Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Het Nederlandse wagenpark is saai… welke kleur heeft jouw auto?

Peiling

Welke kleur heeft jouw auto of hebben jullie auto’s ?

Maximaal 2 antwoorden.

184 stemmen
18%
13%
13%
10%
7%
8%
2%
2%
13%
2%
3%
1%
2%
3%
1%
1%
4%

Al jaren iedere keer een vuurrode auto.

Mijn auto heeft de mooiste autokleur: zwart! Die van man is wat frivoler, die is antraciet. Dochter heeft een witte onderkant en een parelmoerpaarsige bovenkant. Nou ja, haar auto, zij zelf niet. Mijn vorige auto was babyblauw trouwens.

Sinds mijn man zijn eerste nieuwe auto mocht uitzoeken, is ie rood. Ook nu hij voor zijn bedrijf ergens komt, weet iedereen dat H. er al is. Het huidige merk/model is zéér zeldzaam te spotten in een kleur, laat staan dat ook het dak rood is.
De auto kun je wel gemakkelijk terugvinden op een parkeerplaats.

Mijn ouders kochten altijd nieuwe auto’s en ik weet dat er ooit eens eentje snel is ingeruild omdat mijn vader hem nooit ergens kon terugvinden.

Marty1984 schreef op 26-07-2025 om 20:27:

[..]

Maar zo blijft het kleurloze dus duren.

Want mensen willen wel een auto met een ander kleurtje tweedehands kopen, maar die is er gewoon niet. Omdat de big business en leasing-maatschappijen - zij die veel 2de hands-wagens op de markt brengen - beslissen dat alleen zwart-grijs-blauw mag.

Ik wed dat een rode leasing-car evengoed 2de hands verkoopt. Zo niet beter, omdat er maar weinig rode wagens te vinden zijn.

Jammer is dat hè. Ik zou graag een rode auto willen. Vroeger heb ik een tijdje een hele mooie metallic rode auto gehad, ik was echt verliefd op die kleur. Maar dat was een klein autotje. Ik heb het idee dat kleinere auto’s vaak nog wel in een kleurtje te vinden zijn maar de grotere zijn er echt alleen in zwart, grijs en wit lijkt het wel. Wij hebben wel eens overwogen om een auto te importeren speciaal voor de kleur, maar we konden de risico’s niet zo goed overzien.

Ik rij in een zwarte Peugeot.  Kon k overnemen van familie.  Verder is mijn man nogal een autoverzamelaar. Hebben we een gele bus. Rode porsche. Babyblauwe fiat 500. 
Een antieke donkerbruine Mercedes in onderdelen.  Zwarte bmw cabrio.  Donkerblauwe Mercedes.  Grijze pickup. Nog een pick-up grijs/ zwart.  Donkergroene landrover.  En nog een donkerblauw met gele vrachtwagen.
Meeste auto's staan geschorst. Ik heb hier regelmatig discussies wanneer er eens wat weggaat.

SuzyQFive

SuzyQFive

26-07-2025 om 21:01 Topicstarter

Marty1984 schreef op 26-07-2025 om 18:00:

Hoe vaak kopen jullie auto's ?

Hier tot nu toe 2 jonge tweedehandse wagens gehad. Met een specifiek model.
Die gaan standaard 10 à 15 jaar mee.
Maar dus ook geen of nauwelijks keuze qua kleur.

De vorige was een witte, de huidige is een lichtblauwe.
Die alweer 12 jaar meegaat bij ons.

Er stond 12 jaar geleden ook nog een soortgelijke donkerblauwe, maar die had meer kilometers. Die werd hem dus niet.

Op mijn huidige auto na (€13.000) heb ik nooit meer dan €1500 voor een auto betaald hiervoor. Dus heb ik in 23 jaar rijbewijs wel wat autootjes versleten. 

Marty1984 schreef op 26-07-2025 om 18:00:

Hoe vaak kopen jullie auto's ?

