Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Asielbeleid brainstorm

redbulletje schreef op 08-10-2023 om 09:53:

Gestapelde gezinshereniging;
https://wnl.tv/2022/09/16/zorgen-over-groot-aantal-meelifters-op-een-asielverzoek-ind-doet-onderzoek/

Bovendien geloof ik niet dat gezinsleden moeten integreren, dat zie je nergens terug. Ze spreken niet of nauwelijks Nederlands en passen zich al überhaupt niet aan aan de westerse cultuur.

Dat is dus stemmingmakerij moest ik concluderen toen ik naar de cijfers keek. Dan zou je verwachten dat er toch minimaal net zo veel nareizigers zijn dan asielzoekers. Terwijl in werkelijkheid er dus veel meer asielzoekers zijn dan nareizigers.

Daglichtlamp schreef op 08-10-2023 om 10:03:

[..]

Dat is dus stemmingmakerij moest ik concluderen toen ik naar de cijfers keek. Dan zou je verwachten dat er toch minimaal net zo veel nareizigers zijn dan asielzoekers. Terwijl in werkelijkheid er dus veel meer asielzoekers zijn dan nareizigers.

Het is toch echt wat hier in kleine provinciesteden in het straatbeeld te zien is: steeds conservatievere gesluierde vrouwen met een schare koters erbij. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-10-2023 om 10:15

https://wnl.tv/2022/09/16/zorgen-over-groot-aantal-meelifters-op-een-asielverzoek-ind-doet-onderzoek/

Bovendien geloof ik niet dat gezinsleden moeten integreren, dat zie je nergens terug. Ze spreken niet of nauwelijks Nederlands en passen zich al überhaupt niet aan aan de westerse cultuur.

Is dat zo? Ik denk dat je arbeidsmigranten en statushouders door elkaar haalt.

De statushouders, gezinnen, die ik ken - en dat zijn er best een aantal - doen allen hun uiterste best om zo snel en goed mogelijk mee te draaien in onze maatschappij. En vooral niet teveel op te vallen.

Onder arbeidsmigranten zie je vaker dat men zich vooral in de eigen etnische kring begeeft, en mede daardoor minder noodzaak voelt om bijvoorbeeld goed Nederlands te spreken.

Maar ik ben natuurlijk niet de maat der dingen.. En ik vind assimileren (wat jij graag wilt) niet noodzakelijk, dat vraag ik als cultureel randstedeling immers ook niet van "boeren" of Friezen .

De arbeidsmigranten hier (zuidwesten) komen allemaal uit Oost Europa, dat zijn geen moslims. Ze spreken vaak juist wel een beetje Nederlands. Of anders toch net wat meer Duits of Engels. 

Vrijwel iedereen moet inburgeren: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/immigratie-naar-nederland/vraag-en-antwoord/moet-ik-als-nieuwkomer-inburgeren
Bij familiehereniging die niet in het kader van asiel gebeurd, moet zelfs het eerste examen al gehaald worden in het land van herkomst. https://ind.nl/nl/basisexamen-inburgering-in-het-buitenland

Overigens werd tussen 2013 en 2022 de inburgering overgelaten aan de markt (ik vermoed dat dat ook een VVD idee was). Dat is de kwaliteit niet ten goede gekomen (maar ik vermoed dat er wel mensen veel geld mee verdient hebben). Gelukkig neemt de overheid nu weer haar verantwoordelijkheid.

redbulletje schreef op 08-10-2023 om 10:08:

[..]

Het is toch echt wat hier in kleine provinciesteden in het straatbeeld te zien is: steeds conservatievere gesluierde vrouwen met een schare koters erbij.

Er is dus heel veel gezinshereniging en gezinsvorming die niet gebeurd in het kader van asiel. https://nieuwscheckers.nl/feit-en-fictie-over-migratiemotieven-in-verkiezingsprogrammas/

Arbeidsmigratie wordt dus wel heel vaak gevolg door gezinsmigratie. Daar gelden dan overigens wel eisen dat het over te komen gezin ook onderhouden moet kunnen worden.

Daglichtlamp schreef op 08-10-2023 om 10:37:

[..]

Er is dus heel veel gezinshereniging en gezinsvorming die niet gebeurd in het kader van asiel. https://nieuwscheckers.nl/feit-en-fictie-over-migratiemotieven-in-verkiezingsprogrammas/

Arbeidsmigratie wordt dus wel heel vaak gevolg door gezinsmigratie. Daar gelden dan overigens wel eisen dat het over te komen gezin ook onderhouden moet kunnen worden.

