Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

culturele toe-eigening

Nanamouskouri schreef op 26-07-2021 om 20:41:

[..]

Quote verwijderd ivm ongepast en provocerend

Je denkt dat mensen je, aan de hand van deze post, nog serieus nemen?

Nanamouskouri

Nanamouskouri

26-07-2021 om 20:59

Granny71 schreef op 26-07-2021 om 20:54:

[..]

Je denkt dat mensen je, aan de hand van deze post, nog serieus nemen?

Ik denk dat veel mensen hier heel blij zijn met de gelijkgestemdheid en niet op een ander standpunt zitten te wachten. Als meelezer zie je het hier gewoon langzaam radicaliseren en dat wilde ik even opmerken.

Hoef je verder niets mee. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-07-2021 om 21:01

Nanamouskouri schreef op 26-07-2021 om 20:59:

[..]

Ik denk dat veel mensen hier heel blij zijn met de gelijkgestemdheid en niet op een ander standpunt zitten te wachten. Als meelezer zie je het hier gewoon langzaam radicaliseren en dat wilde ik even opmerken.

Jij bent dus het voorbeeld wat ik bedoel. Nogmaals ik was zo ontzettend voor multicultureel maar mede door dit soort opmerkingen en standpunten ben ik er klaar mee. Met vriendelijke groet een witte vrouw! 

[..]

Radicaliseren nog wel. Poeh zeg.

Gelukkig heb jij ons met je zinnige, duidelijke post even op onze plaats gezet.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-07-2021 om 21:03

Granny71 schreef op 26-07-2021 om 21:02:

[..]

Radicaliseren nog wel. Poeh zeg.

Gelukkig heb jij ons met je zinnige, duidelijke post even op onze plaats gezet.

Laat gaan. Idd dat woord radicaliseren pffff. Negeren is het beste. 

Nose schreef op 26-07-2021 om 21:03:

[..]

Laat gaan. Idd dat woord radicaliseren pffff. Negeren is het beste.

Negeren inderdaad. 

Maar ook jammer.  Vooral omdat op deze manier geen discussie te voeren is. Witte mensen zullen zich zeker soms onbewust zijn van racisme en daardoor gevoeligheden triggeren, maar er mag niet worden aangegeven dat er ook individuen zijn die racisme misbruiken voor eigen gewin en dat dit ook gevoeligheden oproept bij witte mensen. Dan is zelfreflectie opeens niet meer nodig en ontkennen witte mensen zogenaamd wat er speelt. Mensen willen respect en als individu behandeld worden, maar mogen zelf iedereen over 1 kam scheren. 

Ik verlaat deze discussie in ieder geval. Ik laat me niet uitmaken voor een radicaal. 

Andre Hazes Jr heeft conrows laten plaatsen op Ibiza  

Nanamouskouri

Nanamouskouri

26-07-2021 om 21:37

Lezen is lastig. Ik noem niemand radicaal, ik zeg dat de discussie radicaliseert. Hoe noem je het anders wanneer hier mensen voorstellen dat we beter gescheiden zouden kunnen leven? Dat is toch een vrij heftige uitspraak. Daar komt geen reactie op, maar men is wel ernstig beledigd als een tuthola (ik dus) iets post dat onwelgevallig is.
Dat is vreemd.

Voor de rest is dit mijn topic niet. Mijn forum ook niet, denk ik. Dus van mij heb je geen last meer.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-07-2021 om 21:39

Nanamouskouri schreef op 26-07-2021 om 21:37:

Lezen is lastig. Ik noem niemand radicaal, ik zeg dat de discussie radicaliseert. Hoe noem je het anders wanneer hier mensen voorstellen dat we beter gescheiden zouden kunnen leven? Dat is toch een vrij heftige uitspraak. Daar komt geen reactie op, maar men is wel ernstig beledigd als een tuthola (ik dus) iets post dat onwelgevallig is.
Dat is vreemd.

Voor de rest is dit mijn topic niet. Mijn forum ook niet, denk ik. Dus van mij heb je geen last meer.

Idd lezen is lastig. Had je mijn post ook beter moeten lezen. Maar het is nooit goed dus ik stop ook met de discussie. 

Julali schreef op 26-07-2021 om 21:27:

Andre Hazes Jr heeft conrows laten plaatsen op Ibiza

Maar anders dan de oorspronkelijke dragers kon hij ze dezelfde avond weer losmaken omdat hij de pijn niet trok.

Watje 

Nanamouskouri schreef op 26-07-2021 om 20:40:

Wat mooi om hier te mogen lezen dat het met racisme in Nederland best meevalt. Zou nog mooier zijn als de mensen die dat hier beweren zelf uit de doelgroep zouden komen, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Oproepen tot segregatie las ik ook al, net zoals ouderwetse Sylvana Simons-haat. Wat een feest!

Amen 

[..]

Exact. Het racistisch gedrag komt steeds meer aan de oppervlakte want zo diep zit het niet. 

DanGun schreef op 26-07-2021 om 23:07:

[..]

Exact. Het racistisch gedrag komt steeds meer aan de oppervlakte want zo diep zit het niet.

Bla bla bla, chocoladevla aardbeienvla. Zolang een andere insteek volgens sommigen rasictisch is, zal alles door sommigen als rasictisch gezien worden.

Vrijheid van meningsuiting maar wel volgens bepaalde voorwaarden.

Nose schreef op 26-07-2021 om 21:01:

[..]

Jij bent dus het voorbeeld wat ik bedoel. Nogmaals ik was zo ontzettend voor multicultureel maar mede door dit soort opmerkingen en standpunten ben ik er klaar mee. Met vriendelijke groet een witte vrouw!

Als mensen eenmaal de schrijfsels van Anousha Nzume e.d. gaan lezen dan is het voeren van een volwassen gesprek vrijwel onmogelijk. 
Dan is het alleen nog maar de les lezen, verwijten maken en iedere blanke (die nog niet is aangesloten bij de sekte) voor racist uitmaken.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-07-2021 om 23:44

DanGun schreef op 26-07-2021 om 23:07:

[..]

Of je blijft alleen lezen wat je wilt lezen. Echt nergens haal jij de goede en positieve reacties eruit. Of de meedenkende. Echt heel jammer voor de zinvolle discussie die best wat forummers proberen gaande te houden. 

Jij haalt precies eruit waar je mensen op kunt aanvallen. En dat doe je dan ook, keer op keer. Dan kun je het een paar pagina's terug wel hebben over 'hand in eigen boezem', over 'been there, done that' en over openstaan alsof je alle wijsheid in pacht hebt. Maar ik vind je nergens constructief bezig en je beaamt verder alleen de reacties in jouw straatje.

En ik begreep uit jouw teksten dat jij net zo min uit 'de doelgroep' komt? Zoiets als een ex-roker die het licht heeft gezien en nu anderen wil bekeren, in plaats van in een oprecht gesprek te geraken?

Ik (en anderen ook) heb oprecht geprobeerd om me te verdiepen, om geïnteresseerd en open uitleg te krijgen over de diverse pijnpunten. Dat heb ik ooit al elders geprobeerd, zoals Facebook, maar iedere keer komt er iemand tussendoor maaien, zodat het gesprek strandt. Ik had even de hoop en het idee dat het hier anders was. 

Heel jammer zo! En spijtig voor alle partijen. Want zo zal er niet gauw iets bereikt worden.

Ik verlaat dit topic ook. Dit kost mij steeds te veel energie, die ik toch al weinig heb. Het beste gewenst voor iedereen die verdriet of pijn ervaart. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.