Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik woon overigens in het buitengebied/platteland en veruit de meeste mensen hier zien de grote veehouderijen liever gaan dan komen. Kleinschalige landbouw: ja, intensieve veelteelt: nee. *

Iemand zei dat de regels steeds veranderen en dat dat zo erg is voor boeren. Maar dat is toch in héél veel vakgebieden? Ik werk in de marketing en vroeger mocht ik veel meer dan nu. Vroeger mocht je dingen sturen per post, mensen 's avonds bellen, online iedereen volgen en daar je advertenties op aanpassen. Nu mag dat allemaal niet meer. Is ook allemaal stapsgewijs gegaan en heeft heel veel impact op je werk effectief kunnen doen. Als marketeer wordt het werk je op sommige vlakken steeds moeilijker/onmogelijk gemaakt. Maar.........

.....wel met goede reden. Privacy van mensen is een groot goed. 

En zo is het voor de boeren ook. Het is misschien niet leuk en behoorlijk omschakelen, maar het is wel met goede reden. De belangen van een veilige, prettige en natuurlijke leefomgeving voor inwoners van Nederland, nu en in de toekomst, zijn groter dan de export van zuivel en vlees naar het buitenland. Misschien is dat pijnlijk en het traject hier naartoe had echt anders gekund, maar dat we veel minder vlees en zuivel gaan exporteren en misschien wat minder zelf consumeren is alleen maar goed. 

* windmolens of immigranten ziet men hier trouwens liever ook niet, en Piet is nog ontzettend zwart, dus het is niet dat mijn plattelandsomgeving bevolkt wordt door linkse rakkers. 

https://fb.watch/dR71DmqIAW/
Als dit waar is worden we helemaal bedonderd waar we bij staan.

Tuurlijk. Een filmpje van een man op Facebook, zonder bron of duiding is veel waardevoller dan echte journalistiek en wetenschap. 
Waar kennen we dat gedrag ook alweer van. Wie gingen ook zo continue op zoek naar andere waarheden omdat de werkelijkheid zo vervelend was? 

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 09:24:

https://fb.watch/dR71DmqIAW/
Als dit waar is worden we helemaal bedonderd waar we bij staan.

Ik kan de link niet openen. Wat staat erin?

Thursday schreef op 23-06-2022 om 08:57:

Ik hoop zo dat het kabinet zijn rug recht houdt en zich niet door deze asociale acties laat intimideren.
Bizar gewoon dat boeren sommige mensen zo bedreigen dat ze bewaking nodig hebben. Van god los die lui.

Geert Wilders zal het met je eens zijn. O nee, hij word niet bedreigd door boeren.

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 12:53:

[..]

Geert Wilders zal het met je eens zijn. O nee, hij word niet bedreigd door boeren.

En dus is het oké dat boeren mensen bedreigen? Wat is hier precies de crux van?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 13:21

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 12:53:

[..]

Wat een rare reactie. Niemand hoort bedreigd te worden. En als dat wel gebeurd dan dienen we als samenleving daar hard tegen op te treden. Ik vind het van de zotte dat politici - ongeacht hun standpunten - zware beveiliging nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Of zelfs hun werk helemaal niet kunnen doen omdat er onvoldoende beveiliging mogelijk is.

Of vind jij bedreiging door een boer minder erg dan bedreiging door een niet-boer?

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 13:21:

[..]

Wat een rare reactie. Niemand hoort bedreigd te worden. En als dat wel gebeurd dan dienen we als samenleving daar hard tegen op te treden. Ik vind het van de zotte dat politici - ongeacht hun standpunten - zware beveiliging nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Of zelfs hun werk helemaal niet kunnen doen omdat er onvoldoende beveiliging mogelijk is.

Of vind jij bedreiging door een boer minder erg dan bedreiging door een niet-boer?

Precies.

Ik vind dat niemand bedreigd mag worden. Door niemand. Alleen hoor ik nu zoveel vaker dat het foute boel is als demonstranten voor het huis van een politicus gaan staan met hun leuzen of spandoeken. Wilders word al jaren bedreigd, overal. Maar bij hem kreeg ik het gevoel dat mensen dat normaal vonden.

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 14:27:

[..]

Precies.

