Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aantal inwoners van Nederland blijft groeien

Januari t/m september 2021 steeg het aantal inwoners in Nederland met 90.000 van wie 78.000 uit het buitenland. Hoe lang houden we dit nog vol? Als het zo doorgaat, wordt het 120.000 (resp. 104.000) dit jaar. Een miljoen inwoners erbij in pakweg 8-9 jaar tijd.

En onze linkse partijen maar volhouden dat de woningnood niet komt door immigratie.

Deze aanwas zet onze verzorgingsstaat steeds meer onder druk. Hoop dat onze politici zich dat ook realiseren.

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/37230ned/table?ts=1635717137256


OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 23:18

Het wordt voller dat merk je idd aan woningnood maar ook gewoon dat het overal druk is. Het krioelt letterlijk van de mensen overal. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

01-11-2021 om 00:08

Inmiddels denkt 39% van de jongeren (tot 35 jaar) weleens aan emigreren,  oa vanwege de woningnood.
 Ik snap dat wel, als ik nog jong was bleef ik ook niet hier. Wie weet gaan wij uiteindelijk ook wel weg, zou zomaar kunnen. De helft van mijn familie woont inmiddels al in het buitenland en het bevalt ze daar prima. Veel meer rust en ruimte en alles is stukken betaalbaarder. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

01-11-2021 om 00:11

oh, waarmee ik niet wil zeggen dat de woningnood door de immigranten komt. Dat heeft veel meer oorzaken.

Peen schreef op 01-11-2021 om 00:08:

Inmiddels denkt 39% van de jongeren (tot 35 jaar) weleens aan emigreren, oa vanwege de woningnood.
Ik snap dat wel, als ik nog jong was bleef ik ook niet hier. Wie weet gaan wij uiteindelijk ook wel weg, zou zomaar kunnen. De helft van mijn familie woont inmiddels al in het buitenland en het bevalt ze daar prima. Veel meer rust en ruimte en alles is stukken betaalbaarder.

Dat is best veel, 39%, maar ik begrijp het wel. 

Nu heb ik geen behoefte meer aan, maar als ik jonger was geweest had ik er open voor gestaan. 

er komt een moment dat de jeugd wel moet emigreren want alleen dan de mogelijkheid om een huis te kopen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-11-2021 om 08:58

Ik word best verdrietig van de tendentieuze manier waarop in dit soort topics vaak wordt gereageerd en waardoor ze ontsporen. Ik voel me in ieder geval steeds minder thuis en welkom in dit land. En dan ben ik nota bene een witte autochtoon.

absor: ik woon in een land waar maar 20% een huis kan kopen..... Dus dat huisje, boompje beestje, geld niet voor iedereen op deze wereld.... En zonder huiskopen kan je ook een heel leuk leven hebben!

Ja er zijn te weinig huizen. Maar ook te weinig personeel in de zorg, onderwijs, techniek... dus misschien is het wel helemaal niet erg als er mensen bij komen die dit werk kunnen gaan oppakken? Misschien zijn dit wel de mensen die over 2 jaar alle huizen gaan bouwen!

Ted68 schreef op 01-11-2021 om 09:01:

absor: ik woon in een land waar maar 20% een huis kan kopen..... Dus dat huisje, boompje beestje, geld niet voor iedereen op deze wereld.... En zonder huiskopen kan je ook een heel leuk leven hebben!

Huis kopen of huis huren. Beide is amper mogelijk voor singles

absor schreef op 01-11-2021 om 08:03:

er komt een moment dat de jeugd wel moet emigreren want alleen dan de mogelijkheid om een huis te kopen

Dus het is noodzaak voor Nederlanders om te emigreren als ze hier geen huis kunnen kopen? Is het dan wellicht ook noodzaak voor mensen om naar Nederland te emigreren als ze in hun eigen land geen werk kunnen vinden? Of is dat anders? 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 10:22

Coreopsis schreef op 01-11-2021 om 08:58:

Ik word best verdrietig van de tendentieuze manier waarop in dit soort topics vaak wordt gereageerd en waardoor ze ontsporen. Ik voel me in ieder geval steeds minder thuis en welkom in dit land. En dan ben ik nota bene een witte autochtoon.

Dat geldt ook voor mensen die een andere mening hebben dan jij. De gevoelens van verdriet zijn exact hetzelfde. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 10:24

Avena schreef op 01-11-2021 om 10:22:

[..]

Dus het is noodzaak voor Nederlanders om te emigreren als ze hier geen huis kunnen kopen? Is het dan wellicht ook noodzaak voor mensen om naar Nederland te emigreren als ze in hun eigen land geen werk kunnen vinden? Of is dat anders?

Dit is geen passende vergelijking naar mijn mening. Het is toch van de zotte dat de jeugd minimaal 10 jaar op een huis moet wachten. Kopen gaat sowieso niet meer helaas. 

Avena schreef op 01-11-2021 om 10:22:

[..]

Dus het is noodzaak voor Nederlanders om te emigreren als ze hier geen huis kunnen kopen? Is het dan wellicht ook noodzaak voor mensen om naar Nederland te emigreren als ze in hun eigen land geen werk kunnen vinden? Of is dat anders?

Nee het is geen noodzaak. Het is een gevolg dat jeugd dat dan gaat doen. Met alle negatieve gevolgen voor het land waaruit ze vertrekken

Ik ben zo blij en dankbaar dat het mijn zoon na meer dan een jaar overboden te worden nu wel is gelukt om in zijn eentje een mooi huis te kopen. Hij is 28 en een aantal vrienden van hem zouden ook zo graag op zichzelf gaan wonen maar zitten noodgedwongen nog bij hun ouders. Ze kunnen ook niet aan een huurhuis komen. Als het aantal inwoners in Nederland blijft groeien dan wordt dit probleem steeds groter.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 11:26

watertoren schreef op 01-11-2021 om 10:40:

Ik ben zo blij en dankbaar dat het mijn zoon na meer dan een jaar overboden te worden nu wel is gelukt om in zijn eentje een mooi huis te kopen. Hij is 28 en een aantal vrienden van hem zouden ook zo graag op zichzelf gaan wonen maar zitten noodgedwongen nog bij hun ouders. Ze kunnen ook niet aan een huurhuis komen. Als het aantal inwoners in Nederland blijft groeien dan wordt dit probleem steeds groter.

Juist! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.