Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?

Het Nederlandse wagenpark is vooral grijs, zwart of wit. In tegenstelling tot in de jaren 70 en 80. Zie ook: 

https://nos.nl/l/2576442

Welke kleur heeft jouw auto? 
en in de reacties: waarom heeft jouw auto die kleur? 

Peiling

Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?

Maximaal 2 antwoorden.

184 stemmen
18%
13%
13%
10%
7%
8%
2%
2%
13%
2%
3%
1%
2%
3%
1%
1%
4%

SuzyQFive

SuzyQFive

26-07-2025 om 17:34 Topicstarter

Mijn auto is paars, een C4 Cactus. Ik wil het liefst een auto met een opvallende kleur. 
Ik koop ze altijd tweedehands dus ben wel afhankelijk van het aanbod. 
Mijn eerste auto was lichtblauw (Daf), daarna 2x rood, een donkergrijze, een Champagnekleurige, daarna weer twee keer rood, een turkoise en nu dus paars. 

Mijn auto is prachtig rood maar dat is gewoon toeval want het is een tweedehands auto en als hij een andere kleur had gehad had ik hem ook gewoon gekocht 

Nu een grijze kia niro, de prachtige groentint kostte in lease zoveel meer! In het verleden hadden we een kikkergroengele kia rio. Leuk ding! En je was hem nooit kwijt in een parkeergarage. 

Onze auto is beige.  Niet mijn favoriete of überhaupt een leuke kleur maar man wilde perse dit model in tweedehands versie aanschaffen.  Iets eerder dan gepland, omdat de vorige totallos was door een boom op de auto. Ik heb graag opvallende kleuren. 
2x een rode gehad en een hele aparte groenkleur. Beige was een noodgreep en een keer een grijze, omdat er door rare panne met de moter acuut een nieuwe moest komen. 

Onze auto is heel saai lichtgrijs. Maar onze vorige auto hield er plotseling mee op. Repareren kon wel, maar dat zou bijna meer gaan kosten dan hij waard was en er was pas 2 maanden later plek in de werkplaats. Één of 2 weken later zouden we op vakantie, dus toen snel een nieuwe tweedehands gekocht. Doordat onze tijd en actieradius beperkt was, want geen auto, hadden we niet veel keus. We zijn wel blij met deze Skoda, maar de kleur vind ik niet zo leuk.
Onze eerste auto was een tweedehands Nissan Sunny, die was metallic blauw/groen. Afhankelijk van aan wie je het vroeg en of de zon scheen. Dat vond ik echt een mooie kleur.

Oranje! Ik let zeker op de kleur bij het kiezen van een andere auto (tenzij het haast heeft en een leuk kleurtje niet beschikbaar is). Geen zwart, grijs, wit, donkerblauw, etc voor mij.

auto’s en beiden zwart
Wel tweedehands .

Ik heb een metallic lila auto, echt een leuk kleurtje is het. Ik koop eigenlijk altijd kleine tweedehands auto's met een kleur. Zwart, wit of grijs vind ik saai, daar rijden er al genoeg van rond. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-07-2025 om 17:53

zwart. Toen ik hem nieuw kocht, had ik geen keuze in kleur, omdat deze al ingekocht waren. Daardoor een stuk goedkoper. Maar keuze was zwart of wit. Dan liever een zwarte

Mijn auto is zwart. Ik vind het saai, maar om eerlijk te zijn het is geen beauty en in zwart is hij nog best om aan te zien. Mijn vorige auto was grijs. Ik wilde graag een leuk kleurtje, groen, oranje, paars ik vind van alles leuk. Mijn man wilde dat ook bij zijn auto. Maar het was gewoon niet te vinden op de tweedehandsmarkt met het model dat wij wilde. 

Hoe vaak kopen jullie auto's  ?

Hier tot nu toe 2 jonge tweedehandse wagens gehad. Met een specifiek model.
Die gaan standaard 10 à 15 jaar mee.
Maar dus ook geen of nauwelijks keuze qua kleur.

De vorige was een witte, de huidige is een lichtblauwe.
Die alweer 12 jaar meegaat bij ons.

Er stond 12 jaar geleden ook nog een soortgelijke donkerblauwe, maar die had meer kilometers. Die werd hem dus niet.

Mijn young timer, MG-F, is British Racing Green. Wat mij betreft de enige kleur voor deze auto 

Wit. Was de goedkoopste versie van deze auto bij het leasen. Voor mij helemaal prima, ik voel niet zo veel bij de kleuren van auto's

Wij hebben geen eigen auto en man heeft een saaie witte werkbus.

Hier in de buurt inderdaad overwegend grijs, nog eens grijs maar dan donkerder en zwart en blauw. Soms ook wit. Je ziet echt zelden auto's met een andere kleur.

We hebben nu samen één auto hij is midden blauw best een opvallende kleur. Maar wat wij nog belangrijker vinden is dat het een stationcar is. Onze golfspullen moeten er met gemak in passen ook als we op vakantie zijn.

Ik heb altijd opvallende kleuren gehad rood, blauw en mij favoriet was groen. Man had altijd een saaie kleur die bij zijn chique zakelijke auto's paste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.