Nieuws en actueel
PensioNada
29-04-2026 om 22:23
AZC weg er mee
Omdat ik zowel van links als rechts filmpjes kijk op YouTube over de asielcrisis, krijg ik tegenwoordig wel eens filmpjes van PowNews voorgeschoteld. Vandaag over een demonstratie in Apeldoorn waar de paar tegendemonstranten dusdanig werden bedreigd dat ze uiteindelijk door de politie in veiligheid moesten worden gebracht. Een aantal demonstranten tegen AZC's waren volledig hysterisch en hadden echt het idee dat elke mannelijke asielzoeker een potentiële moordenaar en verkrachter is. Hoe kan de overheid dit beter regelen. Alle asielzoekers het land uit is geen antwoord, want dat kan niet. Maar wat dan wel?
felija
12-05-2026 om 23:20
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:16:
[..]
Ja? Wat wil je met dit verhaal vertellen?
Ik probeer, waarschijnlijk tegen beter weten in, je bevooroordeelde blik over 'Gazanen die ons land uitzoeken' zoals je het zelf formuleert, te doorbreken.
Poezenmeisje
12-05-2026 om 23:23
Amber82 schreef op 12-05-2026 om 21:55:
Ik vind het bijzonder dat die mensen protesteren tegen de asielzoekers, want ojee wat zullen ze allemaal wel niet doen qua geweld etc. En ondertussen zelf de boel afbreken, dingen in de fik steken, politie en brandweer belagen en bekogelen. Echt wie is er nou de geweldadige groep.
Ik ben voor 99% zeker dat dit geen buurtbewoners zijn.
Het zijn raddraaiers die aan komen waaien, bijvoorbeeld deze groepering.
...
‘Ze organiseren zelf demonstraties, zoals in Ter Apel. Daarnaast zien we dat ze boven op lokale protestacties springen. Als mensen zich oprecht zorgen maken over de komst van bijvoorbeeld een asielzoekerscentrum, stappen ze op die rijdende trein. Die plaatselijke demonstraties worden dan gekaapt.
...
felija
12-05-2026 om 23:24
Poezenmeisje schreef op 12-05-2026 om 23:23:
[..]
Ik ben voor 99% zeker dat dit geen buurtbewoners zijn.
Het zijn raddraaiers die aan komen waaien, bijvoorbeeld deze groepering.
...
‘Ze organiseren zelf demonstraties, zoals in Ter Apel. Daarnaast zien we dat ze boven op lokale protestacties springen. Als mensen zich oprecht zorgen maken over de komst van bijvoorbeeld een asielzoekerscentrum, stappen ze op die rijdende trein. Die plaatselijke demonstraties worden dan gekaapt.
...
En dat maakt het minder erg? Dat men zich infantiel gedraagt? Grote mond over al die gevaarlijke mannen van buiten, maar zelf de boel vernielen, gewoon omdat het kan. Lekker veilig!
PensioNada
12-05-2026 om 23:31
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:07:
[..]
Welke mensen? Heb je het over Palestijnen die nu ons land uitzoeken om hier te zijn? De seksuele gruwelijkheden gelezen waar Israëlische meisjes aan bloot gesteld zijn? Het is echt onmenselijk. En nee, niet iedere gazaan heeft hier aan meegedaan, maar het waren wel allemaal Gazanen. En ik ben die enorme menigtes ook niet vergeten die juichend achter die brommer renden waar dat verkrachte en gebroken meisje als een trofee op werd rond gereden. En dan die menigten van duizenden Palestijnen die juichend en joelend bij die gijzelaar stonden in die arena. Ik vraag me af waarom Egypte de grens blijft dichthouden voor die lui, ze hebben er genoeg ervaring mee. En al die Palestijnse vrouwen die joelend riepen dat ze hun zoon graag als martelaar zagen als er weer een jood vermoord zou zijn. Ik denk dat Nederland een stuk onveiliger wordt met al die Palestijnen die hier ineens asiel willen.
Dat Hamas gruwelijkheden heeft begaan ontkennen niet veel mensen die hier meeschrijven (en waarschijnlijk niemand). Maar zoals niet alle Nederlanders adepten zijn van het gedachtengoed van Geert Wilders, zullen niet alle Gazanen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Ook niet als ze hun hele leven geïndoctrineerd zijn door Hamas, zoals niet alle Israëlische burgers alle Palestijnen zullen haten.
Alice12
12-05-2026 om 23:32
felija schreef op 12-05-2026 om 23:20:
[..]
Ik probeer, waarschijnlijk tegen beter weten in, je bevooroordeelde blik over 'Gazanen die ons land uitzoeken' zoals je het zelf formuleert, te doorbreken.
Wat vind je van het rapport over de gruwelijke seksuele mishandelingen ? Zelfs een VN delegatie zegt dat er gruwelijke dingen gebeurd zijn met die meisjes en vrouwen. Wat vind je ervan dat dit soort schorem hier gezellig komen wonen? En wat vind je ervan dat dat tuig wat gezellig heeft lopen joelen achter die motor waar dat verkrachte meisje op lag. Dat waren er geen 20 ofzo. En al die duizenden mensen in die arena gillend van pret om die gijzelaar? Dat wil jij in ons land?
Amber82
12-05-2026 om 23:32
felija schreef op 12-05-2026 om 23:24:
[..]
