Nieuws en actueel
Daglichtlamp
20-02-2026 om 15:25
Aan de Slag, Jetten I
Nu de formatie achter ons ligt en maandag het nieuwe kabinet beëdigd wordt, is het tijd voor een nieuw draadje.
Het regeerakkoord staat hier: https://www.kabinetsformatie2025.nl/actueel/nieuws/2026/01/30/presentatie-coalitieakkoord-d66-cda-en-vvd
De doorrekening van het akkoord door het CPB staat hier: https://www.cpb.nl/publicatie/analyse-coalitieakkoord-2026-2030
felija
24-09-2026 om 12:25
Alice12 schreef op 24-09-2026 om 11:57:
[..]
Sjonge, wij het ergens over eens zijn. Dat is toch ook wel eens leuk
Handschoenvrouw
24-09-2026 om 14:38
Poezenmeisje schreef op 24-09-2026 om 11:42:
[..]
Ik heb niet eens Instagram of Tiktok, maar zie die lummel toch overal in beeld.
De gelebber van hem met zijn vriendje doet de letterbakacceptatie ook geen goed.
Wie heeft Kok, Balkenende of Rutte publiek zien lebberen met een partner?
Niemand die daar op zit te wachten, onafhankelijk van geslacht.
Waarom doet dat de acceptatie van niet-hetero's geen goed, en waarom gebruik je zo'n laagdunkende term voor ze?
PensioNada
24-09-2026 om 15:34
Daglichtlamp schreef op 24-09-2026 om 12:08:
[..]
Misschien moet je je nieuws wat meer van reguliere nieuwsmedia halen. Ik zie dat soort foto's nooit.
Precies. Ik heb een foto van hem gezien met zijn vriend voor prinsjesdag. Beiden keurig netjes in het pak en uiteraard niet hand in hand of zo.
PensioNada
24-09-2026 om 15:38
Handschoenvrouw schreef op 24-09-2026 om 14:38:
[..]
Waarom doet dat de acceptatie van niet-hetero's geen goed, en waarom gebruik je zo'n laagdunkende term voor ze?
Uiteindelijk accepteren veel mensen homo's alleen als ze in de kast blijven en dat is natuurlijk nog altijd een stuk beter dan actieve vervolging van of geweld tegen homo's. Maar het is niet dat waar de LHBTI+ gemeenschap naar streeft.
Handschoenvrouw
24-09-2026 om 15:47
PensioNada schreef op 24-09-2026 om 15:38:
[..]
Uiteindelijk accepteren veel mensen homo's alleen als ze in de kast blijven en dat is natuurlijk nog altijd een stuk beter dan actieve vervolging van of geweld tegen homo's. Maar het is niet dat waar de LHBTI+ gemeenschap naar streeft.
Oftewel, ze mogen wel homo zijn, maar niet homo doen. Dat komt omdat aardig wat mensen een behoorlijke hekel aan niet-hetero's hebben.
Die feitelijke discriminatie dekken ze af met een laagje flinterdunne argumenten zoals "het uitbundig tonen van je geaardheid is heel erg voor andere, conservatieve mensen met die geaardheid" en "ik vind het echt prima, maar wil er niet mee geconfronteerd worden".
Het enige verschil tussen dit en actieve vervolging is de rechtsstaat en de politie, daar maak ik me geen enkele illusie over.
Poezenmeisje
24-09-2026 om 15:55
Ik heb op Gran Canaria zojuist een paar verentooien gekocht. Genoeg gay mensen en merchandise hier.
Ik weet al waar ik de zwarte ga gebruiken, voor de witte vind ik nog wel een bestemming.
Emel
24-09-2026 om 16:07
Ik ben (ook) behoorlijk teleurgesteld in D66. Jetten die voorheen klimaatdrammer als geuzennaam gebruikte, meeliep met de rode lijn, en nu op die twee punten het zwaar af laat weten.
Maar om dan keer op keer zijn geaardheid erbij te halen? Hetzelfde zie je bij vrouwelijke politici (heks). Waarom kan de discussie niet met inhoudelijke argumenten maar moeten er steeds dit soort ad hominems bij gehaald worden?
