Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Formatie

Alice12 schreef op 12-12-2025 om 01:04:

[..]

Zo ben ik zeer benieuwd waar die 10 steden toch gebouwd gaan worden.

Het zullen meer een soort Vinex-locaties worden: We bouwen minstens 21 grootschalige nieuwbouwlocaties van nationaal belang verspreid over het land. Dat kunnen nieuwe wijken zijn, maar ook nieuwe steden.

PensioNada schreef op 12-12-2025 om 01:13:

[..]

Het zullen meer een soort Vinex-locaties worden: We bouwen minstens 21 grootschalige nieuwbouwlocaties van nationaal belang verspreid over het land. Dat kunnen nieuwe wijken zijn, maar ook nieuwe steden.

Ik ben benieuwd, ik geloof er geen drol van. 

Alice12 schreef op 12-12-2025 om 01:04:

[..]

Zo ben ik zeer benieuwd waar die 10 steden toch gebouwd gaan worden.

Ik denk dat alle verkiezingsbeloftes in afgeslankte vorm worden uitgevoerd, of helemaal niet. Er moeten compromissen gesloten worden dat is nu eenmaal zo.

Maar ik bedoelde: de 'belofte' van Yesilgöz om niet met GL/PvdA te regeren is in beton gegoten blijkbaar en dus ben ik nu extra benieuwd of ze ook zo vast zal houden aan 'niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek'. Als ze consequent is zou dat m.i. wel moeten.

PensioNada schreef op 11-12-2025 om 20:40:

De nieuwe informateur Rianne Letschert ligt alweer onder vuur. Het ergste wat de Dagelijkse Standaard heeft kunnen vinden is een tweet uit 2012 waarin ze als reactie op een tweet van Wilders waarin hij aankondigde in Duitsland een boek over de islam te gaan promoten, zij reageerde met een opmerking in de trant van 'laat hem daar naar toe emigreren'.

Hoewel ik het sneu vind voor haar dat ze nu komen met een tweet van honderd jaar geleden is het misschien wel een signaal dat dat achterlijke getwitter wellicht gewoon niet thuis hoort in de politiek. Ik snap het wel hoor, je wil je achterban pleasen en men leeft nou eenmaal op social media, maar niets is ooit echt van internet verdwenen. Het onthoudt alles en het komt zo onprofessioneel over op mij, tweetende kamerleden die los gaan op elkaar. Maar goed, ik heb een gloeiende hekel aan Twitter en alles wat met social media te maken heeft dus ik ben niet objectief. Ik vind het niet netjes om elkaar af te maken op SM. 

Alles wat je ooit gepost hebt op Twitter komt als politici dus ooit terug om je in je kont te bijten. Want men pakt alles bij de hand om je te pakken. Ik vind het echt zo'n afknapper, als je sommige tweets ziet staat het schaamrood op je kaken ( kuch die van Trumpie bijvoorbeeld ). Ik kan me er kapot aan ergeren in elk geval. Nu heeft zij alweer geen schijn van kans omdat men weer een leuke Tweet van 2012  gevonden heeft. Joepie. En weer staat het land stil...

Ga je werk doen!

Jujubee schreef op 12-12-2025 om 09:23:

[..]

Hoewel ik het sneu vind voor haar dat ze nu komen met een tweet van honderd jaar geleden is het misschien wel een signaal dat dat achterlijke getwitter wellicht gewoon niet thuis hoort in de politiek. Ik snap het wel hoor, je wil je achterban pleasen en men leeft nou eenmaal op social media, maar niets is ooit echt van internet verdwenen. Het onthoudt alles en het komt zo onprofessioneel over op mij, tweetende kamerleden die los gaan op elkaar. Maar goed, ik heb een gloeiende hekel aan Twitter en alles wat met social media te maken heeft dus ik ben niet objectief. Ik vind het niet netjes om elkaar af te maken op SM.

Alles wat je ooit gepost hebt op Twitter komt als politici dus ooit terug om je in je kont te bijten. Want men pakt alles bij de hand om je te pakken. Ik vind het echt zo'n afknapper, als je sommige tweets ziet staat het schaamrood op je kaken ( kuch die van Trumpie bijvoorbeeld ). Ik kan me er kapot aan ergeren in elk geval. Nu heeft zij alweer geen schijn van kans omdat men weer een leuke Tweet van 2012 gevonden heeft. Joepie. En weer staat het land stil...

Ga je werk doen!

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

[..]

Alles wat je ooit gepost hebt op Twitter komt als politici dus ooit terug om je in je kont te bijten. Want men pakt alles bij de hand om je te pakken. Ik vind het echt zo'n afknapper, als je sommige tweets ziet staat het schaamrood op je kaken ( kuch die van Trumpie bijvoorbeeld ). Ik kan me er kapot aan ergeren in elk geval. Nu heeft zij alweer geen schijn van kans omdat men weer een leuke Tweet van 2012 gevonden heeft. Joepie. En weer staat het land stil...

Ga je werk doen!

Je hebt helemaal gelijk.

Hoewel ik haar tweet niet helemaal kan plaatsen.

Ik lees en ervaar hem niet als iets schandelijks. Het was een sneer naar Wilders, dat wel. Maar niks waarvan ik denk……wat een schande.

