Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Winter vol liefde 2026

Winter-Vol-Liefde-2026.jpg

Wie kijkt er mee? 
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?

er staat niet zoveel in. Heb geprobeerd te kopiëren en plakken maar lukte helaas niet

Widajo schreef op 07-03-2026 om 17:05:

er staat niet zoveel in. Heb geprobeerd te kopiëren en plakken maar lukte helaas niet

Aha! Geen duidelijkheid over wat er nou gebeurd is. 

krulliebollie schreef op 07-03-2026 om 16:49:

Ik kan het niet lezen bieb maar ben wel heel benieuwd. Wat staat er in het stuk?

Er staat in dat hij over alles en nog wat gelogen heeft, Elsje wil niet precies zeggen wat, maar uit onderstaand stukje uit het artikel blijkt het wel heftig te zijn.

Zelf was zij ziek tijdens de reünie. „Ik zag op de bank met dikke koorts. Op de tv was het niet te zien, maar daar brak ik. Ja, ik heb goede nazorg. Ik heb een hele goede coach, die ingehuurd is door RTL. Die kan ik altijd bellen. Ik verwijt mezelf niets, maar heb wel het gevoel: wie heb ik in mijn leven binnengelaten en wat was er gebeurd als het wel iets was geworden? Dat is heel eng. Aan de andere kant: hij heeft een heel team, inclusief psycholoog, voor de gek gehouden.’’

majorette2005 schreef op 07-03-2026 om 18:10:

[..]

Er staat in dat hij over alles en nog wat gelogen heeft, Elsje wil niet precies zeggen wat, maar uit onderstaand stukje uit het artikel blijkt het wel heftig te zijn.

Zelf was zij ziek tijdens de reünie. „Ik zag op de bank met dikke koorts. Op de tv was het niet te zien, maar daar brak ik. Ja, ik heb goede nazorg. Ik heb een hele goede coach, die ingehuurd is door RTL. Die kan ik altijd bellen. Ik verwijt mezelf niets, maar heb wel het gevoel: wie heb ik in mijn leven binnengelaten en wat was er gebeurd als het wel iets was geworden? Dat is heel eng. Aan de andere kant: hij heeft een heel team, inclusief psycholoog, voor de gek gehouden.’’

Dat vind ik best apart, dat zoveel mensen erin getrapt zijn terwijl direct na de eerste uitzendingen hij al de bijnaam ‘glijbert’, ‘glibbert’ en varianten daarop toebedeeld kreeg van de kijkers. Sowieso is het programma soms ongemakkelijk om naar te kijken, maar dit was ongemak van een heel andere orde. Iemand benoemde hier ‘lovebombing’ en dat dekt de lading goed. 

MRI

MRI

07-03-2026 om 18:50

majorette2005 schreef op 07-03-2026 om 18:10:

[..]

Maar aan de andere kant: heel Nederland zag het wel. En dat zeg ik zonder dat ik bedoel dat zij het ook maar had moeten zien. Ik weet uit eigen ervaring dat iemand iets in je kan raken waardoor je red flags niet ziet of weg schuift. Of dat je ze gewoon niet kan voorstellen. Zo van: Ja het is raar hoe hij tegen de andere mannen deed, hij ging te snel, zo snel een sieraad van je moeder geven is volkomen misplaatst, maar je ziet ook dat hij zonder de camera's zo lief en zorgzaam kan zijn. Iets in hem wat wel goedbedoeld is (of zo door jou geinterpreteerd) triggert je. Enfin, ik denk dat het interessant voer voor psychologen zou zijn hoe dit gelopen is. Want inderdaad, hij heeft het hele team voor de gek gehouden. Of zouden die gedacht hebben dat het wel mooie tv zou op leveren. (zou schandalig zijn dan)

MRI schreef op 07-03-2026 om 18:50:

[..]

Maar aan de andere kant: heel Nederland zag het wel. En dat zeg ik zonder dat ik bedoel dat zij het ook maar had moeten zien. Ik weet uit eigen ervaring dat iemand iets in je kan raken waardoor je red flags niet ziet of weg schuift. Of dat je ze gewoon niet kan voorstellen. Zo van: Ja het is raar hoe hij tegen de andere mannen deed, hij ging te snel, zo snel een sieraad van je moeder geven is volkomen misplaatst, maar je ziet ook dat hij zonder de camera's zo lief en zorgzaam kan zijn. Iets in hem wat wel goedbedoeld is (of zo door jou geinterpreteerd) triggert je. Enfin, ik denk dat het interessant voer voor psychologen zou zijn hoe dit gelopen is. Want inderdaad, hij heeft het hele team voor de gek gehouden. Of zouden die gedacht hebben dat het wel mooie tv zou op leveren. (zou schandalig zijn dan)

Dat sierraad van moeder , gaf hij pas aan t eind toen Elsje al helemaal voor hem gevallen was.toen was de  rode vlag voor haar al niet meer te zien.

