Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
Courage
11-01-2026 om 19:35
Bedankt voor de tip over Piet in Ik vertrek XL - ik had het nog niet door gehad!
ToetieToover
13-01-2026 om 01:26
Dolfje schreef op 11-01-2026 om 14:24:
[..]
Lijkt me echt ontzettend lastig ! Thuis zal het wel gaan maar buiten de deur…
Ik eet niet buiten de deur. Behalve in volledig glutenvrije restaurants.
krulliebollie
13-01-2026 om 20:24
ToetieToover schreef op 13-01-2026 om 01:26:
[..]
Ik eet niet buiten de deur. Behalve in volledig glutenvrije restaurants.
Coeliaken hier gebruiken Helpers tegen kruisbesmetting buiten de deur. Het lijkt goed te helpen. Ze eten geen gluten hoor, is puur tegen kruisbesmetting.
Yumi
13-01-2026 om 23:02
Ik stoor me aan Monique, ze kan hem niet lezen en begrijpt die man en zijn humor niet. Dat kan, het zou ook niet mijn type zijn, maar dat negatieve, verontwaardigde toontje van haar mag wel wat minder. Als je merkt dat je geen match bent, dan stuur je hem naar huis ipv dat gemopper.
Groentetuin
14-01-2026 om 13:34
Dat Elsje voor die Gilbert gaat. Een gladde griezel in mijn ogen.
Die Jeroen is toch veel leuker?
Yumi
14-01-2026 om 15:58
Groentetuin schreef op 14-01-2026 om 13:34:
Dat Elsje voor die Gilbert gaat. Een gladde griezel in mijn ogen.
Die Jeroen is toch veel leuker?
Ik begrijp dat ook niet, maar ik zie Jeroen niet als leuker. las trouwens dat hij in werkelijkheid geen boswachter is, maar vlogs maakt onder de naam boswachter Jeroen voor het natuurcentrum.
MidasWolf
14-01-2026 om 20:37
Bij Robin heb ik lichte Leendert Vibes zijn manier van doen.
*eigenaar oude B&B molen in Belgische Ardennen.
MidasWolf
14-01-2026 om 20:41
Het “gehang” van sommige bekenden van de B&B houders zou ik irritant vinden.
Kennis maken prima, op een gegeven moment is het ook even goed. Zeker in het begin van het daten. In die fase wil je toch meer samen zijn met zijn twee.
Daarnaast is de tijd vaak ook kort. Zeker de tijd die je alleen hebt zonder andere dates op bezoek.
Later als je elkaar beter kent, is het al heel anders.
thinkso
14-01-2026 om 20:49
Ik krijg ook de kriebels van Gilbert. Hij is mij net wat te opdringerig. Net te vroeg die hand op haar been leggen, emotioneel worden (kan gebeuren) maar dan om een kus vragen. Het komt wat wanhopig over.
Jeroen komt ongemakkelijk over. Hij is niet helemaal zichzelf en ik vraag me ook af of hij Elsje echt leuk vindt. Ik denk zelf van niet.
Monique doet wat kattig.
thinkso
14-01-2026 om 20:50
Klaas lijkt me nou een hele leuke man! Hij staat er echt voor open lijkt het. Lief dat hij zijn dochters ook zo betrekt bij het geheel.
RavIvaR
14-01-2026 om 23:34
Klaas komt op mij ook over als een leuke man. Al kan hij beter uitspreken wat hij bij haar mist dan stiller gaan zitten wachten op initiatief.
Monique kan haar date ook gewoon naar huis sturen.
De moeder van Andre vind ik veel te aanwezig en veel te snel met haar opmerkingen, vragen en oordelen.
Ik denk dat Claudia uiteindelijk voor iemand anders gaat. Tenzij het een debbie love story gaat worden. Ze is in ieder geval net zo kleurrijk.
Elsje en Gilbert vind ik er wel echt uit zien eigenlijk. Misschien heb ik wat signalen gemist?
Mooie reactie van Jeroen toen hij moest vertrekken.
Robin en de kunstenares zie ik nog wel mislopen. Ik denk dat zij veel leuker is dan hij. Al heeft hij me wel positief verrast met de moeite die hij gedaan heeft voor de ezel.
En ja, ik denk inderdaad dat het feit dat hij en de vriendin die op bezoek kwam enkel vrienden zijn niet zijn keus is.
Tussen Hanneke en de vrachtwagenchauffeur was nog geen match. Bij haar aanmeldfilmpjes leken wel leuke kandidaten te zitten, dus ben benieuwd naar meer.
Voor Hans lijkt het me lastig zo te daten. Hij wil graag de actieve dingen samen doen, en juist dat kan nu niet. Nu kan hij samen met zijn dates deze activiteiten niet doen en samen dus ook niet ontdekken of dat samen matcht. Met de eerste date lijkt het in ieder geval niet te matchen. Ik vermoed dat de gemiddelde vrouw van 10 jaar jonger nog moeite zal hebben om hem bij te houden.
Beerlover
20-01-2026 om 07:22
Heel irritant dat vogelgeluidje de hele tijd. Bij meerdere kandidaten en ook als ze (half) binnen staan. Wat zou de meerwaarde hiervan zijn?
Yumi
20-01-2026 om 17:29
Beerlover schreef op 20-01-2026 om 07:22:
Heel irritant dat vogelgeluidje de hele tijd. Bij meerdere kandidaten en ook als ze (half) binnen staan. Wat zou de meerwaarde hiervan zijn?
Eens
Ook de muziek is soms storend bij een gesprek, als iemand een zachte stem of een accent heeft.
MissHolmes
20-01-2026 om 21:28
Yumi schreef op 13-01-2026 om 23:02:
Ik stoor me aan Monique, ze kan hem niet lezen en begrijpt die man en zijn humor niet. Dat kan, het zou ook niet mijn type zijn, maar dat negatieve, verontwaardigde toontje van haar mag wel wat minder. Als je merkt dat je geen match bent, dan stuur je hem naar huis ipv dat gemopper.
Ik erger me ook aan haar, vanaf het begin al... Ik vond Jeroen ook leuk. (Ik zet nu trouwens bij Ben en Claudia ff het geluid uit want ze stelde hem net een vraag waarvan ik het antwoord echt niet hoef te weten..
.. Mmm ze doet nu wel een beetje raar...)
Ligt het nu aan mij dat ik het raar vind dat Monique doodleuk gaat sporten terwijl ze gasten heeft?
Groentetuin
20-01-2026 om 22:17
MissHolmes schreef op 20-01-2026 om 21:2Ligt het nu aan mij dat ik het raar vind dat Monique doodleuk gaat sporten terwijl ze gasten heeft?
Ik snap wel dat je even tijd voor jezelf wil, 2 mannen bezig houden met een cameraploeg om je heen lijkt mij heel intensief.
Die Hanneke met die vrachtwagen chauffeur pakt dat anders aan die huurt een appartementje.Dat is veel minder belastend( maar minder leuk voor de kijker)