Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aan de Slag, Jetten I

Nu de formatie achter ons ligt en maandag het nieuwe kabinet beëdigd wordt, is het tijd voor een nieuw draadje.
Het regeerakkoord staat hier: https://www.kabinetsformatie2025.nl/actueel/nieuws/2026/01/30/presentatie-coalitieakkoord-d66-cda-en-vvd
De doorrekening van het akkoord door het CPB staat hier: https://www.cpb.nl/publicatie/analyse-coalitieakkoord-2026-2030

felija schreef op 24-09-2026 om 11:28:

[..]

Maar dat ligt toch niet aan Jetten alleen? Dat ligt toch ook aan de constructie van dit kabinet: een minderheidskabinet, waardoor tot overeenstemming komen (bijna) ondoenlijk is, helemaal als de VVD ook zo dwars blijft liggen iedere keer binnen datzelfde kabinet.

Ik sta echt niet onsympathiek tegenover D66. Ik heb er zelfs ooit op gestemd. Maar zelfs jij kan toch niet ontkennen dat een beetje meer daadkracht dit kabinet zou sieren. Jetten is de minister president, dus van hem verwacht ik dat hij het voortouw neemt. Die besprekingen over de begroting hadden afgelopen weekend al moeten beginnen. Dat de hele oppositie steeds meer chagrijn vertoont over dit gebrek aan daadkracht zegt echt wel veel.

felija schreef op 24-09-2026 om 10:37:

Oh jeetje, waar je je al niet druk om maakt, je hoeft niet op insta naar foto's van Jetten te kijken, hè?
Vind het trouwens wel goed dat hij het doet. De acceptatie van lhbtq'ers onder Nederlande jongeren neemt schrikbarend af.

Ja, dat lees ik op diverse plekken. Vind ik ook een vervelende ontwikkeling inderdaad.

Ik dacht dat we die tijd eindelijk achter ons hadden gelaten.

Poezenmeisje schreef op 24-09-2026 om 11:42:

[..]

Ik heb niet eens Instagram of Tiktok, maar zie die lummel toch overal in beeld.

De gelebber van hem met zijn vriendje doet de letterbakacceptatie ook geen goed.

Wie heeft Kok, Balkenende of Rutte publiek zien lebberen met een partner?

Niemand die daar op zit te wachten, onafhankelijk van geslacht.

Lekker respectvol weer Ik zie die 'lummel,' je kunt ook Jetten zeggen helemaal niet overal in beeld. Omdat hij homo is, ligt hij onder een vergrootglas, was hij hetero geweest, dan had er geen haan naar gekraaid.

Triest voor de lhbtq'ers dat ze weer steeds meer worden uitgekotst door oa te rechts stemmende Nederlanders met dito ideeën.

Euphoria schreef op 24-09-2026 om 11:52:

[..]

Ja, dat lees ik op diverse plekken. Vind ik ook een vervelende ontwikkeling inderdaad.

Ik dacht dat we die tijd eindelijk achter ons hadden gelaten.

Nou! Zeg dat, triest is het.

Alice12 schreef op 24-09-2026 om 11:51:

[..]

Ik sta echt niet onsympathiek tegenover D66. Ik heb er zelfs ooit op gestemd. Maar zelfs jij kan toch niet ontkennen dat een beetje meer daadkracht dit kabinet zou sieren. Jetten is de minister president, dus van hem verwacht ik dat hij het voortouw neemt. Die besprekingen over de begroting hadden afgelopen weekend al moeten beginnen. Dat de hele oppositie steeds meer chagrijn vertoont over dit gebrek aan daadkracht zegt echt wel veel.

Zoals je het nu verwoordt ben ik het helemaal met je eens. 

Poezenmeisje schreef op 24-09-2026 om 11:42:

[..]

Ik heb niet eens Instagram of Tiktok, maar zie die lummel toch overal in beeld.

De gelebber van hem met zijn vriendje doet de letterbakacceptatie ook geen goed.

Wie heeft Kok, Balkenende of Rutte publiek zien lebberen met een partner?

Niemand die daar op zit te wachten, onafhankelijk van geslacht.

Dat klopt wel hoor. Ik heb ook geen FB, Instagram etc. En toch zie ik hem. Ik zou Rutte ook niet kwijlend met zijn tong in andermans mond willen hebben zien wroeten op tig foto’s. Bij mij dus ook niet geslachtsafhankelijk, of om welke letter van het alfabet het dan ook gaat. Ik vind het gewoon nooit een meerwaarde hebben wanneer dit zo openbaar wordt gedaan. 

felija schreef op 24-09-2026 om 11:55:

[..]

Zoals je het nu verwoordt ben ik het helemaal met je eens.

Sjonge, wij het ergens over eens zijn. Dat is toch ook wel eens leuk

Wie zegt dat ik ze niet accepteer? 

Met mijn familie lagen we altijd op het homostrandje omdat mijn moeder het gezelliger vond daar en we hebben maandenlang inwoning gehad van een superleuke homo. 

Ik ga regelmatig naar feesten vol met dragkings, -queens, transmensen en non-binaire mensen, homoseksuelen en heb deze ook in mijn familie- en vriendenkring.

Tegelijkertijd houd ik rekening met mijn werk en zal ik nooit optreden in publiek. 

Mijn paaldans- en stripshows zijn voor een kleine kring vriendinnen.

Poezenmeisje schreef op 24-09-2026 om 11:58:

Wie zegt dat ik ze niet accepteer?

Met mijn familie lagen we altijd op het homostrandje omdat mijn moeder het gezelliger vond daar en we hebben maandenlang inwoning gehad van een superleuke homo.

Ik ga regelmatig naar feesten vol met dragkings, -queens, transmensen en non-binaire mensen, homoseksuelen en heb deze ook in mijn familie- en vriendenkring.

Ik vind accepteren altijd zo’n lastig woord. Hoezo moet je homo’s accepteren? Je accepteert een hetero toch ook niet. Homo acceptatie , ik vind het een jeukwoord. Alsof je mag kiezen. Gadver

Alice12 schreef op 24-09-2026 om 12:01:

[..]

Ik vind accepteren altijd zo’n lastig woord. Hoezo moet je homo’s accepteren? Je accepteert een hetero toch ook niet. Homo acceptatie , ik vind het een jeukwoord. Alsof je mag kiezen. Gadver

Dat ben ik met je eens. 

Mensen zijn mensen en waar ze op vallen boeit me niet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-09-2026 om 12:08 Topicstarter

Euphoria schreef op 24-09-2026 om 11:56:

[..]

Dat klopt wel hoor. Ik heb ook geen FB, Instagram etc. En toch zie ik hem. Ik zou Rutte ook niet kwijlend met zijn tong in andermans mond willen hebben zien wroeten op tig foto’s. Bij mij dus ook niet geslachtsafhankelijk, of om welke letter van het alfabet het dan ook gaat. Ik vind het gewoon nooit een meerwaarde hebben wanneer dit zo openbaar wordt gedaan.

Misschien moet je je nieuws wat meer van reguliere nieuwsmedia halen. Ik zie dat soort  foto's nooit. 

[..]

Yep, ook dat. Waarom is een homosexuele persoon anders? Voor mij is alles “1 pot nat”.

Poezenmeisje schreef op 24-09-2026 om 12:02:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Mensen zijn mensen en waar ze op vallen boeit me niet.

Nou kijk, zijn wij het ook al eens! Saai hoor.

[..]

Precies

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.