Handschoenvrouw
24-09-2026 om 16:23
Emel schreef op 24-09-2026 om 16:07:
Ik ben (ook) behoorlijk teleurgesteld in D66. Jetten die voorheen klimaatdrammer als geuzennaam gebruikte, meeliep met de rode lijn, en nu op die twee punten het zwaar af laat weten.
Maar om dan keer op keer zijn geaardheid erbij te halen? Hetzelfde zie je bij vrouwelijke politici (heks). Waarom kan de discussie niet met inhoudelijke argumenten maar moeten er steeds dit soort ad hominems bij gehaald worden?
Dat ben ik met je eens, maar wat had je precies verwacht van dit (minderheids)kabinet, dat er hoofdzakelijk een D66-geluid en -agenda zouden zijn? Ik ben hier niet verbaasd over, want de sterkste steun voor deze thema's zit bij PRO en die zitten niet in het kabinet, terwijl de huidige rechtse coalitiepartners minder hebben met deze thema’s.
Emel
24-09-2026 om 16:53
Ik ben niet verbaasd, wel teleurgesteld. En denk dat D66 een grote fout heeft gemaakt door akkoord te gaan met een voornamelijk conservatief rechts programma. Had het anders gekund? Weet ik niet, ik zat niet aan tafel. De indruk die ik heb is dat toch vooral de VVD de koers heeft bepaald.
Alice12
24-09-2026 om 17:05
Ik vind het echt heel erg dat de premier van Nederland ( en de koningin) ervoor kiezen om je lachend te laten fotograferen met die griezel Ahmed al- sharaa. Er zijn grenzen en deze is echt overschreden.
Handschoenvrouw
24-09-2026 om 17:12
Alice12 schreef op 24-09-2026 om 17:05:
Ik vind het echt heel erg dat de premier van Nederland ( en de koningin) ervoor kiezen om je lachend te laten fotograferen met die griezel Ahmed al- sharaa. Er zijn grenzen en deze is echt overschreden.
Maxima heeft al eens lachend op de foto gestaan met Poetin, en Jetten met Trump.
Maar dat zijn geen moslims
Daglichtlamp
24-09-2026 om 17:13
Alice12 schreef op 24-09-2026 om 17:05:
Wil je nu afspraken met Syrië of niet? Ik niet, dus dit gesprek had voor mij niet gehoeven. Maar bij zo'n gesprek hoort ook een fotomoment.
Dus òf Syrië is een normale staat, waar je mensen naar toe kunt uitzetten, òf niet. Maar in het eerste geval snap ik niet wat jij hebt tegen de gevoerde gesprekken.
Alice12
24-09-2026 om 17:14
Handschoenvrouw schreef op 24-09-2026 om 17:12:
[..]
Maxima heeft al eens lachend op de foto gestaan met Poetin, en Jetten met Trump.
Maar dat zijn geen moslims
Ja, en? Maakt dat lachend op de foto met deze koppensneller minder erg?
Alice12
24-09-2026 om 17:15
Daglichtlamp schreef op 24-09-2026 om 17:13:
[..]
Wil je nu afspraken met Syrië of niet? Ik niet, dus dit gesprek had voor mij niet gehoeven. Maar bij zo'n gesprek hoort ook een fotomoment.
Dus òf Syrië is een normale staat, waar je mensen naar toe kunt uitzetten, òf niet. Maar in het eerste geval snap ik niet wat jij hebt tegen de gevoerde gesprekken.
Hou toch op! Jij en Jetten en iedereen weet dat je met dit soort griezels geen enkele afspraak kan maken.
Handschoenvrouw
24-09-2026 om 17:17
Alice12 schreef op 24-09-2026 om 17:14:
[..]
Ja, en? Maakt dat lachend op de foto met deze koppensneller minder erg?
Ja, het hoort namelijk bij hun werk als vertegenwoordiger van Nederland en degenen die afspraken met andere wereldleiders moeten maken.