Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Een wachtrij bij Carré. Ik weet het niet…


SugaryPanther19

SugaryPanther19

21-07-2021 om 17:01

DanGun schreef op 21-07-2021 om 16:56:

[..]

Ja maar dat is bijna onmogelijk natuurlijk

Er is een Italiaanse journalist ondergedoken, na bedreigingen door de maffia, en die woont geloof ik elke maand in een ander safe house, al jaren.

En geen kinderen, geen partner.

Dat laatste is voor velen geen probleem, zie de topics hier

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

21-07-2021 om 17:26

Wat ik vooral niet goed begrijp is die bergen met bloemen en beertjes en weet ik wat nog allemaal. Elke keer weer. 
Zo'n enorme verspilling en het moet allemaal weer worden opgeruimd. Ik weet dat mensen uiting willen geven aan hun afschuw en medeleven willen tonen. Maar een afvalberg op straat creëren, is dat nou de manier?

CharliesA schreef op 21-07-2021 om 16:50:

[..]

sterfelijk, denk ik dat je bedoelt.

Ik heb net even zitten lezen over of hij nu wel of geen bescherming wilde, maar je kunt nu alleen uit tweede hand lezen dat een enkeling stelt dat hij geen bescherming wilde. Een ander stelt weer dat er wel gesprekken daarover werden gevoerd, maar het lijkt erop dat de enige optie vanuit de overheid was full time bescherming, een koepel om iemand heen leggen, en dat zou zijn werk onmogelijk hebben gemaakt. Om met bronnen bv uit het criminele circuit te praten.

Ik vind het wel heel vreemd dat die bescherming niet geregeld is op een manier zodat De Vries zich er ook in kon vinden.

En als het waar is dat hij dit zelf heeft geweigerd, vind ik het een kwalijke zaak. Ook voor de veiligheid van gewone burgers, want zo'n schutter had ook een omstander kunnen raken. Maar vooral ook voor zijn maatschappelijke belang. Hij had nog zoveel meer kunnen betekenen, door misdrijven op te lossen, de zaak Tanja die net weer een nieuwe impuls zou krijgen, de ouders van Nicky die hij bijstond, en die hem nu kwijt zijn en weer een klap krijgen. En ga zo maar door. Heel erg.

Sterfelijk idd, thanks!

Er zullen vast gesprekken over zijn geweest, John van den Heuvel wordt ook zwaar beveiligd dus Peter had dit vast ook kunnen hebben. Inderdaad best kwalijk dat er niet naar andere mogelijkheden is gekeken, al weten we dat natuurlijk ook niet.

Hij had inderdaad nog veel meer kunnen betekenen voor andere moordzaken. Ik vind het ook echt ontzettend erg voor alle nabestaanden.

Tsjonge, ik ben zowaar 6 uur lang van het viva forum verbannen omdat ik anders denk over de collectieve rouw m.b.t. het overlijden van Peter R. de Vries... Blijkbaar mag je niet zeggen dat je niet begrijpt waarom mensen naar Carré gaan en dat je hoewel je zijn overlijden betreurt niet die hevige emotie van de meerderheid voelt. 

Nera schreef op 21-07-2021 om 17:26:

Wat ik vooral niet goed begrijp is die bergen met bloemen en beertjes en weet ik wat nog allemaal. Elke keer weer.
Zo'n enorme verspilling en het moet allemaal weer worden opgeruimd. Ik weet dat mensen uiting willen geven aan hun afschuw en medeleven willen tonen. Maar een afvalberg op straat creëren, is dat nou de manier?

Ik ook niet. Als je soortgelijke dingen op het vivaforum zegt krijg je een ban omdat de meerderheid jouw bijdrage niet snapt en niet aansluit bij hun emoties. Ik mag hopen dat dit hier toch niet zo gaat...

Mamali schreef op 21-07-2021 om 16:46:

[..]

Ja maar dat was toch zijn werk? Zo zijn er meer beroepen waarbij je risico loopt.. En ja hij ging heel ver maar zo zat hij in elkaar, vastbijten tot de onderste steen boven lag.. En heb hem in een interview horen zeggen dat hij moeilijk nee kon zeggen..