Ik ben best benieuwd waar hij nu allemaal over gelogen heeft" wie heb ik in mijn leven binnen gelaten, en wat was er gebeurd als het wel iets was geworden" roept wel vragen op

Was het iets crimineels?

We zagen het als kijkers natuurlijk ook omdat er op een bepaalde manier gemonteerd wordt  

Het is natuurlijk moeilijk te achterhalen waarom iemand is weggegaan bij een bedrijf. Doorgaans komen ze in zulke gevallen weg met een vaststellingsovereenkomst en die worden niet ergens gepubliceerd ofzo. En werkgevers zullen wegens privacywetgeving niet zomaar gaan vertellen of persoon X ergens werkt. En zo’n psycholoog is kennelijk ook snel zand in de ogen gestrooid.

Wat de programmamakers wél wisten, en dus al in augustus, dat hij had gelogen. En toch hebben ze besloten het uit te zenden. Ze hadden deze lovestory ook kunnen weglaten, Elsje was dan niet uitgezonden want hij zat er van begin tot eind in. Had gekund. Maar ja, hij is al met zoveel weggekomen, hij mag best eens aan de schandpaal. De negatieve publiciteit is een gevolg van zijn eigen keuze. 

Ik ben erg benieuwd naar de smoes waarom hij er niet kon zijn. Zou iemand die gecontroleerd hebben? Of was het oncontroleerbaar? En wéér een leugen? De programmamakers zeiden dat we het maar van ze moesten aannemen. Jaja. Ik neem het alleen niet aan van Geilbert. Zijn ze er nou nog een keer ingetrapt?!

Of het is buiten een grote eikel een dikke lafbek en durfde hij het niet aan.
Ik vraag me ook af of dat armbandje echt van zijn overleden moeder was. Is die moeder überhaupt overleden. 

Ben benieuwd of hij nog een keer naar buiten komt met het " echte" verhaal.

MRI

MRI

07-03-2026 om 22:53

Dolfje schreef op 07-03-2026 om 22:24:

Of het is buiten een grote eikel een dikke lafbek en durfde hij het niet aan.
Ik vraag me ook af of dat armbandje echt van zijn overleden moeder was. Is die moeder überhaupt overleden.

Ben benieuwd of hij nog een keer naar buiten komt met het " echte" verhaal.

Toch he? Hoe van het pad af moet je zijn om een totaal gelogen verhaal op te hangen terwijl je kan weten dat het fout gaat lopen. En nu wordt hij door de hele natie uitgekotst... Je zou bijna medelijden krijgen. Heb ik niet hoor, maar toch wel de gedachte 'jeetje die kan zich nergens meer vertonen en zal nog meer in zijn eventuele stoornis verdwijnen' 

Sinds Gilbert op tv te zien was, zijn er verschillende berichten te vinden die allemaal zeggen dat hij niet werkt bij Mediq als salesmanager, maar in de uitvaartbranche. Dat is bevestigd op zijn LinkedIn. Er zijn meldingen van grensoverschrijdend gedrag, waardoor hij in april 2025, zou zijn ontslagen. Dat zal Gilbert uiteraard niet bevestigen dus of het allemaal klopt we zullen het nooit weten, of Elsje moet in haar verdriet het complete verhaal op straat gooien.

Elskje schrijft in het artikel in het AD “Als nu zou blijken dat hij al een vrouw zou hebben gehad, dan is de bingokaart helemaal vol.” Dus hij heeft over heel veel dingen gelogen. 
Volgens het LinkedIn profiel heeft hij wel bij Mediq gewerkt, maar dat hoeft dan nog steeds niet te kloppen. Ik ken iemand die ook bij Mediq heeft gewerkt. Als ik haar zie ga ik eens vragen of ze hem kent.

Doordat er eigenlijk niets verteld wordt gaan mensen alleen maar meer speculeren en steeds gekkere dingen verzinnen. Dat is gewoon wat er gebeurd. Soms kun je dan misschien maar beter door die zure appel heen bijten en dan is het klaar.  

krulliebollie schreef op 08-03-2026 om 10:10:

Soms kun je dan misschien maar beter door die zure appel heen bijten en dan is het klaar.

Precies.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.