Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Tv series e.d. van vroegah


Plane

Plane

25-07-2021 om 17:56 Topicstarter

oh ja,die killermieren, die kan ik mij ook herinneren. En V ook, dat was zooo eng.  En Battlestar galactica vond ik heel leuk.
Ik kan me ook de film Birds nog herinneren, eng was die! En The Body Snatchers.. later is daar nog een remake van gemaakt. 

Sesamstraat heb ik ook nooit veel aan gevonden. The Birds (originele versie met Tippi Hedren) dan weer wel.

Ik heb de ene aha-erlebnis na de andere hier. Alsof ik de hele dag voor de tv lag vroeger!

Alfred J Kwak was ook akelig inderdaad, al die ellende. Op een gegeven moment zit Alfred opgesloten in een toren ‘Ik ben geen dief, ik ben een eendje!’

duet schreef op 22-07-2021 om 18:59:




begintune van 'Awaya, awaya, een haan die legt geen Eia' Jaah, die herinner ik me ook! Was dat niet duits? Awaya, awaya, der Hahn legt keine Eier! Ik heb geen idee welke serie dat was, maar het liedje kan ik zo nog zingen.

Dat komt uit Duitsland, serie heet neues aus   uhlenbusch. Naam van de serie zegt me niks, maar ik kan het liedje 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

25-07-2021 om 20:01

Boes en Dommel!
Mijn ouders vonden Villa Achterwerk verschrikkelijk maar Boes en Dommel mocht ik gerust kijken. Heel raar om jaren later de dubbele grappen te ontdekken en dat Dolly in de Engelstalige versie van Boes Jack heet en de stem van een surferdude heeft.

Van Kooten en de Bie.

Marquise schreef op 25-07-2021 om 20:01:

Boes en Dommel!
Mijn ouders vonden Villa Achterwerk verschrikkelijk maar Boes en Dommel mocht ik gerust kijken. Heel raar om jaren later de dubbele grappen te ontdekken en dat Dolly in de Engelstalige versie van Boes Jack heet en de stem van een surferdude heeft.

Boes was die stier toch? 

Er waren vroeger tekenfilms (o.a. Boes maar ook de originele Yoghibear) die niet zo hysterisch waren qua stemmetjes. Als je geen adhd hebt krijg je 't wel van de hedendaagse varianten. 

ik mik loreland

LydiaDietz schreef op 22-07-2021 om 19:54:

[..]

Dat brengt mij bij MacGyver. De man die van een paperclip een fiets wist te maken.

Op de een of andere manier associeer ik McGuyver altijd met the Love Boat. 
Werd dat ooit in hetzelfde tijdblok uitgezonden?

Die oude nederlandse series,
Dagboek van een herdershond met kapelaantje Erik oudekerke
Herestraat 10
De Fabriek
Dossier Verhulst

Nu zullen we het veel te traag vinden. 

Westenwind heb ik een paar jaar geleden nog ns gekeken en die vond ik nog zeer goed te pruimen! 

Klopt die is nog goed te doen!

TitaTovenaar schreef op 26-07-2021 om 09:00:

Die oude nederlandse series,
Dagboek van een herdershond met kapelaantje Erik oudekerke
Herestraat 10
De Fabriek
Dossier Verhulst

Nu zullen we het veel te traag vinden.

Mijn dochter zit in een Pippi Langkous fase, dat helemaal de ultieme slow-tv blijkt te zijn, maar ze heeft daar op de een of andere manier totaal geen last van. 

De serie Fame kwam voor mij precies het juiste moment, over het zelf kiezen van je vervolgopleiding en zelf naar de grote stad, nieuwe mensen leren kennen, eisen die de opleiding aan je stelt. Maar ik ging wel heel wat anders doen dan in Fame!
Verder rond die tijd (in willekeurige volgorde) Battlestar Galactica, Buck Rogers, Star Trek, Cosmos van Carl Sagan en de Muppet show.

Auwereel schreef op 26-07-2021 om 13:35:

De serie Fame kwam voor mij precies het juiste moment, over het zelf kiezen van je vervolgopleiding en zelf naar de grote stad, nieuwe mensen leren kennen, eisen die de opleiding aan je stelt. Maar ik ging wel heel wat anders doen dan in Fame!
Verder rond die tijd (in willekeurige volgorde) Battlestar Galactica, Buck Rogers, Star Trek, Cosmos van Carl Sagan en de Muppet show.

O ja, de Muppet show. Heerlijk die swedish chef met zijn birdie birdie. Ik lig iedere keer weer in een deuk bij de chocolate on the moose.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.