Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hier zijn er bijna geen weidevogels meer! Biodiversiteit zichtbaar minder :(


Helena71 schreef op 12-06-2022 om 09:18:

[..]

Helemaal eens.

En wat betreft die voedselvoorziening. Wat mij dan weer opvalt, is de enorme hoeveelheid vegan meuk die je door je strot geduwd krijgt. Denk aan beyond burger en just egg. “Vlees” van die eerste bevat grotendeels ingedienten die nagenoeg overeenkomen met hondenvoer. Eet smakelijk. Alles voor de vegan agenda. Verdiep je eens in de voedselindustrie. Die is te walgelijk voor woorden.
Npo had er op 28 Mei nog een mooie item over.

Het woord meuk  wat jij gebruikt plus wat je schrijft over vlees, grasgevoerde dieren, collageen o.a.maken mij nieuwsgierig.  Zegt de woeste grond jou iets?

https://nos.nl/collectie/13901/artikel/2432398-d66-wil-dat-kabinet-stikstofplannen-doorzet

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tjeerd_de_Groot

Dat verklaard veel, meneertje Tjeerd is geboren in Haarlem en heeft gestudeerd in Leiden. Zeer waarschijnlijk heeft hij nooit zelf met de poten in de stront gestaan en heeft hij dus geen idee waar het over gaat. 

In september 2019 stelde De Groot voor de Nederlandse veestapel te halveren, als oplossing voor de problematiek die ontstond na het ongeldig verklaren van het Programma Aanpak Stikstof. D66 wil daarmee ‘De uitstoot van stikstof tegen te gaan en woningbouw mogelijk maken' (bron wikipedia)

Zoals ik al zei, het gaat ze duidelijk om woningbouw. Dit is dus de ware reden achter dit onnozele gezwam van die enge achterbakse d66-club. 

Atalanta

Atalanta

12-06-2022 om 21:01 Topicstarter

Helena71 schreef op 12-06-2022 om 17:01:

[..]

Ik snap je zorgen, maar je mist het werkelijke probleem.

Volgens mij staan wij hier heel anders in.

Woorden als vegan evangelie met zum kotsen toon naar mijn idee echt geen respect en daar heb ik  moeite mee om serieus naar te luisteren. Het klinkt toch net als die boer die perse wil blijven doen op zijn manier, terwijl de rek er nu toch wel uit is.

dit geldt ook voor: Blomke82

Dat verklaard veel, meneertje Tjeerd is geboren in Haarlem en heeft gestudeerd in Leiden. Zeer waarschijnlijk heeft hij nooit zelf met de poten in de stront gestaan en heeft hij dus geen idee waar het over gaat.
--

Ja hij heeft ervoor gestuurd en heeft daardoor kennis van zaken. ZO werkt dat met studeren.
--
Zoals ik al zei, het gaat ze duidelijk om woningbouw. Dit is dus de ware reden achter dit onnozele gezwam van die enge achterbakse d66-club. '

--
Dit klinkt echt zo fout vind ik. D66 is een politieke partij die democratisch gekozen is in onze regering. Deal er mee, maar maak ze niet zo zwart.

Ik vind jullie reactie echt respectloos, ongeacht de inhoud. Bah. Gewone taal kunnen jullie soort mensen blijkbaar niet uit je toetsenbord krijgen. 

Ik ben zeker geen naprater, want mijn bubbel bevat nogal wat boeren en pro-boeren die jouw verhaal mij juist opdringen. Dat lijkt verdacht veel op jullie taal.

En waarom haal je er dierenleed bij? Dat heb ik hier juist achterwege gelaten.
Maar oké ik walg van onze massale bio industrie waar momenteel er wegens vogelgriep 100 duizenden dieren worden doorgedraaid. Maar ach anders werden ze toch opgegeten.

Of al die stalbranden waar 100duizenden dieren levend verbrand zijn de afgelopen tijd.

En het risico op een nieuw voor de mens gevaarlijk virus met de vogelgriep nu echt wel een reëel gevaar. Maar minderen gebeurt niet.
En vergeet de Q koorts niet waardoor en nog steeds honderden chronisch ziek zijn. Dat is best goed geheim gehouden, want je hoort er niks meer over. Maar die mensen zijn nog steeds doodziek. Alleen maar omdat ze toevallig in de buurt van intensieve veeteelt woonden en ze hadden zelf geen idee van de risico's, die werden gewoon iet verteld, zelfs niet toen er la doden vielen. Ik vind dat best schandalig.
We hebben gewoon teveel landbouwdieren en zitten daar veel te dicht op om nog verantwoord te zijn. 

Dit is nog los van de stikstof.

Overigens ik weet vrij veel over voeding. Juist omdat mijn spijsvertering niet goed werkt en ik ook sommige vitamines niet op kan nemen heb ik nogal wat sessie gehad met een diëtist die samen met mij heeft uitgevogeld hoe ik ondanks meerdere intolerantie toch gezond kan eten. Vlees was niet echt een prioriteit. 2x per week is genoeg. Ik neem aan dat iemand die daar in af is gestudeerd het wel weet? 
Melk is ook niet echt heel gezond volgens hem, hoewel de overheid ons dat wel heeft wijsgemaakt. 

