Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 21:35:

Zelfs al is dat zo, kun je je afvragen of dat inderdaad niet beter is. Er is een gigantisch huizentekort, starters komen nauwelijks aan een huis, kinderen moet lang thuiswonen, mensen kunnen hun leven niet beginnen. En dat allemaal omdat 75% van onze vlees-/zuivelproductie lekker naar het buitenland geëxporteerd kan worden. Ik vind een dak boven het hoofd van onze kinderen ook belangrijker dan de winst van een van de drie grote agrarische bedrijven.

(overigens staat dit bij mij op de 2e plek. Liever nog ruimte voor de kievit en grutto, maar als het daar toch niet om gaat, vind ik huizen voor de kinderen van Henk & Ingrid toch ook belangrijker dan boerengrond voor de export)

Verwijderd, provoceren

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-06-2022 om 21:50

MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 21:35:

Zelfs al is dat zo, kun je je afvragen of dat inderdaad niet beter is. Er is een gigantisch huizentekort, starters komen nauwelijks aan een huis, kinderen moet lang thuiswonen, mensen kunnen hun leven niet beginnen. En dat allemaal omdat 75% van onze vlees-/zuivelproductie lekker naar het buitenland geëxporteerd kan worden. Ik vind een dak boven het hoofd van onze kinderen ook belangrijker dan de winst van een van de drie grote agrarische bedrijven.

(overigens staat dit bij mij op de 2e plek. Liever nog ruimte voor de kievit en grutto, maar als het daar toch niet om gaat, vind ik huizen voor de kinderen van Henk & Ingrid toch ook belangrijker dan boerengrond voor de export)

Je mag toch zeker verwachten dat de regering eerlijk is? 

Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 21:48:

[..]

[Quote verwijderd]

Wil je aub ophouden met opruiende ongefundeerde asociale postings te plaatsen? 

Gr Angela 

Angela1967 schreef op 24-06-2022 om 21:51:

[..]

Wil je aub ophouden met opruiende ongefundeerde asociale postings te plaatsen?

Gr Angela

Ook ik heb recht op mijn mening, we kunnen het nu eenmaal niet allemaal met elkaar eens zijn hier. Dan wordt het ook maar een saaie bedoening.

Gr Blomke

Waar ik deels wat (ongefundeerd) bezorgd over ben is dat ze nu te hard ingrijpen in het boeren bestand en dat het op lange termijn problemen met zich mee gaat brengen. De regering heeft al vaker laten blijken dat de lange termijn aanpak niet altijd even best uitpakt. Daarnaast zit er achter de boeren ook weer een hele keten hoe zit het daarmee, worden zij op een of andere manier geholpen. 
Hoeveel banen hangen daar mee samen. 

[..]

[Quote verwijderd]

Ik heb m even voor je verbeterd  

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 22:16

[..]

[Quote verwijderd]

Wat hebben asielzoekers en immigranten in hemelsnaam met het probleem boeren - stikstof te maken?

Op de een of ander manier is er altijd wel iemand die dit soort discussies richting asielzoekers, immigranten of moslims weet te trekken. Het lijkt wel een variant op de wet van Godwin.

Verwijderd, offtopic

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 22:19

[Quote verwijderd]

Open alsjeblieft een nieuw topic als je het hier over wilt hebben. Dit is hier off topic.

[..]

[Quote verwijderd]

Zelfs als je heel veel fantasie hebt is dat nog steeds geen feit. Je loopt koningin-opruier Raisa Blommestijn na te blaten. 

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 22:16:

[..]

Wat hebben asielzoekers en immigranten in hemelsnaam met het probleem boeren - stikstof te maken?

Op de een of ander manier is er altijd wel iemand die dit soort discussies richting asielzoekers, immigranten of moslims weet te trekken. Het lijkt wel een variant op de wet van Godwin.

Zoals ik al zei, ze hebben grond nodig voor huisvesting. Die grond halen ze bij de boeren, daarom moeten ze weg. Waarom hoeft Duitsland niets te doen? Denk je dat stikstof aan de grens stopt? Het eerlijke verhaal wordt gewoon niet verteld.

Mensen die denken dat dat kale weilanden blijven hebben een mega bord voor de kop. D66 heeft dat toch ook laten ontvallen.

Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 21:54:

[..]

Ook ik heb recht op mijn mening, we kunnen het nu eenmaal niet allemaal met elkaar eens zijn hier. Dan wordt het ook maar een saaie bedoening.

Gr Blomke

De meeste mensen zijn prima in staat om hun mening zonder ongefundeerde conclusies en verkapt racisme te verwoorden. De fatsoensgrens lijkt steeds verder op te schuiven onder het mom van vrijheid van meningsuiting en dat is een tendens waar ik een vieze smaak in mijn mond van krijg.

https://d66.nl/verkiezingsprogramma/wonen-in-een-duurzaam-nederland/we-gaan-een-miljoen-nieuwe-huizen-bouwen/

• "Stikstofvervuiling dreigt een rem op de woningbouw te zetten. D66 is bereid om waar nodig de uitstoot van landbouw, industrie of verkeer terug te dringen om woningbouw mogelijk te maken, waarbij deze bouw wel zo duurzaam mogelijk gedaan dient te worden."

Verdere verstedelijking van het platteland lijkt me onwenselijk. Dan gaan ze in de Randstad maar de hoogte in. Laat dorpjes met rust!

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 22:33:

Verdere verstedelijking van het platteland lijkt me onwenselijk. Dan gaan ze in de Randstad maar de hoogte in. Laat dorpjes met rust!

Dit dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.