Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
Herfstappeltaart
08-01-2025 om 08:50
Friezinnetje schreef op 07-01-2025 om 21:07:
nog 2 weken en dan wordt Trump president. Hij is al weer lekker om zich heen aan het schoppen en heeft weer zeer bizarre (maar je weet het nooit met hem) plannen.
https://nos.nl/artikel/2550906-trump-sluit-militaire-actie-groenland-niet-uit-en-wil-navo-norm-naar-5-procent
En Elon Musk vaart er ook weer goed bij:
https://nos.nl/artikel/2550902-deal-van-1-5-miljard-ophanden-meloni-wil-musks-satellieten-gebruiken-voor-italiaanse-overheidscommunicatie
Ik vind het bizar en héél verontrustend. Idioten en geld....een slechte combinatie.
Lollypopje
08-01-2025 om 08:55
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2025 om 08:50:
[..]
Ik vind het bizar en héél verontrustend. Idioten en geld....een slechte combinatie.
Idioten en geld en macht, dat is helemaal een slechte enge combinatie.
Ik zou willen schrijven dat het enige positief is dat hij hierna niet nog een keer gekozen kan worden, maar ik zie hem er voor aan om die wet veranderd te krijgen en dat vind ik een heel eng idee
amarna
08-01-2025 om 09:15
Canada inlijven is een lachertje, dat ziet iedereen.
Groenland is eenvoudiger te veroveren maar daar zal de EU en de NAVO een stokje voor steken. Maar het Panamakanaal: daar voorzie ik problemen !
Friezinnetje
09-01-2025 om 21:25
En Elon Musk loopt volgens mij nu continu met een harde plasser rond, van alle aandacht die hij nu nog meer krijgt en het geld wat binnen stroomt. Nu op X in een interview met de leider van de AfD. Ik weet niet wat er allemaal staat te gebeuren, maar ben er niet blij mee
Malibu2
09-01-2025 om 22:32
Ik ben vooral benieuwd naar de "hell to pay" als Hamas de gijzelaars niet heeft vrijgelaten op de 20e. En naar de verhouding met de Britten nu, mede door Elon Musk, het schandaal van de rape gangs volop in het nieuws is.
kerstbeer
09-01-2025 om 23:41
Friezinnetje schreef op 09-01-2025 om 21:25:
En Elon Musk loopt volgens mij nu continu met een harde plasser rond, van alle aandacht die hij nu nog meer krijgt en het geld wat binnen stroomt. Nu op X in een interview met de leider van de AfD. Ik weet niet wat er allemaal staat te gebeuren, maar ben er niet blij mee
Hij heeft ook pas erge ruzie gehad met MAGA.
Sommigen waren woest dat hij het makkelijker wil maken om mensen uit India binnen te laten om voor tech bedrijven etc te werken.
Veel MAGA zijn tegen immigranten, zoals we denk ik allemaal weten, maar voor grote tech bedrijven zijn immigranten die ze minder hoeven te betalen en met een bepaald soort visa afhankelijk zijn van het bedrijf dat ze met de visa hielp, natuurlijk te aantrekkelijk om niet binnen te willen halen.
Het was een groot circus waarbij Musk nogal tekeer ging.
BeesAreCool
09-01-2025 om 23:47
amarna schreef op 08-01-2025 om 09:15:
Canada inlijven is een lachertje, dat ziet iedereen.
Groenland is eenvoudiger te veroveren maar daar zal de EU en de NAVO een stokje voor steken. Maar het Panamakanaal: daar voorzie ik problemen !
Ik dacht dat zijn volgers zeiden dat Trump vredelievend is, maar hij zit nu al ruzie te zoeken met NAVO bondgenoten en lijkt hen zelfs te bedreigen.
Maar Trump wordt helemaal niet door Rusland beïnvloed hoor.
kerstbeer
09-01-2025 om 23:56
Er zijn redelijk wat mensen die Twitter hebben verlaten en naar Bluesky zijn vertrokken.
Niet alleen vanwege de politiek maar ook de steeds veranderende regels.
Valt me wel op dat Musk nu ook wil dat er geen negatieve dingen meer geplaatst worden, nu Trump president wordt.
Malibu2
10-01-2025 om 07:15
kerstbeer schreef op 09-01-2025 om 23:56:
Er zijn redelijk wat mensen die Twitter hebben verlaten en naar Bluesky zijn vertrokken.
Niet alleen vanwege de politiek maar ook de steeds veranderende regels.
Valt me wel op dat Musk nu ook wil dat er geen negatieve dingen meer geplaatst worden, nu Trump president wordt.
Dat Musk meer positiviteit wil is niet nieuw, dat was een van zijn doelstellingen in de overname van Twitter ruim 2 jaar geleden.
Ik merk zelf ook dat er mensen zijn vertrokken van X. Ik had bewust een gebalanceerde tijdlijn gecreëerd omdat ik niet in een echokamer wil belanden. Zowel positiviteit als negativiteit is verdwenen.
kerstbeer
10-01-2025 om 08:13
Malibu2 schreef op 10-01-2025 om 07:15:
[..]
Dat Musk meer positiviteit wil is niet nieuw, dat was een van zijn doelstellingen in de overname van Twitter ruim 2 jaar geleden.
Ik merk zelf ook dat er mensen zijn vertrokken van X. Ik had bewust een gebalanceerde tijdlijn gecreëerd omdat ik niet in een echokamer wil belanden. Zowel positiviteit als negativiteit is verdwenen.
Ik vind het wel jammer voor mensen zoals jij, die hun best deden om een bepaalde tijdlijn te creeren. Bij jou was het dan politiek, maar er zijn ook mensen die daar kwamen om over hun hobby of interesse te praten of over koetjes en kalfjes, maar dan vooral conspiracies en politiek getrol op hun tijdslijn kregen, of andere dingen waarvoor ze niet op twitter zaten.
https://www.nbcnews.com/tech/social-media/elon-musk-turned-x-trump-echo-chamber-rcna174321
MidasWolf
10-01-2025 om 19:48
Nou Trump de eerste president die met een strafblad het witte huis ingaat.
MidasWolf
10-01-2025 om 19:50
De invloed van Musk vind ik ook maar niets, vooral de invloed van veel geld vind ik niets. Dat is in veel delen van Europa(tot nu toe) toch fijner geregeld.
Loeki72
10-01-2025 om 22:52
MidasWolf schreef op 10-01-2025 om 19:50:
De invloed van Musk vind ik ook maar niets, vooral de invloed van veel geld vind ik niets. Dat is in veel delen van Europa(tot nu toe) toch fijner geregeld.
Ik vrees dat dat ook binnenkort voorbij is.
BeesAreCool
12-01-2025 om 13:52
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2025 om 08:50:
[..]
Ja, en deze knakker heeft wel extreem veel geld.
Nu, ze gaan het wel zien daar. Hij is echt niet opeens voor Trump geworden omdat hij zoveel om de gewone man geeft.
Dat blijkt nu al.