Hier tot nu toe 2 jonge tweedehandse wagens gehad. Met een specifiek model.
Die gaan standaard 10 à 15 jaar mee.
Maar dus ook geen of nauwelijks keuze qua kleur.

De vorige was een witte, de huidige is een lichtblauwe.
Die alweer 12 jaar meegaat bij ons.

Er stond 12 jaar geleden ook nog een soortgelijke donkerblauwe, maar die had meer kilometers. Die werd hem dus niet.

In de 31 haar dat ik nu samen ben met man is dit onze 7e auto. 

De eerste is gestolen,  de tweede was bij de garage (nog voordat alles digitaal werd bijgehouden) afgeleverd met een teruggedraaide km teller, toen we daar na een half jaar achter kwamen is dat netjes opgelost. De auto die we toen hadden hebben we 7 jaar gehad tot hij motorisch zo'n groot probleem had daar repareren geen optie was.  De auto daarna was gekocht met het idee dat hij 10 jaar mee kon maar dat bleek niet te lukken toen we 2 kinderen hadden die niet meer in de maxi-cosi zaten.  De beenruimte was veel te krap als er een lange bestuurder voorin zat. De auto daarna hebben we 10 jaar gehad. De auto daarna maar 2 jaar, daar waaide een boom op. De auto die we nu hebben gaat alweer 7 jaar mee, als hij 10 jaar is ruilen we hem in.

Helaas heb je de reden waarom je en andere auto moet kopen niet altijd in de hand. 😪

Donkerblauw. Maar hij is niet gekozen op kleur. Vorige auto ingeruild voor deze, en dit was een goed aanbod bij dezelfde, lokale occasiondealer. We kiezen auto's op merk, type, kilometerstand en andere eigenschappen en dan pas op kleur. Maar als ik een nieuwe auto kocht of een hele sloot geld aan een auto wilde uitgeven, dan wilde ik ook een cool kleurtje.

Mijn Auto nieuw gekocht is wit…. Mijn Mans Auto is Oranje. Onze vw Bus uit 1974 is Oranje en wit. Voor onze thuis woonende Studentin hebben we ook een witte occasion.

Man en ik zijn 28 jaar samen.. en het is ons 14 e Auto….

Donkerblauw, de kleur heet officieel Midnight blue. Maar we hadden niet echt een keuze, het is een tweedehands. Mijn man wilde graag een specifiek model en toen onze vorige (bordeaux rode) auto er definitief mee ophield, was dit de enige beschikbare.

En.  We kopen nieuw, maar wonen en werken niet in NL

Mijn huidige is rood. De nieuwe komt eraan en wordt geel. Ik hou wel van kleur op mijn auto.

Mijn auto is metallic bordeaux roze (met een paars glittertje erin, de officiele kleur heet Purple Fiction maar in het register staat hij als rood) met een wit dakje, zijspiegels, zilveren belijning en zilveren velgen.

Dit is mijn 1e auto en ik heb hem nu 5 jaar. Ik kocht hem toen hij 5 jaar oud was, een tweedehands dus. Inmiddels heb ik er 50.000 kilometer mee gereden en hij kan er nog wel even mee door. Nadeel van zo'n fancy kleurtje metallic lak is dat het peperduur is om te herstellen. Dat heb ik geweten haha. Maar je moet er wat voor over hebben I guess.

Mijn volgende auto wordt weer een kek model met kek kleurtje, ik doe niet aan saai. Als ik duizenden euro's uit geef aan iets kan het er maar beter leuk uit zien. Al vind ik bepaalde modellen (Mercedes) er juist heel sjiek uit zien in poepie schoon zwart.

De Mazda metallic rood vind ik ook echt een prachtige kleur rood.

Man ik hebben nu sinds kort onze 3e auto samen. En die zijn/waren allemaal (licht)grijs. Zo saai! Ik wilde heel graag een leuk kleurtje maar was niet te vinden helaas 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.