Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Formatie

Zo beschouwd kan je ook niet in een privé setting over iemand praten in termen van "feeks" want dan moet je vrezen voor je mogelijke toekomstige baan als informateur. Ik heb niks met Wijers en D'66 maar tjezus wat een lange tenen in politiek Nederland. 

Ik vind het echt onprofessioneel als je zoiets doet en actief bent in de landelijke politiek. Ook in prive. Wat een schande weer. 

We gaan zien hoe het nu verder gaat.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2025 om 15:34 Topicstarter

rionyriony schreef op 14-11-2025 om 15:20:

Zo beschouwd kan je ook niet in een privé setting over iemand praten in termen van "feeks" want dan moet je vrezen voor je mogelijke toekomstige baan als informateur. Ik heb niks met Wijers en D'66 maar tjezus wat een lange tenen in politiek Nederland.

Laten we gewoon over niemand praten in de termen van feeks. Alle termen die alleen bedoeld zijn om vrouwen te beledigen mogen van mij verbannen worden. 

Overigens vind ik dat lekken uit zaken die privé of vertrouwelijk zouden moeten zijn om politici te beschadigen ook de grens over. Ik ben teleurgesteld dat een krant als NRC daar aan mee doet.

Pfff wat een uitspraak ook weer.. Dat soort dingen zeg je toch inderdaad niet, ook niet in privésferen. Je mag het niet eens zijn met de VVD/Yesilgöz, maar om haar een feeks te gaan noemen..

Hier ben ik dan wel weer blij om: "De formatie gaat nu verder met alleen Buma als informateur. "Het is ongebruikelijk, maar ik vind het zelf niet zo relevant", zegt Jetten. "Ik wil geen tijd verliezen met zoeken naar andere formateur, omdat die per se van D66 zou moeten zijn.""

Overigens vind ik het eigenlijk ook stom dat de media alles uit de kast probeert te halen om (in)formateurs onderuit te halen of het proces om zeep te helpen. Daar schieten we toch ook niks mee op? 

Eens masatu. Maar ik vind het vooral stuitend hoe die figuur van PVV weer gewoon als kamerlid is beëdigd ondanks het verspreiden van neppe fimpjes over Timmermans en blonde vrouwen die belaagd worden door gekleurde engerds. Er lijken verschillende normen te gelden. Rechts hoeft zich nergens aan te houden (want hoe Yesilgoz zich opstelde na de verkiezingen en het vertrek van Timmermans verdient ook zeker niet de schoonheidsprijs) maar uiteindelijk zijn het alleen de progressieve partijen die écht afgerekend worden op morele gronden (of beter: die zich er iets van aantrekken).

Tegelijk ben ik wel positief en hoopvol over de samenwerking die D66 en CDA samen gevonden lijken te hebben. Ik hoop dat ze de komende periode samen constructief in gesprek te gaan zonder al die machtsspelletjes en dat lekken richting de media. En ik hoop dat de media niet overal zo hijgerig op gaan zitten en alles in de sleutel “winst” of “verliespunt” plaatsen. Democratie gaat niet om winnen of verliezen maar om samen in debat oplossingen vinden.

Het is natuurlijk leuk om te gaan 'ja maar en zij dan, ja maar en hij dan'. Maar het gaat nu om een informateur die héél recent deze dingen heeft gezegd. Wat een ander doet of zegt, maakt dit niet minder kwalijk in mijn ogen. Je basis voor het formatieproces is weg. En daar is maar één iemand verantwoordelijk voor en dat is hijzelf.

CharlieB schreef op 14-11-2025 om 16:22:

Het is natuurlijk leuk om te gaan 'ja maar en zij dan, ja maar en hij dan'. Maar het gaat nu om een informateur die héél recent deze dingen heeft gezegd. Wat een ander doet of zegt, maakt dit niet minder kwalijk in mijn ogen. Je basis voor het formatieproces is weg. En daar is maar één iemand verantwoordelijk voor en dat is hijzelf.

