Nieuws en actueel
SuzyQFive
26-07-2025 om 17:31
Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?
Het Nederlandse wagenpark is vooral grijs, zwart of wit. In tegenstelling tot in de jaren 70 en 80. Zie ook:
https://nos.nl/l/2576442
Welke kleur heeft jouw auto?
en in de reacties: waarom heeft jouw auto die kleur?
Peiling
Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?
Maximaal 2 antwoorden.
yette
26-07-2025 om 23:54
Ik heb een zilvergrijze Peugeot 4007 4x4. Dit is de eerste auto die ik niet makkelijk vind op een volle parkeerplaats. Niet alleen vanwege de kleur, ook de maat en vorm zijn weinig origineel.
In de jaren '90 begon ik met een rode Alfa 75, gevolgd door een grijze Citroën Xantia Break (een stationwagen met hydropneumatische vering - die moest dus eerst opstijgen), een paar leaseauto's waaronder een zwarte Citroën Grand Picasso, in de USA een grijze Honda Odyssey (weet niet of ze die ook in Europa hadden?) en een beige-gouden Jeep Liberty Renegade, terug in Nederland een groene Chrysler Grand Voyager (net als die Honda met schuifdeuren en 3 zitrijen), een bordeaux rode met donkergrijze Citroën DS3, een knalblauwe Chrysler PT Cruiser en nu dus die saaie Peugeot.
watertoren
27-07-2025 om 03:48
Mij boeit een auto niet maar mijn man wilde na 3 jaar een nieuwe kopen. Dat deed hij ook. Oke dat was zijn ding. Toen werd hij heel ziek en hij wist dat hij niet meer beter zou worden. Hij zat achter de computer echt hele dag lang. Ik zei van wat doe je nou en hij zei van kijken naar een nieuwe auto. Na zijn overlijden heb ik geen andere auto gekocht nu 9 jaar geleden.
Zeespiegel
27-07-2025 om 05:19
Klarabellaaaaa schreef op 26-07-2025 om 17:41:
Mijn auto is prachtig rood maar dat is gewoon toeval want het is een tweedehands auto en als hij een andere kleur had gehad had ik hem ook gewoon gekocht
![]()
Herkenbaar!
Ik heb liever een auto met kleur, maar bij aanschaf van een tweede hands auto, kijk ik toch eerder naar motor capaciteit, lekker rijden, omvang groot genoeg voor gezin, klein genoeg voor wegenbelasting.
rionyriony
27-07-2025 om 07:12
Dat was me nog niet opgevallen. Volgens mij zijn het alleen dingen die zoef zoef zeggen en waarvoor je moet wachten als je over wil steken. Maar hoe ze er precies uitzien?
Als ik naar reclames kijk zie ik wel dat auto's esthetischer zijn geworden dan vroeger. En ook een groot verschil is dat ze glijden over de weg: het schokbrekers-mechanisme is zeer sterk verbeterd.
Fiorah
27-07-2025 om 08:12
Rockstar schreef op 26-07-2025 om 22:51:De Mazda metallic rood vind ik ook echt een prachtige kleur rood.
Oh ja, die kleur rood van Mazda! Van Mazda vind ik de blauwe trouwens ook erg mooi.
BlairW
27-07-2025 om 08:45
Net een nieuwe auto gekocht en ben specifiek op zoek gegaan naar een gekleurde. Ik had al een rode, maar geen metallic lak. Was aan vervanging toe, dus heb tegen man gezegd “maakt me niet uit wat voor merk en mod het is, als hij maar niet zwart, wit of grijs is. Ik wil kleur!”. Gele was ook een mooie optie, maar het is een rode geworden weer
ik hou echt van kleur. Ook in mijn kleding enz. Onze andere auto is grijs/bruin, heel saai vind ik ![]()
BlairW
27-07-2025 om 08:50
Marty1984 schreef op 26-07-2025 om 18:00:
Hoe vaak kopen jullie auto's
?
