Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Tv series e.d. van vroegah

welke tv series, films, programma's van vroeger zijn je nou echt bijgebleven?

Mijn tv carrière begon met de Avro Kinderbios op woensdagmiddag op een toen nog zwartwit tv, die mijn vader van mijn oma, zijn moeder dus, had gekregen, toen zij het nieuwste wereldwonder, namelijk een kleurentv, zich had aangeschaft. 

Verder natuurlijk de Berenboot en ohh heerlijk,  Paulus de Boskabouter. Ik kan nog steeds letterlijk Eucalipta nog "Paulussie, Paulussie" horen roepen.

En laat ik de Fabeltjeskrant niet vergeten, Bor de Wolf en de gezusters Hamster, jaaaa

Later keek ik ontzettend graag De Vijf, waarin Georgina en haar vrienden/vriendinnen de meest spannende avonturen beleefden.

  Bassie en Adriaan vond ik eigenlijk heel stom, maar mijn zus keek dat wel graag. Net als Ome Willem (ik hield wel van de Geitenbreiers), Ren je Rot en Klassenwerk. Ik hield er niet van, maar heb wel een beetje meegekeken. 

Ook keek ik een Scandinavische serie, geen idee meer hoe die ging, maar de begintune was iets van 'Awaya,  awaya, een haan die legt geen Eia' of ik moet het volledig verkeerd hebben verstaan op doe leeftijd.

The secret valley vond ik ook prachtig,  al die paarden erin, zo mooi!

Dat brengt me op de geweldige serie in zwartwit van mister Ed het sprekende paard.

Met mijn vader samen keek ik graag naar The Fantasy Island, leuk hoe die dwerg mijn naam riep  


https://youtu.be/USfKJYZcUmI

En verder natuurlijk Magnum, Maimi Vice..

Later, toen mijn belangstelling voor TV tanende was, omdat ik het veeeeel te druk had om te kijken, maar voor ik de deur uit ging om met mijn buurmeisje te gaan hangen, zwemmen, paardrijden,  bomen te beklimmen, pikte ik vaak nog wel een halve aflevering van de Snorkels mee, of van de Smurfen. Vooral de aflevering van de zwarte smurfen waarin ze elkaar in hun staartje beten is me bijgebleven. 

Nou ja en wat ben ik nou nog vergeten.. och ja: Dallas! Dynastie! Wie van de Drie! De Weekendquiz van Willem Ruis, de Honeymoonquiz met Ron Brandsteder en de Soundmixshow met Henny Huisman.

Vul gerust aan, en mijmer met me mee, maar help me ook even uit de brand: hoe heette die tvshow ook alweer waarbij je de Mispoes kon treffen? Dat je dan ineens 10000000 pingpongballen had gewonnen in plaats van die mooie nieuwe Daf ofzo? Met Gaston die de prijzen aankondigde?


Wij keken altijd op vrijdagavond naar Vrienden voor het leven. Met een bakje chipjes. En Waku Waku. Wat had je nog meer? O ja, wie ben ik. Keken we ook altijd. Ik kan zo 123 niks bedenken wat ik met mijn (nu nog jonge) kinderen ga kijken. Jammer, want heb er warme herinneringen aan. 

Verder keek ik als kind graag Telekids. Met are you afraid of the dark? Geweldig vond ik dat. En Dinosaurs. Not the mama!!!
En ook zo'n serie waarbij mensen in het dinotijdperk terecht waren gekomen. Denver the last dinosaur. Ik merk een thema op 😉 Teddy Ruxpin! Gummibears.

Als tiener uiteraard 21 jumpstreet en BH 90210. En heartbreak high!

Heel anders dan de eerder genoemde, maar ik vond The O.C. zo leuk haha.

Uit mijn kindertijd: Duel in de diepte.
En later Miami Vice.

Plane

Plane

22-07-2021 om 18:53 Topicstarter

ohh dinosauriërs dat doet me dan weer aan The Flinstones denken!

Plane

Plane

22-07-2021 om 18:54 Topicstarter

Lavandula schreef op 22-07-2021 om 18:53:

Uit mijn kindertijd: Duel in de diepte.
En later Miami Vice.

Oh en nu doe jij me denken aan de man van Atlantis

De mispoes zat in de 1-2-3 show van Rudi Carell 
De geitenbreiers..."ome Willem, ik moet plassen" dan moest je naar de plasgeitenbreier 
Q&Q, de zevensprong en Tita Tovenaar met de grobbebollen 

In de 1-2-3 show kon je de mispoes winnen.

Heel spannend (maar nu tandenknarsend slecht) "Kunt u me de weg naar Hamelen vertellen" 
Sextet Valley met WW 
Duel in de diepte, ook heel spannend en gelukkig nergens terug te kijken dus het blijft goed en spannend.
Spijkerhoek,  wat was ik verliefd op Wilfred Klaver 




begintune van 'Awaya, awaya, een haan die legt geen Eia' Jaah, die herinner ik me ook! Was dat niet duits? Awaya, awaya, der Hahn legt keine Eier! Ik heb geen idee welke serie dat was, maar het liedje kan ik zo nog zingen. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

22-07-2021 om 18:59

21 jumpstreet inderdaad! En tour of duty. Dat ze dat eens gaan herhalen in plaats van die stomme comedies 😄

Oh en de weekendkwis van Fred Oster met de cavia race.
Wat ik mij ook nog goed herinner is de Doornvogels, North & South en Mistrals daughter al zijn die misschien van iets later.

Even gegoogeld: de serie heette "Neues aus Uhlenbusch"


https://www.youtube.com/watch?v=gJHdyBTT-cw

Disney Festival en dan vooral als ze Ducktales (die oude) of Darkwingduck uitzonden

laten-we-lekker-links-gaan-doen-ik-ihe-2055135.png

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

22-07-2021 om 19:02

Ik keek vroeger altijd graag naar Derrick.

Bedenk nu nog meer series die ik fantastisch vond:
De Doornvogels
Return to Eden
De macht van een vrouw

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.