En wie praat jij na dan? Of heb je alle onderzoeken zelf gedaan?

Je kan van alles studeren, maar dat betekend niet dat je de wijsheid in pacht hebt. De praktijk is regelmatig anders dan de theorie. Geloof namelijk niet dat hij serieus eens bij boerenbedrijven is gaan kijken en heeft gezien dat boeren hun hele ziel en zaligheid in hun bedrijf stoppen. Het is geen beroep maar een levensstijl. 

En ja, D66 is democratisch gekozen. Maar dat was zeker niet mijn keuze. Ik krijg een heel naar gevoel bij deze club, en dat mag ik best zeggen, vind ik. 

En wat betreft dierenleed; er is geen enkele boer met de intentie dieren te houden om te verwaarlozen, al gebeurd het helaas wel. Deze boeren moeten ook aangepakt worden uiteraard. Maar er is door de regel heen veel liefde voor de dieren.

laatste om over na te denken: 
Boeren zouden minder antibiotica moeten gebruiken, maar als je eigen kitten of hond ziek is, ga je meteen naar de dierenarts en geef je antibiotica en medicijnen.

Boeren moeten geen voer importeren, maar we eten met regelmaat couscous, soja, avocado, bananen, welke in ons land te koop zijn door te importeren...

Boeren bederven het drinkwater met bestrijdingsmiddelen. Maar we douchen dagelijks met shampoo, spoelen medicijnen door de gootsteen en zwemmen in het zwembad met chloor...

De boeren zouden minder bestrijdingsmiddelen nodig moeten hebben, maar we kopen in de winter aardbeien en asperges omdat we niet kunnen wachten tot het seizoen er is...

De boeren moeten net zoveel vee houden als ze zelf kunnen produceren, maar we halen het goedkopere stuk buitenlands vlees in de winkel omdat het binnenlandse te duur is.

Boeren zouden minder of geen bestrijdingsmiddelen en antibiotica nodig hebben als wij een gek gevormde wortel of appel met bruine vlekjes kopen, maar we kopen het goedkopere en mooiere product in de winkel..

Ja boeren zouden alles moeten veranderen... maar we kopen meer buitenlandse producten en heel goedkoop. Niemand is geïnteresseerd in welke en hoeveel antibiotica of bestrijdingsmiddelen daar zijn gebruikt en dat we daar ook geen invloed op hebben! Het maakt niet uit of je met het vliegtuig over de superfood vliegt en er letterlijk elke chemie op leegt! Daarna komt dat behandelde voedsel met het vliegtuig of schip naar ons toe.... maar we zijn ons ‘milieu bewust’!

Het zijn niet alleen de boeren die alles moeten veranderen, maar juist de consument! Laten we eindelijk eens bij onszelf beginnen voordat we altijd anderen de les lezen!

Een ding dat je nooit mag vergeten, de boeren zorgen voor je eten, wereldwijd!

Een gezondere wereld is de verantwoordelijkheid van iedereen. Stukje bewustwording kan geen kwaad.

Friezinnetje schreef op 12-06-2022 om 21:44:

laatste om over na te denken:
Boeren zouden minder antibiotica moeten gebruiken, maar als je eigen kitten of hond ziek is, ga je meteen naar de dierenarts en geef je antibiotica en medicijnen.

Boeren moeten geen voer importeren, maar we eten met regelmaat couscous, soja, avocado, bananen, welke in ons land te koop zijn door te importeren...

Boeren bederven het drinkwater met bestrijdingsmiddelen. Maar we douchen dagelijks met shampoo, spoelen medicijnen door de gootsteen en zwemmen in het zwembad met chloor...

De boeren zouden minder bestrijdingsmiddelen nodig moeten hebben, maar we kopen in de winter aardbeien en asperges omdat we niet kunnen wachten tot het seizoen er is...

De boeren moeten net zoveel vee houden als ze zelf kunnen produceren, maar we halen het goedkopere stuk buitenlands vlees in de winkel omdat het binnenlandse te duur is.

Boeren zouden minder of geen bestrijdingsmiddelen en antibiotica nodig hebben als wij een gek gevormde wortel of appel met bruine vlekjes kopen, maar we kopen het goedkopere en mooiere product in de winkel..

Ja boeren zouden alles moeten veranderen... maar we kopen meer buitenlandse producten en heel goedkoop. Niemand is geïnteresseerd in welke en hoeveel antibiotica of bestrijdingsmiddelen daar zijn gebruikt en dat we daar ook geen invloed op hebben! Het maakt niet uit of je met het vliegtuig over de superfood vliegt en er letterlijk elke chemie op leegt! Daarna komt dat behandelde voedsel met het vliegtuig of schip naar ons toe.... maar we zijn ons ‘milieu bewust’!

Het zijn niet alleen de boeren die alles moeten veranderen, maar juist de consument! Laten we eindelijk eens bij onszelf beginnen voordat we altijd anderen de les lezen!