Wij hebben hier thuis het grapje dat man vaker van auto wisselt dan van onderbroek
Ik ben nu 23 jaar met hem samen en ik heb 10 auto’s voorbij zien komen nu. Wel 2 leaseauto’s van de zaak ook daarbij. Ik ben nu zelf aan mijn 3e auto toe sinds 2012.
Due-scimmie
27-07-2025 om 09:09
Wij hebben grijs. Hiervoor hadden we lichtblauw maar die werd total loss verklaard nadat er een mega tak op was gevallen en deze stond toen toevallig bij de dealer waar man werkt.
Loeki72
27-07-2025 om 09:33
Wij zijn dol op kleur. Onze eerste auto was een grijze panda (tweedehands, vandaar de grijze kleur), daarna een metallic felblauwe Punto, daarna een rode fiat 500X en nu een metallic blauwe (anders gekozen omdat het tussen licht en donkerblauw in zit) Kia Niro. Wij kopen een auto nieuw en ruilen die na 7 a 8 jaar weer in.
Moyrrie
27-07-2025 om 09:36
Wij hebben een zwarte auto met een wit dak. Onze 8e auto en eerste automaat.
Wij kopen 2e hands. Door de jaren heen werden de auto's steeds jonger bij aanschaf en rijden we er langer mee.
BlairW
27-07-2025 om 09:38
Moyrrie schreef op 27-07-2025 om 09:36:
Wij hebben een zwarte auto met een wit dak. Onze 8e auto en eerste automaat.
Wij kopen 2e hands. Door de jaren heen werden de auto's steeds jonger bij aanschaf en rijden we er langer mee.
Doen wij ook inderdaad. 1 Keer een nieuwe auto gekocht en dat heeft ons niet gebracht wat we hoopten. Hadden gedacht jaren zonder gedoe te kunnen rijden, maar helaas. Dus dat doen we niet meer, we gaan voor een jonge tweedehandse. Nu 1 van 2020 gekocht net, met 40.000km op de teller.
Dolfje
27-07-2025 om 09:49
Vroeger heeft man een aantal keer een tweedehands auto gekocht, een Opel, nog een Opel volgens mij een Peugeot denk ik en een Volkswagen. Zovaak stil gestaan met kapotte accu etc, uren hebben we op de wegenwacht gewacht.
Sinds zeker 25 jaar heeft hij via werk leaseauto's waar we tot dit jaar altijd ook privé mee hebben mogen rijden. Nu vanwege de heel hoge bijtelling niet meer. Nu dus Ov en fiets. Ik heb rijangst helaas en rijd al jaren niet meer.
Joszy
27-07-2025 om 09:51
Zoals zovelen hier, tweedehandsje en de kleur het minst belangrijk. Dus ook saai lichtgrijs. Sowieso vind ik het uiterlijk niet zo belangrijk. Mijn buurman is helemaal enthousiast over de wielen van mijn auto, ik heb nooit iets anders eraan gezien dan dat ze rond zijn 
Loeki72
27-07-2025 om 10:04
Dolfje schreef op 27-07-2025 om 09:49:
Vroeger heeft man een aantal keer een tweedehands auto gekocht, een Opel, nog een Opel volgens mij een Peugeot denk ik en een Volkswagen. Zovaak stil gestaan met kapotte accu etc, uren hebben we op de wegenwacht gewacht.
Sinds zeker 25 jaar heeft hij via werk leaseauto's waar we tot dit jaar altijd ook privé mee hebben mogen rijden. Nu vanwege de heel hoge bijtelling niet meer. Nu dus Ov en fiets. Ik heb rijangst helaas en rijd al jaren niet meer.
Ik rij zelf ook niet meer. Door mijn long covid kan ik de snelheid in combinatie met de prikkels niet meer verdragen. Ik doe alles met de (elektrische) fiets of ov.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.