Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Gevaarlijke wappies in ons parlement

Ik heb live npo politiek opstaan op de achtergrond, en een van die griezelige knaapjes van Baudet, van Houwelingen, heeft zojuist Sjoerdsma van D66 soort van bedreigd met iets van: "jouw tijd komt nog wel, wacht maar, er komen tribunalen voor deze misdaden!". Ik weet niet meer wat hij letterlijk zei, maar dit was de strekking. Dit naar aanleiding van de boosheid over de voortdurende vergelijkingen van Baudet van ongevaccineerden met joden in de holocaust.

Ik ben eigenlijk in shock, net als Sjoerdsma en de rest van de kamerleden waren. De voorzitter (weet niet wie zij is, niet Vera Bergkamp) greep veel te laat in. Chaos alom. Dat wappie zei toen tegen de voorzitter in korte schorsing toe het terug te gaan nemen, maar deed dat uiteindelijk natuurlijk helemaal niet en begon weer te roepen over de tribunalen die komen. Nu hebben ze maar geschorst.

Hoe zijn we zover gekomen dat dit soort enge gekken in ons parlement zitten? 

Veel journalisten en politici worstelen hiermee, moet je het aandacht geven, precies wat ze willen, of moet je het negeren en dus onweersproken laten. 

Wat moet je hiermee?
Ik vind dit zo extreem dat ik er er wel voor zou zijn om ouderwets terug te grijpen op een cordon sanitaire. Gewoon alles wat ze doen en zeggen negeren. Geen enkele aandacht geven. Wat vinden jullie?


hoe dat komt? Omdat er in Nederland zoveel mensen wonen die op dat soort mafketels stemmen.
Zij zijn een afspiegeling van de maatschappij. 
Heel kwalijk en naar. 

Rondstruiner

Rondstruiner

17-11-2021 om 12:56 Topicstarter

En nu zie ik dit ook, Gundogan van Volt wordt ook bedreigd door de achterban van FvD en Denk, en Baudet-knaapje zegt dat hij trots is op zijn achterban
https://t.co/1Tb8pXtOCw

Rondstruiner

Rondstruiner

17-11-2021 om 12:57 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 17-11-2021 om 12:49:

hoe dat komt? Omdat er in Nederland zoveel mensen wonen die op dat soort mafketels stemmen.
Zij zijn een afspiegeling van de maatschappij.
Heel kwalijk en naar.

Echt heel verschrikkelijk ja.

Wollstonecraft schreef op 17-11-2021 om 12:49:

hoe dat komt? Omdat er in Nederland zoveel mensen wonen die op dat soort mafketels stemmen.
Zij zijn een afspiegeling van de maatschappij.
Heel kwalijk en naar.

Heel erg ja. Wat je ermee moet? Geen idee. Ik vind het gevaarlijke lui.....

Rondstruiner schreef op 17-11-2021 om 12:56:

En nu zie ik dit ook, Gundogan van Volt wordt ook bedreigd door de achterban van FvD en Denk, en Baudet-knaapje zegt dat hij trots is op zijn achterban
https://t.co/1Tb8pXtOCw

Denk biedt tenminste nog excuses aan, en roept zijn achterban op om dat niet meer te doen.

Staatsgevaarlijk .

Chris Aalberts is docent, onderzoeker politieke communicatie en is
schrijver van een boek over Baudet en Forum. Hij noemt de uitspraken van Thierry Baudet desgevraagd ‘staatsgevaarlijk’. ,,Dit gedrag gaat al
sinds 2019 stapje voor stapje in extreme richting. Wat hij aan het doen
is: Baudet bewandelt de parlementaire weg niet meer om dingen voor
elkaar te krijgen. Dat vindt hij niet interessant meer. Baudet is een
volksmenner en kweekt graag banden met enge clubs. Zo hoopt hij dat de publieke opinie zijn kant op komt.”

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

17-11-2021 om 13:25

Ik zet standaard mn geluid aan of zap weg als ik Wilders of Baudet of een van zijn knaapjes langs zie komen, ik ga me toch ergeren aan wat ze zeggen. Neemt niet weg dat dit soort wappies idd in de politiek steeds normaler lijken te worden en dat er dus ook nog mensen op stemmen. Ook ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling.... 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-11-2021 om 13:26

Rondstruiner schreef op 17-11-2021 

De voorzitter (weet niet wie zij is, niet Vera Bergkamp) greep veel te laat in.


Dat is Tellegen van de VVD. Wat mankeert haar?!


Belangrijkere vraag is natuurlijk wat die Van Houwelingen mankeert 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

17-11-2021 om 13:28

Wednesday schreef op 17-11-2021 om 13:26:

[..]


Dat is Tellegen van de VVD. Wat mankeert haar?!


Belangrijkere vraag is natuurlijk wat die Van Houwelingen mankeert

Alleen al dat ze VVD is...   


Om nog even op je OP terug te komen..ik vind denk ik een cordon sanitaire geen goede oplossing. Er zijn veel idioten in Nederland die op Forum stemmen en hun gevaarlijke praatjes voor zoete koek slikken. Ik denk dat de beste aanpak toch is om ze zoveel mogelijk met feiten onderuit te halen. Dus bij alle onzin die verkondigt wordt direct lik op stuk en hem met de feiten rond de oren slaan. In begrijpelijke taal voor iedereen zodat het misschien eens doordringt welke onzin hij allemaal staat uit te kramen.
Onderuit halen, zoveel mogelijk tegengas geven, dat lijkt me het beste.

