Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aantal inwoners van Nederland blijft groeien


Irmana: ik reageerde meer op het feit dat er geen woningen meer te koop zijn. En ja.......Ik zou ook niet meer in NL willen wonen

OrganicDeer76

OrganicDeer76

05-11-2021 om 23:24

Diyer schreef op 04-11-2021 om 16:12:

[..]

Hoezo is het geen passende vergelijking? Het gaat in dit voorbeeld om:

Nederlanders verhuizen om een reden, nl. hun toekomst(rechten) zoals bijv. passende woonruimte wordt bedreigd. = OKE

Buitenlanders verhuizen om een reden, nl. hun toekomst(rechten) zoals bijv. inkomen en daarmee een toekomst wordt bedreigd. = NIET OKE

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hoezo vind je het WEL oke voor Nederlanders om hun geluk te zoeken in het buitenland (die toch ook niet vragen om die opschuivende Nederlanders). Maar is het NIET oke als anderen dat doen?

Je begrijpt mijn post niet lees ik uit je antwoord

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-11-2021 om 18:27

Tussen 2013 en 2020 zijn 800 verzorgingshuizen gesloten. Doordat het kabinet wil dat mensen zo lang mogelijk thuis blijven wonen komen ook die woningen niet vrij. Zonder die verzorgingshuizen kan er niet meer "doorgeschoven" worden.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-11-2021 om 10:21

Ainne schreef op 04-11-2021 om 14:08:

[..]

Nou ik zal je uit de droom helpen, het is hier echt niet allemaal "Maeve Binchy's paarden en cottages" hoor. Ook hier in Ierland is de woningnood enorm en tenzij je ergens in the middle of nowhere woont (en dus ws geen baan nodig hebt), zijn huizen niet te betalen, zowel koop als huur.


Misschien een heel onbenullige vraag, maar hoe komt dat dan? Ruimte genoeg in Ierland, dan is het toch een kwestie van bouwen? Zelfs rondom Dublin is er vergeleken met Nederland veel ruimte om te bouwen. 

Wednesday schreef op 13-11-2021 om 10:21:

[..]

Misschien een heel onbenullige vraag, maar hoe komt dat dan? Ruimte genoeg in Ierland, dan is het toch een kwestie van bouwen? Zelfs rondom Dublin is er vergeleken met Nederland veel ruimte om te bouwen.

Die mensen willen vast ook hun vrije landschap behouden. Dat er ruimte is wil niet zeggen dat je dat vol asfalt en beton moet plempen. We willen toch geen stadstaten maken van West Europese landen? Laat ze maar naar Groenland of Rusland gaan. Dáár is pas veel ruimte. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-11-2021 om 11:03

redbulletje schreef op 13-11-2021 om 10:50:

[..]

Die mensen willen vast ook hun vrije landschap behouden. Dat er ruimte is wil niet zeggen dat je dat vol asfalt en beton moet plempen. We willen toch geen stadstaten maken van West Europese landen? Laat ze maar naar Groenland of Rusland gaan. Dáár is pas veel ruimte.


De Ieren moeten naar Groenland of Rusland? Waarom dan?

Wednesday schreef op 13-11-2021 om 11:03:

[..]


De Ieren moeten naar Groenland of Rusland? Waarom dan?

Niet de Ieren zelf natuurlijk maar de instroom van buiten de EU. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-11-2021 om 11:09

redbulletje schreef op 13-11-2021 om 11:06:

[..]

Niet de Ieren zelf natuurlijk maar de instroom van buiten de EU.


Oké, maar daar was mijn vraag niet op gericht. Ik vraag me in alle oprechtheid af hoe er in een land als Ierland met een overvloed aan ruimte woningnood kan zijn voor de eigen bevolking. Maar misschien is dat offtopic.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 16:21

redbulletje schreef op 13-11-2021 om 11:06:

[..]

Niet de Ieren zelf natuurlijk maar de instroom van buiten de EU.

Die Ieren krijgen, net als zoveel in andere landen, ook kinderen die ergens willen wonen. En vaak is in de buurt waar ze opgegroeid zijn. Uitzonderingen daargelaten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 16:27

Wednesday schreef op 13-11-2021 om 11:09:

[..]


Oké, maar daar was mijn vraag niet op gericht. Ik vraag me in alle oprechtheid af hoe er in een land als Ierland met een overvloed aan ruimte woningnood kan zijn voor de eigen bevolking. Maar misschien is dat offtopic.

https://props.fhj.nl/ierland/starters-en-studenten-lijden-onder-hoge-woonprijzen-in-ierland/

Veel appartementsgebouwen worden opgekocht door grote internationale investeringsfondsen. De overheid deelt subsidies uit aan de bevolking zodat zij de huizen met deze hoge prijs wél kunnen betalen en zodat de woningprijzen hetzelfde kunnen blijven.

Op dit moment wordt 75% van de woningmarkt in Ierland opgekocht door deze fondsen. Kwetsbaardere groepen kunnen niet concurreren tegen deze grote internationale investeerders.


Dat is echt heel veel.

Van mij is iedereen welkom, maar vraag me wel af hoe dat straks moet met de zeespiegelstijging. Als er én meer mensen komen én minder land voorzie ik toch een probleem.

willem1959

willem1959

13-11-2021 om 16:52 Topicstarter

Glamourlama schreef op 13-11-2021 om 16:39:

Van mij is iedereen welkom, maar vraag me wel af hoe dat straks moet met de zeespiegelstijging. Als er én meer mensen komen én minder land voorzie ik toch een probleem.

Iedereen welkom? En hoe gaan we die in hun onderhoud voorzien? Iedereen maar gebruik maken van de sociale voorzieningen? Allemaal een uitkering en zo?

Vergeet niet dat we nu miljarden aan aardgasbaten gaan missen, dat we miljarden oronasteun uitgeven en dat de zorgkosten, ja ar na jaar stijgend, ook explosief gaan groeien.

willem1959 schreef op 13-11-2021 om 16:52:

[..]

Iedereen welkom? En hoe gaan we die in hun onderhoud voorzien? Iedereen maar gebruik maken van de sociale voorzieningen? Allemaal een uitkering en zo?

Vergeet niet dat we nu miljarden aan aardgasbaten gaan missen, dat we miljarden oronasteun uitgeven en dat de zorgkosten, ja ar na jaar stijgend, ook explosief gaan groeien.

Zoals je ziet vind ik de klimaatverandering en de zeespiegelstijging een veel groter probleem dan de andere dingen die je noemt. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen hun kop in het zand blijven steken. Van mij is iedereen welkom, maar de helft van ons land verdwijnt straks onder water…. Dus hoezo gaat onze bevolking nog groeien?

Glamourlama schreef op 13-11-2021 om 16:57:

[..]

Zoals je ziet vind ik de klimaatverandering en de zeespiegelstijging een veel groter probleem dan de andere dingen die je noemt. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen hun kop in het zand blijven steken. Van mij is iedereen welkom, maar de helft van ons land verdwijnt straks onder water…. Dus hoezo gaat onze bevolking nog groeien?

Dus we kunnen nu beter investeren in goede vluchtelingenverdragen die klimaatvluchtelingen ook erkennen. Onze kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn.

willem1959

willem1959

16-11-2021 om 09:02 Topicstarter

Babyboomers groeiden - statistisch gezien - op met 300 anderen per km2 land.
Kinderen van nu moeten een km2 delen met minstens 518 anderen.

Bron CBS statline


FEO9HvGWYAEcsHX?format=jpg&name=large


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.