Herfstappeltaart schreef op 12-12-2025 om 09:31:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Dank je. Ik word er gewoon super chagrijnig van, dat gezeik op SM. Ik weet dat het er nou eenmaal bij hoort maar ik vind het echt geen gezicht. Nu is er weer zo'n dame die misschien prima geschikt is als informateur maar die heeft nu alweer geen schijn van kans want men heeft weer wat gevonden. 

Dit jaar waren er een recordaantal mensen die blanco gestemd hadden en ik heb achteraf ook spijt dat ik het niet gedaan heb want mijn vertrouwen in de politiek is echt nul komma nul. 

Van het debat werd ik ook niet echt vrolijk afgelopen week. Er is gewoon weer niets veranderd. Alleen de poppetjes zitten nu op een andere positie in de race. Men is alleen maar bezig met schoppen en niet met het land. 

Euphoria schreef op 12-12-2025 om 09:36:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.

Ik

Eens hem niet als iets schandelijks. Het was een sneer naar Wilders, dat wel. Maar niks waarvan ik denk……wat een schande.

Ja ik vind hem ook niet zo dramatisch maar ja het is een stok om mee te slaan he, dus dan doen we dat. 

Miraval schreef op 11-12-2025 om 15:27:

Ik verwijt hem geen gebrek aan constructiviteit. Dat ia zijn goed recht.

Wel vind ik dat hij dezelfde retoriek gebruikt als Wilders doet/deed, namelijk dat 1.2 miljoen kiezers belazerd worden.

helemaal mee eens. ik probeer ook steeds aan te geven dat het mij helemaal niet om de inhoud gaat maar dat de vorm gewoon niet constructief is. helaas kunnen mensen niet altijd de inhoud loslaten. 

Herfstappeltaart schreef op 11-12-2025 om 16:24:

[..]

Ja daar ben ik het ook mee eens. Dat was de frustratie die sprak denk ik.

ah top. dan begrepen we elkaar hier eerder niet, maar zijn we het dus gewoon eens

Euphoria schreef op 12-12-2025 om 09:36:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.

Ik lees en ervaar hem niet als iets schandelijks. Het was een sneer naar Wilders, dat wel. Maar niks waarvan ik denk……wat een schande.

eens. ik ben benieuwd hoe dit tweetje invloed kan hebben. ik mag toch hopen van niet.

[..]

Hoewel ik het sneu vind voor haar dat ze nu komen met een tweet van honderd jaar geleden is het misschien wel een signaal dat dat achterlijke getwitter wellicht gewoon niet thuis hoort in de politiek.

ze zit niet in de politiek. en als dit het ergste is dat ze in 13 jaar konden vinden. 1 magere reply ergens op met een suggestie dat iemand zou kunnen emigreren als dat beleid ze meer aanstaat? Dan heeft ze een schoner blazoen dan de meesten van ons. 

Ik vind dat actieve politici social media niet moeten misbruiken. Ik vind dat bedreigen, laster etc niet thuis horen op social media. 

Maar hier vind ik vooral de gravers naar belastende informatie ongepast gedrag vertonen. Laat die vrouw haar werk doen.  die smear campaigns moeten maar eens afgelopen zijn. Is niet helpend voor niemand. 

Stardust schreef op 12-12-2025 om 10:03:

[..]

ze zit niet in de politiek. en als dit het ergste is dat ze in 13 jaar konden vinden. 1 magere reply ergens op met een suggestie dat iemand zou kunnen emigreren als dat beleid ze meer aanstaat? Dan heeft ze een schoner blazoen dan de meesten van ons.

Ik vind dat actieve politici social media niet moeten misbruiken. Ik vind dat bedreigen, laster etc niet thuis horen op social media.

Maar hier vind ik vooral de gravers naar belastende informatie ongepast gedrag vertonen. Laat die vrouw haar werk doen. die smear campaigns moeten maar eens afgelopen zijn. Is niet helpend voor niemand.

Ik was even vergeten dat ze niet in de politiek zit. Dan vind ik het helemaal onzinnig en kleuterig om met die tweet te gaan slaan. Verder helemaal eens met jouw post. Totaal ongepast om te gaan graven naar dit soort informatie. 

het lijkt wel of ze allemaal, zonder uitzondering alleen nog bezig zijn met partijbelang aan de ene kant en het negatief belichten van "al het andere" aan de andere kant. 

ik had echt gehoopt dat partijen nu eens gingen snappen dat, welke inhoud dan ook, de inhoud nu leidend moet zijn en voortgang de core business. 

hoe moet dit toch goedkomen?

ik wil mijn bericht toch iets nuanceren. Het is prima om te “graven” naar echt belastende informatie. Als ze corrupt zou zijn bijvoorbeeld, of directe belangen heeft bij een bepaalde uitkomst etc. moet dat natuurlijk naar boven komen. Maar 1 tweetje uit het jaar kruik… dan is er gewoon niets te melden. Logtenberg ging bij de NRC ook veel te ver en heeft journalistieke waarden volledig aan zijn laars gelapt. Dat rare gelek over de sollicitaties van kamerleden. Dat soort lastercampagnes moet echt stoppen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.