Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

AZC weg er mee

Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:38:

[..]

Israël heeft geen gruwelijke verkrachtingen op hun geweten. Verkrachtingen waar jonge meisjes werden doorgegeven aan tientallen mannen, daarna verminkt werden en vermoord.

Nee?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/20/vn-experten-vragen-onafhankelijk-onderzoek-naar-seksueel-geweld/

Een groep VN-experten zegt bezorgd te zijn over meldingen van geweld tegen Palestijnse meisjes en vrouwen door het Israëlische leger. De experten hebben het over "geloofwaardige meldingen" van doelgerichte executies, willekeurige opsluiting en seksueel geweld. Ze vragen dat Israël meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/04/10/israel-palestijnse-kinderen-gevangenissen-misbruik/

Palestijnse kinderen worden alsmaar vaker gemarteld, seksueel misbruikt en uitgehongerd in Israëlische militaire gevangenissen. Dat blijkt uit een nieuw rapport van kinderrechtenorganisatie Save the Children. "Dit is een systematische schending van het internationale humanitaire recht en de mensenrechten."

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5577616/israelische-soldaten-die-palestijn-verkrachtte-vrijgelaten-op-tv

Het Israëlische leger heeft gisteren de aanklacht ingetrokken tegen vijf soldaten die werden verdacht van het seksueel misbruiken van een Palestijnse gevangene. Hoewel delen van het incident op camera staan, worden de militairen niet vervolgd vanwege 'uitzonderlijke omstandigheden'.

Jawel hoor…

felija schreef op 12-05-2026 om 23:59:

[..]

Waarom meteen weer wijzen naar de ander, als blijkt dat leden van ons eigen volk zich misdragen?

Waarom vind jij het zo lastig dat ik deze rellen benoem?

Alice12 schreef op 13-05-2026 om 00:02:

[..]

Waarom ben jij er van overtuigd dat Israël niet aan beestachtige verkrachtingen doet?

Kost niet eens moeite om deze artikelen te vinden.

Alice12 schreef op 13-05-2026 om 00:02:

[..]

Ik vind niks lastig. Waarom vind jij het belangrijk om meteen naar andere rellen te wijzen als het om de rellen in Loosdrecht gaat? Zou je dat ook doen wanneer het moslims of asielzoekers waren? 

Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:35:

[..]

Nee, er zullen er best een aantal zijn die geen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Maar het zijn wel allemaal Gazanen

Niet alle Nederlanders steken asielzoekerscentra in de brand. Maar het zijn wel allemaal Nederlanders.

Zilver_gray schreef op 13-05-2026 om 00:07:

[..]

Waarom ben jij er van overtuigd dat Israël niet aan beestachtige verkrachtingen doet?

Kost niet eens moeite om deze artikelen te vinden.

En Palestijnse kinderen in "administratieve detentie" komen er ook al niet best af:

Save the Children: Palestijnse kinderen gemarteld en misbruikt in Israëlische cellen - https://nos.nl/l/2609871

Handschoenvrouw schreef op 13-05-2026 om 02:28:

[..]

En Palestijnse kinderen in "administratieve detentie" komen er ook al niet best af:

Save the Children: Palestijnse kinderen gemarteld en misbruikt in Israëlische cellen - https://nos.nl/l/2609871

Klopt! Dit artikel heb ik ook gelezen.

Kinderen werden aangeraakt of geslagen in hun kruis, seksueel geïntimideerd en gedwongen naakt vernederende handelingen te verrichten. Sommige van de kinderen zeiden dat werd gedreigd met verkrachting. Volgens de advocaten zijn veel van de kinderen seksueel misbruikt en zitten daar ook verkrachtingen tussen.

"Alle beschikbare bewijzen wijzen erop dat de behandeling van vastgehouden Palestijnse kinderen door de Israëlische regering een systematische schending is van het internationale humanitaire recht en de mensenrechten, waaronder het absolute verbod op marteling", staat in het rapport.

Er is helaas genoeg te vinden om die bewering dat Israël dit soort gruwelijkheden zelf niet uitvoert van tafel te vegen.

PensioNada schreef op 12-05-2026 om 22:55:

[..]

Wel dure kaarten.

Klopt. Het is dan ook een benefiet, het doel is om na de kosten van het hele evenement nog geld over te houden voor projecten van de Refugee Company. En je kunt je ook aanmelden voor gratis plaatsen. 

BotteBijl schreef op 13-05-2026 om 00:53:

[..]

Niet alle Nederlanders steken asielzoekerscentra in de brand. Maar het zijn wel allemaal Nederlanders.

Een geruststellend idee ook dat dit soort typen “onze” Nederlandse dochters en vrouwen moeten beschermen.

Zilver_gray schreef op 13-05-2026 om 07:41:

[..]

Een geruststellend idee ook dat dit soort typen “onze” Nederlandse dochters en vrouwen moeten beschermen.

Ik vraag me af hoeveel overlap er is tussen deze "Defenders" en de mannen die online slachtoffers van aanranding en verkrachting door "nette blanke Nederlanders" lopen te victimblamen.

Handschoenvrouw schreef op 13-05-2026 om 07:46:

[..]

Ik vraag me af hoeveel overlap er is tussen deze "Defenders" en de mannen die online slachtoffers van aanranding en verkrachting door "nette blanke Nederlanders" lopen te victimblamen.

Geen idee eigenlijk, ik heb me daar verder nog niet in verdiept en durf er ook geen uitspraken over te doen.

felija schreef op 12-05-2026 om 23:44:

[..]

Hoe weet je dat? Wat wil je hiermee zeggen? Daarom treft Israël geeen blaam? Gaan we een wedstrijdje doen wie er de wreedste zaken op hun geweten hebben, vanuit onze westerse luie stoel?

Nogmaals: je scheert een hele groep over één kam en zet ze weg als schorem.

En jij gebruikt de arts als voorbeeld om haar tegen te spreken.

Mij overtuigt het geenszins.

Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:35:

[..]

Nee, er zullen er best een aantal zijn die geen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Maar het zijn wel allemaal Gazanen die deze gruwelijkheden hebben uitgevoerd. En dat wil jij in ons land? Ik niet, buurlanden kunnen ze prima opvangen, geen idee waarom Nederland dat nou weer zou moetendoen.

Tsja, waarom Egypte al die muren heeft gebouwd? De andere buren willen ze ook niet.

Zou daar een reden voor kunnen zijn?

PensioNada

PensioNada

13-05-2026 om 08:46 Topicstarter

Één van die AZC-hooligans in Loosdrecht roept duidelijk hoorbaar in het nieuwsitem van RTL "kanker Joden". Het zijn echt vreselijke enge fascistoide figuren.

Poezenmeisje schreef op 13-05-2026 om 08:32:

[..]

Tsja, waarom Egypte al die muren heeft gebouwd? De andere buren willen ze ook niet.

Zou daar een reden voor kunnen zijn?

Misschien omdat het behoorlijk arme landen zijn die niet zitten te wachten op nog meer straatarme vluchtelingen waar Israël en het westen, die flink debet aan deze situatie zijn, geen grijpstuiver aan zullen meebetalen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.