Ja, klopt. Het is te triest voor woorden dat sommige mensen gevaar lopen bij het uitvoeren van hun werk. Maar het gebeurd.. Hoe belachelijk het ook is dat iemand op zo'n manier uit het leven wordt gerukt.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

21-07-2021 om 17:44

aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 17:36:

Tsjonge, ik ben zowaar 6 uur lang van het viva forum verbannen omdat ik anders denk over de collectieve rouw m.b.t. het overlijden van Peter R. de Vries... Blijkbaar mag je niet zeggen dat je niet begrijpt waarom mensen naar Carré gaan en dat je hoewel je zijn overlijden betreurt niet die hevige emotie van de meerderheid voelt.

welkom terug


redbulletje schreef op 21-07-2021 om 15:28:

Onder de huidige corona situatie snap ik niet dat deze massabijeenkomst toegestaan wordt door de driehoek.
Elke uitvaart sinds corona is beperkt en online, zelfs die van de Duke of Edinburgh!

Klopt en ik vind het ook hoogstens opmerkelijk. Omdat het Peter R. de Vries is hoeven we bijvoorbeeld geen testen voor toegang te hebben, mondkapjes, vaccinatiebewijzen e.d. te tonen maar alleen anderhalve meter afstand te houden. Op de foto's op internet zie ik een behoorlijke mensenmassa op een kluitje staan. Is dat dan verantwoord omdat de overledenen een bekende journalist was?

CharliesA schreef op 21-07-2021 om 17:44:

[..]

welkom terug


Haha bedankt! Ja sorry moest ff m'n irritatie kwijt. Heb voor m'n eigen gemoedsrust Viva een mail gestuurd dat ik, hoewel tijdelijk (6 uur), de ban oneerlijk vind. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

21-07-2021 om 17:52

aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 17:50:

[..]

Haha bedankt! Ja sorry moest ff m'n irritatie kwijt. Heb voor m'n eigen gemoedsrust Viva een mail gestuurd dat ik, hoewel tijdelijk (6 uur), de ban oneerlijk vind.

Goed zo! Je weet wat Peter zou zeggen, no way to live on bended knee   (Kan zo'n grapje wel )

aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 17:36:

Tsjonge, ik ben zowaar 6 uur lang van het viva forum verbannen omdat ik anders denk over de collectieve rouw m.b.t. het overlijden van Peter R. de Vries... Blijkbaar mag je niet zeggen dat je niet begrijpt waarom mensen naar Carré gaan en dat je hoewel je zijn overlijden betreurt niet die hevige emotie van de meerderheid voelt.

Ik ook. Ben benieuwd of de grootste hysterica op dat topic en structureel op de man speelster ook een ban heeft. 

Overigens ben ik 24 uur geband. Bijzonder weer...

CharliesA schreef op 21-07-2021 om 17:52:

[..]

Goed zo! Je weet wat Peter zou zeggen, no way to live on bended knee (Kan zo'n grapje wel )

😊 thanx en ja dat klopt. 
Ik vind het wél kunnen. On bendend knee is no way to be free, not even online . Als mensen je bannen omdat je rationeel en duidelijk bent (schelden/dreigen/persoonlijk worden vallen daar voor mij niet onder) kun je alleen maar zoals Peter R. de Vries zelf ook zei je rug beter recht houden. 


redbulletje schreef op 21-07-2021 om 17:55:

[..]

Ik ook. Ben benieuwd of de grootste hysterica op dat topic en structureel op de man speelster ook een ban heeft.

Overigens ben ik 24 uur geband. Bijzonder weer...

Jij alweer? Volgens mij zijn er niet zoveel rationele moderators daar. 

On - topic: ik verbaas me ook over de bloemenzee, de knuffels en andere memorabilia die door worden neergelegd op de plek waar hij is doodgeschoten. Anderhalf uur in de rij staan nadat je van heinde en verre bent gekomen om naar een gesloten witte kist te kijken voor 5 seconden begrijp ik oprecht niet. Het is mij persoonlijk écht overdone. Neemt niet weg dat ik zijn overlijden wel degelijk triest en misdadig vind.

ik zou zelf nooit aan zoiets meedoen. Maar blijkbaar voorziet het in een behoefte. 
Peter R. de Vries zal heus goede en betekenisvolle dingen gedaan hebben. Maar zijn uitspraken in het Epstein interview vond en vind ik echt heel fout. 'Er zijn geen meisjes de struiken in getrokken' 'het zijn meisjes die vrijwillig keer op keer naar dat landgoed toekwamen'.. brr enge manier van denken,  akelige uitspraken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.