Yep! Volgens mij hadden media etc destijds de mond vol over het formeren/gepruts van het vorige kabinet.Maar nu maken ze er zelf al meteen een bende van. Het lijkt zelfs een nieuw record te zijn😞.    Telegraaf : "Nu al gedoe rondom nieuwe informateur: ’Lijkt wel nieuw record’
https://www.nieuwsvandedag.nl/nieuws/politiek/artikelen/discussie-over-rol-d66-informateur-wijers-na-vermeende-uitspraken

De nu al ontstane situatie verbaasd me overigens niet echt.Vind persoonlijk Jetten een politieke lichtgewicht.En niet geschikt voor een pittig ambt als premier.Iemand als Yesilguz lijkt me daarvoor beduidend meer inhoud te hebben (dat liet ze m.i. ook wel zien in haar functie als minister van Justitie). En die zie ik er iig niet voor aan om met zeldzaam idiote plannen te komen. Zoals 28 miljard te investeren om 0,0000036 graden opwarming van de aarde te voorkomen. https://www.ad.nl/politiek/28-miljard-voor-0-000036-graden-minder-opwarming~a9d197f0/  

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2025 om 17:20 Topicstarter

Je weet toch wel dat het kabinet altijd met 1 mond spreekt Nighttripper? 

Daglichtlamp schreef op 14-11-2025 om 14:29:

Helaas, dat was informateur 1. Wat is dat toch met machtige mannen die blijkbaar vinden dat ze alles mogen zeggen om machtige vrouwen omlaag te halen? Ik ben het met heel veel zaken oneens met Yesilgoz, maar dat hoeft niet zo.
https://archive.is/jEZ73
We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD”, schrijft Wijers in de app. Met de laatste omschrijving doelde hij op VVD-leider Dilan Yesilgöz.

Wat een bal zeg. Zo iemand hoort niet op dergelijke plek!!

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-11-2025 om 17:41 Topicstarter

Euphoria schreef op 14-11-2025 om 17:38:

[..]

Wat een bal zeg. Zo iemand hoort niet op dergelijke plek!!

Ik heb het idee dat de NRC dit vooral publiceert omdat ze hun beschuldigingen van gister toch niet hard konden maken, want anders was dat filmpje waar volgens de NRC die uitspraken opstonden toch wel opgedoken? Of is dat inmiddels het geval? 

Maar helemaal gelijk dat je niet op die manier over vrouwen hoort te spreken, ook privé niet. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 14-11-2025 om 15:56:

Eens masatu. Maar ik vind het vooral stuitend hoe die figuur van PVV weer gewoon als kamerlid is beëdigd ondanks het verspreiden van neppe fimpjes over Timmermans en blonde vrouwen die belaagd worden door gekleurde engerds. Er lijken verschillende normen te gelden. Rechts hoeft zich nergens aan te houden (want hoe Yesilgoz zich opstelde na de verkiezingen en het vertrek van Timmermans verdient ook zeker niet de schoonheidsprijs) maar uiteindelijk zijn het alleen de progressieve partijen die écht afgerekend worden op morele gronden (of beter: die zich er iets van aantrekken).

Tegelijk ben ik wel positief en hoopvol over de samenwerking die D66 en CDA samen gevonden lijken te hebben. Ik hoop dat ze de komende periode samen constructief in gesprek te gaan zonder al die machtsspelletjes en dat lekken richting de media. En ik hoop dat de media niet overal zo hijgerig op gaan zitten en alles in de sleutel “winst” of “verliespunt” plaatsen. Democratie gaat niet om winnen of verliezen maar om samen in debat oplossingen vinden.

Hear hear 

ik ben trouwens positief over de beslissing om dan met alleen buma door te gaan. Geen getouwtrek, vooruit met de geit. Dat past bij wat ze beiden in de campagnes (wilden) uitstralen en wat we nodig hebben. 
Lets go!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.