Maar arbeidsmigranten komen niet uit Arabische landen, die komen toch gewoon uit het Oostblok en tegenwoordig ook wat uit Spanje/Portugal. Maar dat heeft allemaal in de basis christelijke roots dus makkelijker integreerbaar in ons land. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-10-2023 om 11:05

redbulletje schreef op 08-10-2023 om 10:40:

[..]

Maar arbeidsmigranten komen niet uit Arabische landen, die komen toch gewoon uit het Oostblok en tegenwoordig ook wat uit Spanje/Portugal. Maar dat heeft allemaal in de basis christelijke roots dus makkelijker integreerbaar in ons land.

Hoe kom je daar nu weer bij? Het gros van de Turken en Marokkanen is als arbeidsmigrant naar Nederland gekomen. Niet als asielzoeker.

En veel van de asielzoekers het afgelopen jaar kwamen nu juist uit het voormalig Oostblok, Oekraïne om precies te zijn.

Jij bedoelt dat je geen moslims in Nederland wilt. Of het nu asielzoekers, arbeidsmigranten of autochtone Nederlanders zijn.

Ik heb het over m.n. Syrische asielfamilies die hier opeens de provinciesteden bevolken en die zwaar conservatief gekleed zijn. Geen idee of ze werken. Misschien de mannen? 

Houd nou eens op met die verdachtmakingen. Als ik hier op straat loop kom ik de hele tijd “geïntegreerde” mensen met een migratie-achtergrond tegen. Vaak zijn ze aan het werk ook. 

Dit zo stellen is net zo gek als zeggen dat migratie absoluut geen probleem is. Nooit. Het is daarnaast stigmatiserend, haatdragend en gewoon niet waar. We zijn zogenaamd allemaal tegen polarisatie , maar dit is 100% polariserende retoriek.

ik vertrek uit dit topic. Het is een helemaal geen “brainstorm”. Af en toe probeert iemand iets, maar het is vooral een topic om afkeer, vooroordelen en desinformatie te etaleren. Ook als die info al tientallen keren in verschillende topics ontkracht is. 

absor

absor

08-10-2023 om 11:13 Topicstarter

Coreopsis schreef op 08-10-2023 om 11:05:

[..]

Hoe kom je daar nu weer bij? Het gros van de Turken en Marokkanen is als arbeidsmigrant naar Nederland gekomen. Niet als asielzoeker.

En veel van de asielzoekers het afgelopen jaar kwamen nu juist uit het voormalig Oostblok, Oekraïne om precies te zijn.

Jij bedoelt dat je geen moslims in Nederland wilt. Of het nu asielzoekers, arbeidsmigranten of autochtone Nederlanders zijn.

Gaat niet om moslims   Ik heb uitstekende collegas op mijn werk die moslim zijn maar ook volledig geïntegreerd 

wel om mensen die homos mishandelen en uitschelden, hun vrouwen verbieden te werken, bruiden importeren uit het thuisland, dochters besnijden of met een palestijnse vlag rond gaan rijden luid toeterend zoals gister in mijn buurt gebeurde. 

Mijn moeder woont in sociale huur en haar buren zijn de laatste autochtone nederlanders uit de straat en gaan verhuizen. Heel benieuwd wat er voor terugkomt, maar tot nu toe is het enkel hetzelfde.  Vergeleken met mijn jeugd daar zijn nu alle voortuinen verloederd en verpauperd en staat wekelijks de politie in de straat. De meeste buren praten geen woord Nederlands en de directe buren zijn nog geen 65 maar werken allebei niet want rugproblemen 

Gezien het zware werk dat arbeidsmigranten vaak doen ik me goed voorstellen dat daar vaker voorkomt dat mensen met fysieke klachten uitvallen voor de pensioengerechtigde leeftijd.

Een arbeidsmigrant uit Oost Europa kan gewoon terug naar huis als ze niet meer kunnen werken. Het is fout mensen permanent in Nederland toe te laten. Ons sociaal stelsel kan dat helemaal niet aan. 

absor schreef op 08-10-2023 om 11:13:

[..]

Gaat niet om moslims Ik heb uitstekende collegas op mijn werk die moslim zijn maar ook volledig geïntegreerd

wel om mensen die homos mishandelen en uitschelden, hun vrouwen verbieden te werken, bruiden importeren uit het thuisland, dochters besnijden of met een palestijnse vlag rond gaan rijden luid toeterend zoals gister in mijn buurt gebeurde.

Ja allemaal free Palestina roepen. Dat soort dingen importeren we dus ook naar Nederland door zoveel niet-westerse migranten toe te laten.

Mick87 schreef op 08-10-2023 om 11:35:

[..]

Ja allemaal free Palestina roepen. Dat soort dingen importeren we dus ook naar Nederland door zoveel niet-westerse migranten toe te laten.

Yep. Zal geen generaties meer duren voor de westerlingen in de minderheid zijn vrees ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.