Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
Dandy
16-03-2026 om 08:10
MRI schreef op 07-03-2026 om 18:50:
[..]
Maar aan de andere kant: heel Nederland zag het wel. En dat zeg ik zonder dat ik bedoel dat zij het ook maar had moeten zien. Ik weet uit eigen ervaring dat iemand iets in je kan raken waardoor je red flags niet ziet of weg schuift. Of dat je ze gewoon niet kan voorstellen. Zo van: Ja het is raar hoe hij tegen de andere mannen deed, hij ging te snel, zo snel een sieraad van je moeder geven is volkomen misplaatst, maar je ziet ook dat hij zonder de camera's zo lief en zorgzaam kan zijn. Iets in hem wat wel goedbedoeld is (of zo door jou geinterpreteerd) triggert je. Enfin, ik denk dat het interessant voer voor psychologen zou zijn hoe dit gelopen is. Want inderdaad, hij heeft het hele team voor de gek gehouden. Of zouden die gedacht hebben dat het wel mooie tv zou op leveren. (zou schandalig zijn dan)
Ik vind dit ook vreemd hoor. Je zag bij Gilbert echt al heel snel gedrag dat niet past bij een ruim volwassen man, maar eerder bij een jongen van 15 die voor het eerst van zijn leven wat vlinders voelt en vervolgens heel hard van stapel loopt. Ook in de interactie met Elsje gebeurde dat al meteen. Plus daarnaast nog manipulatieve opmerkingen en het framen van zichzelf als slachtoffer. Ook dat deed hij allemaal waar Elsje bij was en daar is ze dus met open ogen in getuind. Het is niet zo dat hij een soort Jekyll en Hyde was en dat hij tegen haar heel normaal deed en als ze er niet bij was opeens dit gedrag vertoonde. Zij heeft niet echt realistisch naar hem willen of kunnen kijken, is mijn conclusie. Inderdaad voer voor de psycholoog.