Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aan de Slag, Jetten I

Nu de formatie achter ons ligt en maandag het nieuwe kabinet beëdigd wordt, is het tijd voor een nieuw draadje.
Het regeerakkoord staat hier: https://www.kabinetsformatie2025.nl/actueel/nieuws/2026/01/30/presentatie-coalitieakkoord-d66-cda-en-vvd
De doorrekening van het akkoord door het CPB staat hier: https://www.cpb.nl/publicatie/analyse-coalitieakkoord-2026-2030

Thora schreef op 21-09-2026 om 10:02:

[..]

Muurbloem. Goed je weer te zien hier. Hier heb je helemaal gelijk in. Net zoals dat niet alle Joden in de regering van Israël zitten.

Dit is Muurbloem niet. Die schrijft een stuk minder genuanceerd. 

Muurbloem1985 schreef op 19-09-2026 om 21:52:

[..]

Ja en die Palestijnen deden zeker niks?

Off topic. Excuses 

Het gaat nu wel over dat er steeds minder werkenden zijn tegenover uitkeringen. Dus minder werkenden die die uitkeringen middels belastingen betalen.
Maar AI is ook in opkomst en de verwachting is dat vele banen verloren zullen gaan. Vraag me af of daar al een lange termijn visie en plan voor is. 

Ik denk dat er flink geld te verdienen is met het corrigeren van AI teksten...

Poezenmeisje schreef op 21-09-2026 om 21:13:

Ik denk dat er flink geld te verdienen is met het corrigeren van AI teksten...

Of met de juiste vragen stellen aan ai. Ik merk al dat een prompt aanpassing enorm veel doet in wat voor antwoord ik krijg. 

Ik denk wel dat we een periode komt waarin een groep het zwaar krijgt. De vereisten van de nieuwe functies zullen toch anders zijn dan de oude en daar ontstaat een mismatch. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-09-2026 om 20:07 Topicstarter

Bij een minderheidskabinet is het extra moeilijk als een minister onder vuur ligt: https://www.volkskrant.nl/politiek/minister-van-weel-in-problemen-na-onjuist-informeren-van-kamer-over-onbehandelde-aangiften~b7109b4f/
Voor de Kamer is de harde tik op de vingers aanleiding om de minister met spoed op het matje te roepen. Pro-Kamerlid Songül Mutluer noemt de kritiek van de Rekenkamer ‘ernstig’. ‘Het is een klap in het gezicht van slachtoffers van zedenmisdrijven, geweldsmisdrijven en zware misdrijven.’
----------------
Voor de VVD is het een hard gelag dat de eigen minister op het thema criminaliteit en veiligheid de mist ingaat. Op dit thema hoeft Van Weel op weinig coulance te rekenen van zowel de linker- als de rechterzijde van de Kamer. Zelfs als de regeringspartijen hem rugdekking geven, moet de minister afwachten hoe de oppositie zich gaat opstellen. D66, VVD en CDA hebben samen slechts 66 van de 150 Kamerzetels.

ik word steeds een beetje meer misselijk bij al die instafotootjes van Jetten. Het maakt hem niet uit welke foto, de ene dag in een gaybar en de dag erna met de Syrische president ( die president die homo’s het het liefst van 10 hoog flikkert) Ga eens werken Jetten, aan die begroting bevoorbeeld !

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-09-2026 om 10:12 Topicstarter

Ik dacht dat jij vond dat alle Syrische vluchtelingen terug moesten, denk je echt dat dat gaat zonder contact met de Syrische regering? 

Oh jeetje, waar je je al niet druk om maakt, je hoeft niet op insta naar foto's van Jetten te kijken, hè?
Vind het trouwens wel goed dat hij het doet. De acceptatie van lhbtq'ers onder Nederlande jongeren neemt schrikbarend af. 

Daglichtlamp schreef op 24-09-2026 om 10:12:

Ik dacht dat jij vond dat alle Syrische vluchtelingen terug moesten, denk je echt dat dat gaat zonder contact met de Syrische regering?

Ja , daar gaat even poseren met die man wel bij helpen. 

felija schreef op 24-09-2026 om 10:37:

Oh jeetje, waar je je al niet druk om maakt, je hoeft niet op insta naar foto's van Jetten te kijken, hè?
Vind het trouwens wel goed dat hij het doet. De acceptatie van lhbtq'ers onder Nederlande jongeren neemt schrikbarend af.

Ik maak mij niet druk, alhoewel ik het best fijn zou vinden als hij eindelijk die begroting eens gaat regelen. Toch wel lekker als de centjes geregeld zijn in een land.

Alice12 schreef op 24-09-2026 om 10:42:

[..]

Ik maak mij niet druk, alhoewel ik het best fijn zou vinden als hij eindelijk die begroting eens gaat regelen. Toch wel lekker als de centjes geregeld zijn in een land.

Nou ja, je zegt zelf dat je steeds een beetje meer misselijk wordt van de foto's van Jetten op insta, dat vind ik toch echt je druk maken om niets.

En denk je dat wanneer hij een foto plaatst op insta hij dus niet aan de begroting werkt? Ik denk dat die man zijn bed nauwelijks ziet, dat brengt het premierschap met zich mee.

felija schreef op 24-09-2026 om 10:46:

[..]

Nou ja, je zegt zelf dat je steeds een beetje meer misselijk wordt van de foto's van Jetten op insta, dat vind ik toch echt je druk maken om niets.

En denk je dat wanneer hij een foto plaatst op insta hij dus niet aan de begroting werkt? Ik denk dat die man zijn bed nauwelijks ziet, dat brengt het premierschap met zich mee.

Pro, Ja21, CU, SGP hadden allemaal verwacht afgelopen weekend aan tafel te zitten. Maar helaas, niet gelukt. Als zelfs de keurige mevrouw Bikker gaat klagen , dan neem ik dat wel serieus.  
En dit speelt al langer. Tijdens die vreselijke Loosdrecht rellen verscheen er een foto van Jetten met ziekenhuispersoneel in Bonaire. Meneer was tijdens het zwemmen gestoken door een zee egel. En in augustus, tijdens moeizame begrotingsondehandelingen was meneer Jetten commentator bij  de NOS voor de hockey wedstrijd van zijn verloofde.

Alice12 schreef op 24-09-2026 om 11:07:

[..]

Pro, Ja21, CU, SGP hadden allemaal verwacht afgelopen weekend aan tafel te zitten. Maar helaas, niet gelukt. Als zelfs de keurige mevrouw Bikker gaat klagen , dan neem ik dat wel serieus.
En dit speelt al langer. Tijdens die vreselijke Loosdrecht rellen verscheen er een foto van Jetten met ziekenhuispersoneel in Bonaire. Meneer was tijdens het zwemmen gestoken door een zee egel. En in augustus, tijdens moeizame begrotingsondehandelingen was meneer Jetten commentator bij de NOS voor de hockey wedstrijd van zijn verloofde.

Maar dat ligt toch niet aan Jetten alleen? Dat ligt toch ook aan de constructie van dit kabinet: een minderheidskabinet, waardoor tot overeenstemming komen (bijna) ondoenlijk is, helemaal als de VVD ook zo dwars blijft liggen iedere keer binnen datzelfde kabinet. 

felija schreef op 24-09-2026 om 10:37:

Ik heb niet eens Instagram of Tiktok, maar zie die lummel toch overal in beeld. 

De gelebber van hem met zijn vriendje doet de letterbakacceptatie ook geen goed.

Wie heeft Kok, Balkenende of Rutte publiek zien lebberen met een partner? 

Niemand die daar op zit te wachten, onafhankelijk van geslacht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.