Ik vind het ook ongelooflijk wat ik hoor! Trots zijn op je achterban als die andere kamerleden en hun familie bedreigende mails sturen en dat 'alles op alles zetten' noemen. Onbekommerd nepfeiten debiteren. En stemming maken met extreme vergelijkingen. Het is confronterend en pijnlijk dat dit niet doodvalt als totaal onzinnig en onacceptabel. Dat het kennelijk in de huidige omgangsvormen en samenleving overeind kan blijven en mensen kan aanspreken als aantrekkelijk en functioneel.  

Het is uitkijken geblazen. Dit soort narcistische krachten wíllen ontregelen, wíllen het debat saboteren, mensen krenken en op die manier het besluitvormingsproces verwringen. Het grijpt m.i. ook aan op de narcistische krachten in de samenleving. De mensen die zelf óók vinden dat hun belangen met alle beschikbare middelen verdedigd moeten worden, die geen enkele afstemming wensen en zich niks gelegen laten liggen aan feiten maar vinden dat het hele land op hún hoogst persoonlijke en tamelijk psychotische kompas moet varen. Dit heeft helemaal niets meer met werkelijkheid te maken, of met samenleven of gezond verstand. Dit heeft alleen nog maar te maken met macht uitoefenen. Het is een soort 'verkrachting' binnen de democratische relatie. Er is geen affectie, geen verbinding of afstemming alleen maar verbaal geweld en machtsuitoefening. Tegenstand is voeding voor het narcistische ego. Misschien zouden ze er juist heel verveeld over moeten doen, het sop is de kool niet waar, daar heb je hun weer. Diepe zucht. Dat zou ze waarschijnlijk bijzonder krenken, want ze zijn natuurlijk Belangrijk en ze verdienen Aandacht, en misschien vliegen ze dan nóg veel verder uit de bocht, worden ze openlijk boos en gaan schreeuwen. Ik verwacht dat dat toch wel veel mensen zou afschrikken. Dat hoop ik dan maar. 

Herfstappeltaart schreef op 17-11-2021 om 13:44:

Om nog even op je OP terug te komen..ik vind denk ik een cordon sanitaire geen goede oplossing. Er zijn veel idioten in Nederland die op Forum stemmen en hun gevaarlijke praatjes voor zoete koek slikken. Ik denk dat de beste aanpak toch is om ze zoveel mogelijk met feiten onderuit te halen. Dus bij alle onzin die verkondigt wordt direct lik op stuk en hem met de feiten rond de oren slaan. In begrijpelijke taal voor iedereen zodat het misschien eens doordringt welke onzin hij allemaal staat uit te kramen.
Onderuit halen, zoveel mogelijk tegengas geven, dat lijkt me het beste.

Zoiets, en dan op een tamelijk verveelde toon. Alsof het toch overduidelijk is dat het allemaal helemaal niks voorstel wat ze er allemaal uitkramen. 

Ik denk dat er ook in de groepsdynamiek iets zit. Die andere partijen hebben er een aandeel in dat er in de onderlinge dynamiek ruimte is voor dit soort destructiviteit en chaos. Om die ruimte te dichten moeten ze naar elkaar toe trekken en helderheid scheppen over bepaalde zaken, over omgangsvormen en grenzen. Maar zelf zijn ze ook helemaal niet van plan zindelijk te gaan debatteren, het profileert veel gemakkelijker als je kunt framen, mensen verdacht kunt maken, net kunt doen alsof jij de enige bent die écht weet wat er aan de hand is enzovoorts. Forum voert dat gewoon tot in het extreme door, profiteert maximaal van de beschikbare ruimte. Maar iedereen heeft boter op het hoofd. Als je daar niet eerlijk over kunt zijn, kun je dit heel slecht fundamenteel orde op zaken stellen. Dan moet je terugvallen op retorische trucs om het te overklassen.

Net als het verkondigen van allemaal nepfeiten. Zeer kwalijk. Ze zouden ze gelijk eruit moeten gooien.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-11-2021 om 14:24

Herfstappeltaart schreef op 17-11-2021 om 13:44:

Om nog even op je OP terug te komen..ik vind denk ik een cordon sanitaire geen goede oplossing. Er zijn veel idioten in Nederland die op Forum stemmen en hun gevaarlijke praatjes voor zoete koek slikken. Ik denk dat de beste aanpak toch is om ze zoveel mogelijk met feiten onderuit te halen. Dus bij alle onzin die verkondigt wordt direct lik op stuk en hem met de feiten rond de oren slaan. In begrijpelijke taal voor iedereen zodat het misschien eens doordringt welke onzin hij allemaal staat uit te kramen.
Onderuit halen, zoveel mogelijk tegengas geven, dat lijkt me het beste.

Na bijna 2 jaar corona ben ik helaas niet zo positief meer over zo'n aanpak. Want de mensen over wie je het hebt zijn niet geïnteresseerd in feiten, die zijn immers ook "slechts een mening" in hun ogen.

fascisten zijn het. En toch wordt er gewoon op gestemd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.