze had daar zelf iets in kunnen doen maar ik ga er van uit dat ze met reden op die plek is neergezet.
Ik word juist stil van het feit dat er zulje koude mensen bestaan.

Cookielover schreef op 24-06-2022 om 23:28:

[..]

Nee, geen ‘alleen’ of ‘maar’.

Gewoon NIET. Punt.

Toch kan enige zelfreflectie in haar geval geen kwaad. Je werkt met mensen, dus zul je ook nasr je eigen houding noeten kijken. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-06-2022 om 23:35

Dat is net zoiets als zeggen: moest ze maar niet zo'n kort rokje aantrekken...

Mug schreef op 24-06-2022 om 23:35:

Vindt je? Ik vind dat echt iets anders sorry. 

Ik werk zelf in publieke sector en bedreiging van ambtenaren wordt zwaarder aangerekend  dan in burgersituaties. Het is echter wel zo sls ik mensen zo toespreek krijg ik zelf ook een gesprek. 

Miekemv schreef op 24-06-2022 om 23:29:

Het is zelfs zo dat ik in mijn werk gemakkelijk bedreigd kan worden alleen is dat een zeldzaamheid omdat ik mijn toon kan aanpassen en de verbinding kan zoeken. Een stuk menselijkheid kan al heel veel voorkomen. Is bedreiging toch aan de orde moet ik ook over mijn eigen houding nadenken. Zo denk ik ook over van der Stal. Ze had daar zelf iets in kunnen doen maar ik ga er van uit dat ze met reden op die plek is neergezet.
Ik word juist stil van het feit dat er zulje koude mensen bestaan.

Grappig dat je dat zegt, want ik ben in dit topic juist letterlijk stilgevallen door jouw koude, kille, empathieloze reacties. Die dan ook terecht verwijderd zijn.

Mug schreef op 24-06-2022 om 23:35:

Precies.

‘Het is natuurlijk niet oké, maar ik snap het ook wel, want...’

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-06-2022 om 23:59

Het is toch Van der Wal? 
Ze lijkt me eigenlijk wel een prima persoon. Ik vind het niet oké dat ministers of politici bedreigd worden. Of ik ze nou goed vind of slecht, of ze nou aardig zijn of niet. 
Ook Van Haga had een insluiper in zijn huis. Afschuwelijk! 

Ik vind ook dat het in de tweede kamer wel wat respectvoller mag. Geen beschuldigingen van complotdenken, van commerciële belangen, geen tribunalen. Wat Klaver deed gisteren bij Van der Plas vind ik zo kwalijk. Juist het subtiele twijfel zaaien, daar kun je je bijna niet tegen verdedigen. En ook links heeft extremisten, denk maar aan de moord op Fortuin. Hij zou dat niet mogen doen. Het is een verkapte bedreiging in de tweede kamer, vergelijkbaar met de tribunalen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.