Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Fleurtje_5
24-06-2022 om 16:46
Mija schreef op 24-06-2022 om 15:41:
[..]
Oh, je wilde even naar de bekende weg vragen, van ons horen dat wij dat ook niet normaal vinden? Nou, bij deze hoor: ik vind het helemaal niet normaal dat Wilders bedreigd wordt. Maar ik vind het vrij bijzonder dat jij ons er impliciet van beschuldigt dat wij dat normaal zouden kunnen vinden (dat is een retorische truc, die heet ‘aanwrijven’) en dat je daar zo mee zit, met die foutieve gedachte, dat je daar omzichtig naar gaat zitten hengelen als iemand een bedreiging door een ander afkeurt. Voegt helemaal niks toe aan deze discussie en brengt niets naar voren wat we niet al wisten, namelijk dat mensen bedreigen in het algemeen geen maatschappelijk geaccepteerde vorm van actievoeren is in een democratische samenleving.
Schei toch uit met telkens weer woorden en beschuldigingen 'aan te praten' die ik niet geschreven heb.
ShowyHummingbird30
24-06-2022 om 16:58
Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 16:44:
[..]
En heeft het wat opgebracht om er als samenleving hard tegen op te treden of zijn we nog niet gestart met er tegen op te treden? Ik bedoel hij word al jaren bedreigd. Nooit zag ik een stille tocht of een petitie tégen het bedreigen van Wilders.
Nee, bedreiging is bedreiging. Rare vraag. Dreigen ligt niet aan het beroep maar aan het dreigen zelf.
En wat heeft dat met dit topic over boerenprotesten te maken?
Mevrouw75
24-06-2022 om 17:19
[..]
En heeft het wat opgebracht om er als samenleving hard tegen op te treden of zijn we nog niet gestart met er tegen op te treden? Ik bedoel hij word al jaren bedreigd. Nooit zag ik een stille tocht of een petitie tégen het bedreigen van Wilders.
Nee, bedreiging is bedreiging. Rare vraag. Dreigen ligt niet aan het beroep maar aan het dreigen zelf.
Daarom was jouw opmerking een beetje misplaatst.
Cookielover
24-06-2022 om 17:46
[..]
Niemand die je tegenhoudt, toch?
Miekemv
24-06-2022 om 17:57
redbulletje schreef op 24-06-2022 om 09:24:
https://fb.watch/dR71DmqIAW/
Als dit waar is worden we helemaal bedonderd waar we bij staan.
Wat vind je dan van deze?
Joszy
24-06-2022 om 18:01
Miekemv schreef op 24-06-2022 om 17:57:
[..]
Wat vind je dan van deze?
Kaart met daarop 25.000 huizen in boerenprotestdorp Stroe is ‘misverstand’ - https://nos.nl/l/2433899
Miekemv
24-06-2022 om 18:09
Joszy schreef op 24-06-2022 om 18:01:
[..]
Kaart met daarop 25.000 huizen in boerenprotestdorp Stroe is ‘misverstand’ - https://nos.nl/l/2433899
Tjongejonge. Meer hoef ik er niet over te zeggen.
MeganRapinoe
24-06-2022 om 18:21
Miekemv schreef op 24-06-2022 om 18:09:
[..]
Tjongejonge. Meer hoef ik er niet over te zeggen
*poef*
Mija
24-06-2022 om 18:25
Het is dom dat ze het resultaat van een wilde brainstorm juist op dit moment op tafel gooien. Maar tegelijkertijd is het overduidelijk dat er op dit moment veel meer behoefte is aan nieuwe woningen dan aan een overschot aan landbouwproducten. En dat gekoppeld aan het feit dat je niet allebei kunt hebben als je ook je landschap nog gezond wil houden, maakt dat je het niet leuk hoeft te vinden dat er gezocht wordt naar manieren om enerzijds grote woningsaantallen te realiseren en anderzijds landbouw te beperken, om het toch te begrijpen.
Daglichtlamp
24-06-2022 om 18:42
Het oorspronkelijke kaartje is natuurlijk wel gewoon getekend door ambtenaren of in opdracht van ambtenaren. Dat kaartje is vervolgens verder gekomen dan simpel een bureaustudie maar was ook op de website van de provincie geplaatst. Dus om dit nu een hoax te noemen.
Het is wel niet meer dan een eerste studie is mijn indruk.
MeganRapinoe
24-06-2022 om 18:59
Daglichtlamp schreef op 24-06-2022 om 18:42:
Het oorspronkelijke kaartje is natuurlijk wel gewoon getekend door ambtenaren of in opdracht van ambtenaren. Dat kaartje is vervolgens verder gekomen dan simpel een bureaustudie maar was ook op de website van de provincie geplaatst. Dus om dit nu een hoax te noemen.
Fair enough, hoax is niet goed gekozen. Zal het aanpassen.
QuizzicalOpossum53
24-06-2022 om 19:02
Daglichtlamp schreef op 24-06-2022 om 18:42:
Zelfs voor een eerste studie is dit raar. Stroe heeft 1500 inwoners. Hoezo 25.000 woningen erbij? En dat intekenen op landbouwgrond op een plek waar alle boeren weg moeten vanwege stikstof. Je kan dan daar dan natuurlijk helemaal niet zoveel bijbouwen als je de stikstofnormen wilt halen.
Blomke82
24-06-2022 om 21:28
Joszy schreef op 24-06-2022 om 18:01:
[..]
Tja, de bekende dubbele agenda. Beetje naïef om te denken dat ze dit voor de grutto en de kievit doen hè.
Dit is het hele achterliggende plan achter de stikstof affaire. Er moet gebouwd worden, maar er is geen grond. Rara wie er wel grond heeft.... Juustem.
MrsMary
24-06-2022 om 21:32
Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 21:28:
[..]
Tja, de bekende dubbele agenda. Beetje naïef om te denken dat ze dit voor de grutto en de kievit doen hè.
Dit is het hele achterliggende plan achter de stikstof affaire. Er moet gebouwd worden, maar er is geen grond. Rara wie er wel grond heeft.... Juustem.
Er zitten geen grutto’s en kieviten in Stroe..
MeganRapinoe
24-06-2022 om 21:35
Zelfs al is dat zo, kun je je afvragen of dat inderdaad niet beter is. Er is een gigantisch huizentekort, starters komen nauwelijks aan een huis, kinderen moet lang thuiswonen, mensen kunnen hun leven niet beginnen. En dat allemaal omdat 75% van onze vlees-/zuivelproductie lekker naar het buitenland geëxporteerd kan worden. Ik vind een dak boven het hoofd van onze kinderen ook belangrijker dan de winst van een van de drie grote agrarische bedrijven.
(overigens staat dit bij mij op de 2e plek. Liever nog ruimte voor de kievit en grutto, maar als het daar toch niet om gaat, vind ik huizen voor de kinderen van Henk & Ingrid toch ook belangrijker dan boerengrond voor de export)