Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Zomergasten2021

De zes lange zomerse zondagavonden komen er weer aan.
https://www.vpro.nl/programmas/zomergasten/kijk/afleveringen/2021.html

18 juli  Floris Alkemade - architect en rijksbouwmeester
25 juli Roxanne van Iperen - schrijver en jurist
1 augustus Robert Vermeiren - hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie
8 augustus Sevdaliza - zangeres, componist en producer
15 augustus Alfred Birney - schrijver
22 augustus Hans Klok - illusionist


Heerlijk! Ik kan niet wachten!

Ik kijk er eigenlijk nooit naar want de meeste gasten ken ik nooit dus boeit het me niks. Uit dit rijtje ken ik alleen Hans Klok maar dat ga ik ook niet kijken want die man boeit mij niks.

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

17-07-2021 om 00:32

O, heerlijk. Kunst en cultuur. Ik liep er laatst nog aan te denken. Maar dacht "Zomergasten is ook vast afgeschaft." Leuk! Ik ga zeker kijken.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

17-07-2021 om 15:24 Topicstarter


Van vprosite: De eerste Zomergast van 2021 is Rijksbouwmeester en architect Floris
Alkemade (1961). Hij wijdt zijn avond aan de kunst van het veranderen.
Lees vijf redenen waarom jij moet kijken:
https://www.vpro.nl/programmas/zomergasten/lees/nieuws/5-redenen-om-naar-floris-alkemade-te-kijken.html

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-07-2021 om 15:29

Floris Alkemade lijkt me heel interessant. Hoop wel dat hij het daadwerkelijk over architectuur gaat hebben 

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

17-07-2021 om 15:32 Topicstarter

Met reden 2 moet dat goedkomen, maar we zullen zien.

2. Hij is betrokken bij de grote vragen van ruimtelijke ordening

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-07-2021 om 15:34

Vf_Watervrouw schreef op 17-07-2021 om 15:32:

Met reden 2 moet dat goedkomen, maar we zullen zien.

2. Hij is betrokken bij de grote vragen van ruimtelijke ordening


Ruimtelijke ordening vind ik ook heel interessant. Zou ik nu gaan studeren, dan werd het planologie. 

Mooie eerste aflevering vond ik. Interessante en vernieuwende ideeën om alle grote problemen van deze tijd als geheel aan te pakken. Erg fijn, dat optimisme. 

Ik zit nu ook te kijken, voor mij pas 10 minuten aan de gang dus. Ben benieuwd. 

Ik heb het niet gezien, maar ben wel nieuwsgierig geworden. Een 'schaamteloze optimist' die Houellebecq aan het woord laat, dat vind ik wel intrigerend  
Misschien ga ik dat stukje even terugkijken. Een hele zomergasten duurt me altijd te lang.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

18-07-2021 om 23:51 Topicstarter

Pepperoni schreef op 18-07-2021 om 23:26:

Ik zit nu ook te kijken, voor mij pas 10 minuten aan de gang dus. Ben benieuwd.

Waar kijk jij? Of heb je het opgenomen? Live kreeg ik net niet alles mee.. dus zou nog wel iets terug willen zien..

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

18-07-2021 om 23:52 Topicstarter

impala schreef op 18-07-2021 om 23:43:

Ik heb het niet gezien, maar ben wel nieuwsgierig geworden. Een 'schaamteloze optimist' die Houellebecq aan het woord laat, dat vind ik wel intrigerend
Misschien ga ik dat stukje even terugkijken. Een hele zomergasten duurt me altijd te lang.

Vanwege copyright op de filmfragmenten is er al vrij snel geen volledige herhaling van de uitzending beschikbaar.

Het viel me nog best mee hoe snel de tijd ging

Vf_Watervrouw schreef op 18-07-2021 om 23:52:

[..]

Vanwege copyright op de filmfragmenten is er al vrij snel geen volledige herhaling van de uitzending beschikbaar.

Het viel me nog best mee hoe snel de tijd ging

Bedankt voor de waarschuwing. Even gekeken, bij Ziggo tot de 25e. Maar ik zag ook waar de volgende Zomergasten over gaat en die spreekt me eigenlijk meer aan, dus die heb ik meteen even op opnemen gezet. 

Waren de sessies vroeger trouwens niet langer dan 3 uur? 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

19-07-2021 om 00:14

Ik heb het gemist. Was weer met andere dingen bezig  Kan ik het niet  terug kijken vanwege rechten? Balen zeg. 

Vf_Watervrouw schreef op 18-07-2021 om 23:51:

[..]

Waar kijk jij? Of heb je het opgenomen? Live kreeg ik net niet alles mee.. dus zou nog wel iets terug willen zien..

Ik heb NLziet app op de tv. Het programma was nog bezig dus ik kon nog net op tijd terug gaan naar 't begin van het programma. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.