Een ding dat je nooit mag vergeten, de boeren zorgen voor je eten, wereldwijd!

Een gezondere wereld is de verantwoordelijkheid van iedereen. Stukje bewustwording kan geen kwaad.

Er is al jaren een trend gaande wat de consument betreft. Dit soort sentimentele facebookstukjes kunnen zin voor zin ontkracht worden. 

Was het onderwerp hier niet weidevogels? 

Mevrouw75 schreef op 12-06-2022 om 22:08:

[..]

Er is al jaren een trend gaande wat de consument betreft. Dit soort sentimentele facebookstukjes kunnen zin voor zin ontkracht worden.

Was het onderwerp hier niet weidevogels?

Dit staat in het verlengde. In een notendop: huidige weides zullen worden volgebouwd, en de weidevogels zullen verdwijnen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-06-2022 om 22:16

Mevrouw75 schreef op 12-06-2022 om 22:08:

[..]

Er is al jaren een trend gaande wat de consument betreft. Dit soort sentimentele facebookstukjes kunnen zin voor zin ontkracht worden.

Was het onderwerp hier niet weidevogels?

Er is wel een trend, maar niet richting duurzaamheid. Kiloknallers zijn nog steeds het meest populair. 

Drietje schreef op 12-06-2022 om 22:16:

[..]

Er is wel een trend, maar niet richting duurzaamheid. Kiloknallers zijn nog steeds het meest populair.

Diegene waar dit leuke fb berichtje zogenaamd op is gericht is nou net geen fan kiloknallers of siliconen in een plastic shampoofles. Die hoeft daar ook helemaal niet even over na te denken. 

Mevrouw75 schreef op 12-06-2022 om 22:08:

[..]

Er is al jaren een trend gaande wat de consument betreft. Dit soort sentimentele facebookstukjes kunnen zin voor zin ontkracht worden.

Was het onderwerp hier niet weidevogels?

Nou doe eens dan? Ontkracht het maar eens en dan vooral de zin ‘boeren zorgen voor je eten’ 

In het algemeen & tegen niemand specifiek: Denk je echt dat de veganburger die geproduceerd wordt in een fabriek (met de nodige energie verspilling) beter voor het milieu is en ook nog gezonder dan een stukje biefstuk?
En denk je ook echt dat die koe alleen maar leeft op soja? Verdiep je er eens echt in en bekijk alles eens van meerdere kanten, ook de kant die je niet zo aanstaat. 

Boeren zijn niet tegen natuur en niet de oorzaak van het stikstof probleem. Wel tegen de maatregelen die hun door de strot worden geduwd en dat ze als de enige oorzaak worden aangeduid. 
Het is alsof de hele klas herrie trapt en jij als enige wordt geschorst, ken je dat gevoel? Dat en dan 1000 keer erger want je wordt niet alleen geschorst maar je hebt ook geen huis, baan of inkomsten  meer. Wat is dan nog je toekomst? 

Consumentengedrag kan inderdaad anders, maar dat houdt ook in dat je niet groenten/fruit met afwijkende vorm of een plekje laat liggen en lokale producten koopt. 
De trend is dat de supermarkten meer en  meer vol liggen met exoten en dat komt niet omdat daar geen vraag naar is en mensen zo milieubewust lokaal kopen. 

Ik heb alleen de 1e pagina gelezen en kom even binnen vallen om te miepen dat ik zelden nog een mus zie. Vroeger de default vogel van de woonwijk, nu heb ik na tijden eindelijk weer een clubje gespot ergens in de polder. Het viel me gewoon op toen ik langs fietste: "Wow verrek mussen! Die heb ik jaren niet gehoord...". Ik zie er rond mijn huis nooit een, echt al sinds jaren niet meer terwijl je er vroeger mee doodgegooid werd.

Het valt me op dat vogels zo raar doen tegenwoordig. Ze vliegen niet zo maar weg als ik eraan kom met de auto. Ze blijven gewoon midden op de weg zitten. Ik rem dan want wil ze niet dood rijden. Soms moet ik stoppen en even toeteren voordat ik verder kan rijden. 

Rockstar schreef op 13-06-2022 om 00:13:

Ik heb alleen de 1e pagina gelezen en kom even binnen vallen om te miepen dat ik zelden nog een mus zie. Vroeger de default vogel van de woonwijk, nu heb ik na tijden eindelijk weer een clubje gespot ergens in de polder. Het viel me gewoon op toen ik langs fietste: "Wow verrek mussen! Die heb ik jaren niet gehoord...". Ik zie er rond mijn huis nooit een, echt al sinds jaren niet meer terwijl je er vroeger mee doodgegooid werd.

Dat is omdat mussen gedijen op menselijke activiteit, je weet wel een patatje op de grond, koekjes kruimelen op een terras. In zijn geheel niet standaard alles in een prullebak flikkeren maar ja dan wordt alles wel wat minder schoon.

En woonwijken, je bedoelt die bebouwde woestijnen waar als je er doordeweeks doorheen fietst je de spreekwoordelijke krekels hoort. Jammer alleen spreekwoordelijk want bomen om in te zitten heb je daar niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.