Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Top 2000: wie stemt er mee?

Morgen is het weer zover, dan mag er gestemd worden voor de Top 2000. Ik heb vaak dat ik te laat een nummer hoor en denk: oja, die had er ook echt in gemoeten! Daarom dit inspriratietopic

Bij mij komen er in ieder geval in:
Eddie Vedder met Long nights (die stond er vorig jaar helemaal niet in  )
Radiohead met Street Spirit
Keane met Somewhere only we know
ABC met All of my heart\
Nirvana met Where did you sleep last night
Abba met Chiquitita
Ramses Shaffy, Duran Duran, Simple Minds, Kate Bush, Simon and Garfunkel, Beatles natuurlijk enz enz

Nog veel meer, maar ik ben nog niet klaar met mijn lijst. Wie zijn jullie favorieten? Of post je hele lijst als je die al klaar hebt!
https://www.nporadio2.nl/top2000/nieuws/7b70ca2b-a1a5-4cec-8b1e-27bcefdbdcee/stemmen-op-npo-radio-2-top-2000-kan-vanaf-27-november


In ieder geval:
Noting but thieves - Impossible
Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale
Foo Fighters - Walk

The Boxer Rebellion - Diamonds

New Order - True Faith
En verder nog wat Stones, Coldplay, Muse, en lekkere eighties muziek

Leuk! Wij doen al jaren mee, maar merkte dat we toch vaak hetzelfde lijstje instuurde.
Dus vorig jaar begonnen met een thema.
Vorig jaar was ons thema: Power Vrouwen. Dit jaar wordt ons thema: Nummers die we hebben ontdekt dankzij de top 2000. Of heeft iemand nog andere ideeën?
Lijstje volgt nog. 

Ik ga zeker meedoen! Weet nog niet wat, maak m aan de hand van mijn Spotify favorieten

Ik weet in ieder geval 1 nummer waar ik op ga stemmen, het lievelingslied van Peter R de Vries.

Rondstruiner

Rondstruiner

26-11-2021 om 18:40 Topicstarter

Oh, dat is een leuk idee, een thema!
Alleen Nederlandse liedjes misschien. Of liedjes uit een bepaalde tijd.

Wel meer mensen denk ik, broodje brie. Ik vind het echt geen mooi nummer, dus ik doe het niet.

Ik heb vast niet goed opgelet maar wat was Peter R de Vries zijn lievelingslied?

Magnoliatakje schreef op 26-11-2021 om 18:55:

Ik heb vast niet goed opgelet maar wat was Peter R de Vries zijn lievelingslied?

A Whiter Shade van Procol Harum.

Het zei me j zo niks maar even gegoogeld en ik ken het wel. 

Ja nummer 1 of Radar Love, of A whither shade of Pale.
Mijn voorkeur gaat uit naar Radar Love omdat dit nummer door de respectkrijgende artiest (George Kooijmans) zelf is geschreven en uitgevoerd.

Ja Radar Love Ik ben 30 maar ben de laatste tijd de muziek van Golden Earring aan het ontdekken. Ik heb trouwens heel lang gedacht dat het een Engelse band was

Rondstruiner

Rondstruiner

26-11-2021 om 20:07 Topicstarter

Voor mij dan liever Twilight Zone van Golden Earring, net weer even geluisterd, lekker nummer blijft dat.

Iets van Herman Brood zou ik er ook wel graag in zien staan. 

Queen Teo Torriatte

Ik stem nooit op dat ene nummer dat altijd in de top 3 eindigt 😁

ScarceKudu74

ScarceKudu74

26-11-2021 om 21:28

Leuk! Ik ga nog nadenken over een lijstje. Meestal doe ik ook een thema, anders is elk jaar hetzelfde. 

Ik hoop dat de top 3 eindelijk eens anders wordt, maar dat zal wel een utopie zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.