Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-03-2023 om 22:00

EU wil in 2050 geen verkeersdoden meer


nou als je zegt je streven is 500 doden klinkt ook wel erg raar. Dus ik snap best dat het streven is 0 doden want elk is een teveel. 

Ysenda schreef op 13-03-2023 om 10:47:

[..]

maar daarom moet het streven nog steeds 0 zijn, en niet gelijk al opgeven.

Maar denk je niet dat mensen dat streven zo onhaalbaar vinden, dat ze daarom opgeven? Ik ben voor veiligheid, en zoals het 100 jaar geleden ging kan het zeker niet. Maar een streven moet wel haalbaar zijn, anders haken mensen af naar mijn mening. 

absor schreef op 13-03-2023 om 10:59:

nou als je zegt je streven is 500 doden klinkt ook wel erg raar. Dus ik snap best dat het streven is 0 doden want elk is een teveel.

Ik snap dat je dat als oneliner kiest ja. Streven naar 500 doden zou raar klinken. En streven naar zoveel % minder klinkt ambtelijk en weinig ambitieus. 

Alleen waar het misgaat is als vervolgens de conclusie is dat alles moet wijken om die 0 doden te halen. Dat elke maatregel gerechtvaardigd is “want we willen toch 0 doden?”. 

Ginevra schreef op 13-03-2023 om 12:24:

[..]

Ik snap dat je dat als oneliner kiest ja. Streven naar 500 doden zou raar klinken. En streven naar zoveel % minder klinkt ambtelijk en weinig ambitieus.

Alleen waar het misgaat is als vervolgens de conclusie is dat alles moet wijken om die 0 doden te halen. Dat elke maatregel gerechtvaardigd is “want we willen toch 0 doden?”.

Ja gewoon stoppen met verkeer dan maar idd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.