En in plaats van te schrijven: "Inderdaad, dat die boeren mensen bedreigen is bij de beesten af. Het wordt steeds gekker in dit land: die Geert Wilders heeft er ook al heel lang mee te maken. En Koopmans kon laatst niet naar een festival omdat ze bedreigd werd. Onze landgenoten lijken wel gek geworden?" kies je ervoor om halfslachtig te verwijzen naar 'dat Geert Wilders het er mee eens zou zijn.' Wat is daarvan dan de boodschap precies, dat je hem er op die manier bij wilde slepen? Heeft die iets met stikstof van doen? Is het erger dat hij bedreigd wordt? Denk je dat wij niet weten dat Wilders bedreigd wordt? Denk je dat wij het ermee mee eens zijn dat Wilders bedreigd wordt? Vertel, wat hadden wij moeten snappen dat je dat op die manier zei?

Mija schreef op 24-06-2022 om 14:35:

[..]

En in plaats van te schrijven: "Inderdaad, dat die boeren mensen bedreigen is bij de beesten af. Het wordt steeds gekker in dit land: die Geert Wilders heeft er ook al heel lang mee te maken. En Koopmans kon laatst niet naar een festival omdat ze bedreigd werd. Onze landgenoten lijken wel gek geworden?" kies je ervoor om halfslachtig te verwijzen naar 'dat Geert Wilders het er mee eens zou zijn.' Wat is daarvan dan de boodschap precies, dat je hem er op die manier bij wilde slepen? Heeft die iets met stikstof van doen? Is het erger dat hij bedreigd wordt? Denk je dat wij niet weten dat Wilders bedreigd wordt? Denk je dat wij het ermee mee eens zijn dat Wilders bedreigd wordt? Vertel, wat hadden wij moeten snappen dat je dat op die manier zei?

Inderdaad, Marion Koopmans werd een bezoek aan Oerol ook afgeraden wegens
veiligheidsrisico vanwege haar rol als viroloog. Had niets met boze boeren te maken als je het mij vraagt.

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 14:48:

[..]

Inderdaad, Marion Koopmans werd een bezoek aan Oerol ook afgeraden wegens
veiligheidsrisico vanwege haar rol als viroloog. Had niets met boze boeren te maken als je het mij vraagt.

Nee, precies. Geert Wilders had ook niets met boze boeren te maken. En toch trok jij 'm uit de hoge hoed. Ik probeer er nog steeds achter te komen wat je daarmee nou precies in deze discussie wilde inbrengen. Maar misschien weet je het zelf ook niet meer zo goed? Of ben je erachter gekomen dat het misschien niet zo handig was en draai je er nu omheen? Prima hoor, houden we er gewoon over op. 

Mija schreef op 24-06-2022 om 14:53:

[..]

Nee, precies. Geert Wilders had ook niets met boze boeren te maken. En toch trok jij 'm uit de hoge hoed. Ik probeer er nog steeds achter te komen wat je daarmee nou precies in deze discussie wilde inbrengen. Maar misschien weet je het zelf ook niet meer zo goed? Of ben je erachter gekomen dat het misschien niet zo handig was en draai je er nu omheen? Prima hoor, houden we er gewoon over op.

Lees dan even het hele antwoord.

https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/hoe-hard-mogen-de-boerenacties-zijn/?post=7462808#7462808

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2022 om 14:57:

[..]

Lees dan even het hele antwoord.

https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/hoe-hard-mogen-de-boerenacties-zijn/?post=7462808#7462808

Oh, je wilde even naar de bekende weg vragen, van ons horen dat wij dat ook niet normaal vinden? Nou, bij deze hoor: ik vind het helemaal niet normaal dat Wilders bedreigd wordt. Maar ik vind het vrij bijzonder dat jij ons er impliciet van beschuldigt dat wij dat normaal zouden kunnen vinden (dat is een retorische truc, die heet ‘aanwrijven’) en dat je daar zo mee zit, met die foutieve gedachte, dat je daar omzichtig naar gaat zitten hengelen als iemand een bedreiging door een ander afkeurt. Voegt helemaal niks toe aan deze discussie en brengt niets naar voren wat we niet al wisten, namelijk dat mensen bedreigen in het algemeen geen maatschappelijk geaccepteerde vorm van actievoeren is in een democratische samenleving. 

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 13:21:

[..]

En heeft het wat opgebracht om er als samenleving hard tegen op te treden of zijn we nog niet gestart met er tegen op te treden? Ik bedoel hij word al jaren bedreigd. Nooit zag ik een stille tocht of een petitie tégen het bedreigen van Wilders.

Nee, bedreiging is bedreiging. Rare vraag. Dreigen ligt niet aan het beroep maar aan het dreigen zelf. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.