Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Extinction Rebellion en de A12 blokkeren

Peiling

Ben je het eens met de demonstraties op de A12
119 stemmen
24%
29%
0%
24%
22%
1%

MRI schreef op 26-09-2023 om 14:01:

[..]

Ja sowieso heel zorgwekkend. Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zo luchtig over doen.

Mensen kunnen het zich niet voorstellen. Anders zouden de reacties anders zijn. Misschien VR presentaties maken. Inclusief temperatuurbeleving. 

MRI

MRI

26-09-2023 om 15:33

majorette2005 schreef op 26-09-2023 om 14:56:

500.000 vluchten per jaar , ik snap dan wel dat sommige mensen luchtig reageren als er weer een plan bedacht wordt om bijvoorbeeld iedereen de auto uit te jagen ivm het klimaat.

En dan heb ik toch het idee dat dat dezelfde 'sommige mensen' zijn die het aantal vluchten niet mee helpen om laag te brengen

Ik geloof dat ons bewust angst wordt aangejaagd om ons te kunnen controleren en onze vrijheden te beperken. Snap niet dat mensen er weer net zo intrappen als in de tijd dat ze het gepeupel met God en de Duivel angst aan joegen. 

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 15:33:

Ik geloof dat ons bewust angst wordt aangejaagd om ons te kunnen controleren en onze vrijheden te beperken. Snap niet dat mensen er weer net zo intrappen als in de tijd dat ze het gepeupel met God en de Duivel angst aan joegen.

Die 50 graden komt al voor. Het is al geen vage eventuele toekomst meer.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2023 om 15:36:

[..]

Die 50 graden komt al voor. Het is al geen vage eventuele toekomst meer.

Dat kwam al vaker voor. De aarde was eeuwen geleden ook veel heter dan nu. Nu zijn we uit een kleine ijstijd aan het opkrabbelen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 15:51

Daglichtlamp schreef op 26-09-2023 om 15:21:

[..]

Volgens mij kun je zonder vergunning alleen eisen dat dat alsnog wordt geregeld, nu kun je ook over de inhoud een rechtszaak aanspannen. https://schipholwatch.nl/2022/10/21/mob-naar-de-rechter-wegens-uitblijven-stikstofbesluit-minister/

Maar ik ben geen jurist, dus ik laat me graag corrigeren.

Dank je. Al bladerend door deze site kom ik op een ander artikel waar dat ook staat. Als ik het goed begrijp: zolang de overheid iets gedoogd kun je alleen maar een handhavingsverzoek indienen. En als de overheid dat negeert kun je hooguit via de rechter nog een dwangsom eisen (belastinggeld...). Ik hoop dat er dan nu inderdaad snel een rechtszaak volgt. Want krom blijft het.

https://schipholwatch.nl/2022/12/30/minister-weigert-handhaving-stikstofuitstoot-tijdens-onderhoud-zwanenburgbaan/ 
"Deskundigen gaan ervan uit dat de minister de vergunning nog niet heeft verleend omdat zij weet dat deze direct aan de rechter zal worden voorgelegd. Gezien recente jurisprudentie is de kans groot dat zij dan opnieuw wordt teruggefloten."

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 15:33:

Dat denk ik ook. Het klimaatprobleem is er wel echt, maar wordt hiervoor overdreven en misbruik van gemaakt. Het is niet zo ernstig als wordt beweerd. 

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 15:40:

[..]

Dat kwam al vaker voor. De aarde was eeuwen geleden ook veel heter dan nu. Nu zijn we uit een kleine ijstijd aan het opkrabbelen.

Hoe lang heb jij airco? Ik kan me nog herinneren dat je die aanschafte een paar jaar geleden. En waarom deed je dat: omdat het binnen toch ineens wel erg warm werd.

MRI schreef op 26-09-2023 om 15:33:

[..]

En dan heb ik toch het idee dat dat dezelfde 'sommige mensen' zijn die het aantal vluchten niet mee helpen om laag te brengen

Zou inderdaad kunnen, maar ook diegene in de politiek die zelf van hot naar her vliegen maar tegen het volk roepen dat het klimaat een drama is.  Als ik voor mijzelf spreek, ik vlieg dus nooit maar rij wel auto op benzine en blijf dat ook doen zolang het kan. 

Het kan best miljoenen jaren geleden ook zo warm geweest zijn op de aarde. Maar dan nog steeds zijn de temperaturen die we verwachten in de nabije toekomst zo hoog dat gebieden voor de mens onleefbaar worden. Ik voorzie straks zelfs in Europa halve volksverhuizingen vanwege een onleefbaar klimaat.

MrsMary schreef op 26-09-2023 om 16:51:

[..]

Hoe lang heb jij airco? Ik kan me nog herinneren dat je die aanschafte een paar jaar geleden. En waarom deed je dat: omdat het binnen toch ineens wel erg warm werd.

Dat deed ik omdat ik sinds de overgang niet goed meer tegen warmte kan. Ik ging vroeger ook veel makkelijk naar hete reisbestemmingen zonder problemen maar ik kan er simpelweg niet meer tegen. Vroeger stond de verwarming op mijn slaapkamer aan, nu slaap ik in de winter met mn raam op een kier. 

Daglichtlamp schreef op 26-09-2023 om 17:06:

Het kan best miljoenen jaren geleden ook zo warm geweest zijn op de aarde. Maar dan nog steeds zijn de temperaturen die we verwachten in de nabije toekomst zo hoog dat gebieden voor de mens onleefbaar worden. Ik voorzie straks zelfs in Europa halve volksverhuizingen vanwege een onleefbaar klimaat.

Dan moeten we met zijn allen maar naar Groenland of IJsland? Er is natuurlijk ook kans dat we massaal vernietigd worden door een oorlog, voordat het klimaat dat doet.

Thea Beckman schreef er al over.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kinderen_van_Moeder_Aarde

Gebruikersnaaminvullen

Gebruikersnaaminvullen

26-09-2023 om 19:18 Topicstarter

MrsMary schreef op 26-09-2023 om 16:51:

[..]

De overgang doet dat met je. Ik zou er ook wel eentje willen 

Ik zit nu met mijn overgang op Gran Canaria. Ik heb nog geen nacht ónder mijn laken geslapen en heb alle ramen open zodra de zon weg is.

Van 1 tot 4 's middags houd ik een siësta, dit heb ik nog nooit nodig gehad.

De overgang zuigt...

Poezenmeisje schreef op 26-09-2023 om 20:12:

Ik zit nu met mijn overgang op Gran Canaria. Ik heb nog geen nacht ónder mijn laken geslapen en heb alle ramen open zodra de zon weg is.

Van 1 tot 4 's middags houd ik een siësta, dit heb ik nog nooit nodig gehad.

De overgang zuigt...

Precies. Vroeger lag ik ingepakt onder een dik donsdekbed, nu slaap ik de warmere maanden in alleen mn onderbroek onder een dun bamboe dekbed met plafondventilator aan en raam op kier. Als het van de winter een graad of 10 is in mn slaapkamer heb ik wel een pyama aan maar evengoed een dunne. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.