En dat maakt het minder erg? Dat men zich infantiel gedraagt? Mensen zijn erg beïnvloedbaar, koren op de molen van populistisch rechts.
Je was me al voor met antwoorden. Inderdaad wat maakt dat uit? Ook bij de grote landelijke protesten loopt dit op geweld uit.
Maar nee 'die asielzoekers zijn zo'n risico op onveilige situaties, die moeten we hier echt niet hebben'.
Alice12
12-05-2026 om 23:35
PensioNada schreef op 12-05-2026 om 23:31:
[..]
Dat Hamas gruwelijkheden heeft begaan ontkennen niet veel mensen die hier meeschrijven (en waarschijnlijk niemand). Maar zoals niet alle Nederlanders adepten zijn van het gedachtengoed van Geert Wilders, zullen niet alle Gazanen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Ook niet als ze hun hele leven geïndoctrineerd zijn door Hamas, zoals niet alle Israëlische burgers alle Palestijnen zullen haten.
Nee, er zullen er best een aantal zijn die geen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Maar het zijn wel allemaal Gazanen die deze gruwelijkheden hebben uitgevoerd. En dat wil jij in ons land? Ik niet, buurlanden kunnen ze prima opvangen, geen idee waarom Nederland dat nou weer zou moetendoen.
felija
12-05-2026 om 23:36
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:32:
[..]
Wat vind je van het rapport over de gruwelijke seksuele mishandelingen ? Zelfs een VN delegatie zegt dat er gruwelijke dingen gebeurd zijn met die meisjes en vrouwen. Wat vind je ervan dat dit soort schorem hier gezellig komen wonen? En wat vind je ervan dat dat tuig wat gezellig heeft lopen joelen achter die motor waar dat verkrachte meisje op lag. Dat waren er geen 20 ofzo. En al die duizenden mensen in die arena gillend van pret om die gijzelaar? Dat wil jij in ons land?
Je generaliseert hiermee een hele groep en zet ze weg als schorem. Volkomen onterecht.
Ik ga hier de Israël-Palestijnse discussie niet overdoen. Beide regimes hebben gruwelijke zaken op hun geweten.
Alice12
12-05-2026 om 23:37
felija schreef op 12-05-2026 om 23:24:
[..]
En dat maakt het minder erg? Dat men zich infantiel gedraagt? Grote mond over al die gevaarlijke mannen van buiten, maar zelf vernielen ze de boel, gewoon omdat het kan.
Helaas zijn dit soort raddraaiers alom vertegenwoordigd. Kijk maar eens in Scheveningen, het is bar en boos daar.
Alice12
12-05-2026 om 23:38
felija schreef op 12-05-2026 om 23:36:
[..]
Je generaliseert hiermee een hele groep en zet ze weg als schorem. Volkomen onterecht.
Ik ga hier de Israël-Palestijnse discussie niet overdoen. Beide regimes hebben gruwelijke zaken op hun geweten.
Israël heeft geen gruwelijke verkrachtingen op hun geweten. Verkrachtingen waar jonge meisjes werden doorgegeven aan tientallen mannen, daarna verminkt werden en vermoord.
felija
12-05-2026 om 23:44
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:38:
[..]
Israël heeft geen gruwelijke verkrachtingen op hun geweten. Verkrachtingen waar jonge meisjes werden doorgegeven aan tientallen mannen, daarna verminkt werden en vermoord.
Hoe weet je dat? Wat wil je hiermee zeggen? Daarom treft Israël geeen blaam? Gaan we een wedstrijdje doen wie er de wreedste zaken op hun geweten hebben, vanuit onze westerse luie stoel?
Nogmaals: je scheert een hele groep over één kam en zet ze weg als schorem.
Amber82
12-05-2026 om 23:47
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:38:
[..]
Omdat Israël dat ontkent hoeft dat nog niet de waarheid te zijn.
PensioNada
12-05-2026 om 23:52
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:35:
[..]
Nee, er zullen er best een aantal zijn die geen adepten zijn van het gedachtengoed van Hamas. Maar het zijn wel allemaal Gazanen die deze gruwelijkheden hebben uitgevoerd. En dat wil jij in ons land? Ik niet, buurlanden kunnen ze prima opvangen, geen idee waarom Nederland dat nou weer zou moetendoen.
Ik wil helemaal niets. Ik vind het systeem met smokkelaars een systeem vol perverse prikkels, maar als mensen zich hier melden dan moeten ze gelijk andere asielzoeker beoordeeld worden.
PensioNada
12-05-2026 om 23:57
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:37:
[..]
Helaas zijn dit soort raddraaiers alom vertegenwoordigd. Kijk maar eens in Scheveningen, het is bar en boos daar.
In Loosdrecht is het bar en boos. In Scheveningen hadden we rellen op 1 mei 2025 en groepen jongeren hebben gepoogd dit een jaar later te herhalen. Dat was niet echt een succes omdat de politie hen in de smiezen had. Doe nou effe niet of je niet meer veilig in Scheveningen kan komen. Ik heb er afgelopen vrijdag nog in een strandtent gegeten. Het weer was alleen een beetje wisselvallig.
felija
12-05-2026 om 23:59
Alice12 schreef op 12-05-2026 om 23:37:
[..]
Waarom meteen weer wijzen naar de ander, als blijkt dat leden van ons eigen volk zich misdragen?