Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Top 2000: wie stemt er mee?


Avond, Imagine en Roller coaster hebben eens op 1 gestaan, maar daarmee is de top3 niet structureel veranderd 

Vf_Watervrouw schreef op 26-11-2021 om 20:41:

Ik stem nooit op dat ene nummer dat altijd in de top 3 eindigt 😁

Dat is een prachtig nummer (dat hele album heb ik als tiener grijsgedraaid), maar haalt het de top 2000? Ik stem dan toch op de bekendere nummers zoals Bohemian Rhapsody of Love of my life.

zo komen onbekendere pareltjes er nooit in 😁

Ik heb vorig jaar eens een lijstje gemaakt in Spotify van nummers waarop ik zou willen stemmen. De lijst werd wel wat te lang, dus dat werd schrappen.

Nummers die ik nu vast weer in de lijst zet: 

Bohemian Rhapsody - Queen 
Piano man - Billy Joel
If I fell - The Beatles
Bridge over troubled water - Simon and Garfunkel
Jimmy - Boudewijn de Groot
Songbird - Eva Cassidy
Goodnight Saigon - Billy Joel
Stairway to heaven - Led Zeppelin
Hedonism - Skunk Anansie
Creep - Radiohead
Mama - Genesis
Sing for absolution - Muse
No one but you - Queen
Grace Kelly - Mika
Mag ik dan bij jou - Claudia de Breij
Rockstar - A great big world
Pink - Aerosmith
Imagine - John Lennon
Shallow - Lady Gaga, Bradley Cooper
Come on Eileen - Dexys Midnight runners
Love is all - Roger Glover and friends
Gaia - Valensia
Just give me a reason - Pink, Nate Ruess
Believer - Imagine Dragons
Country house - Blur

Vast ook een paar nummers die de Top 2000 niet halen, maar die vind ik gewoon erg mooi. En er komen vast nog nummers bij, wordt het weer lastig kiezen.

Vf_Watervrouw schreef op 26-11-2021 om 22:03:

zo komen onbekendere pareltjes er nooit in 😁

Je hebt gelijk 😀

ik stem altijd op Baz Luhrmann met everybody's free.
Zoveel wijsheden, die zeker nu nodig zijn. 
Helaas haalt hij de top2000 maar weinig

Rondstruiner schreef op 26-11-2021 om 20:07:

Voor mij dan liever Twilight Zone van Golden Earring, net weer even geluisterd, lekker nummer blijft dat.

Voor mij is dat het beste nummer dat ze hebben gemaakt. Het beste nummer door een Nederlandse band uberhaupt!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 23:28

Het was een kleine oproep van Matthijs van Nieuwkerk om dit jaar het lievelingsliedje van Peter R. de Vries op 1 te stemmen, als eerbetoon. Goed dat je het hier aanhaalt, BroodjeBrie.

A Whiter Shade van Procol Harum.

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 23:28:

Het was een kleine oproep van Matthijs van Nieuwkerk om dit jaar het lievelingsliedje van Peter R. de Vries op 1 te stemmen, als eerbetoon. Goed dat je het hier aanhaalt, BroodjeBrie.

A Whiter Shade van Procol Harum.

Dit is voor mij al een reden om niet op dit nummer te stemmen.  

ik stem op nummers die IK in de top2000 wil hebben omdat IK het een mooi nummer vind.

KillerQueen schreef op 27-11-2021 om 16:40:

[..]

Dit is voor mij al een reden om niet op dit nummer te stemmen.

ik stem op nummers die IK in de top2000 wil hebben omdat IK het een mooi nummer vind.

Dat kan toch, ik ga er wel op stemmen omdat ik het een mooi eerbetoon aan hem vind.

niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 23:28:

Het was een kleine oproep van Matthijs van Nieuwkerk om dit jaar het lievelingsliedje van Peter R. de Vries op 1 te stemmen, als eerbetoon. Goed dat je het hier aanhaalt, BroodjeBrie.

A Whiter Shade van Procol Harum.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

27-11-2021 om 17:26

KillerQueen schreef op 27-11-2021 om 16:40:

[..]

Dit is voor mij al een reden om niet op dit nummer te stemmen.

ik stem op nummers die IK in de top2000 wil hebben omdat IK het een mooi nummer vind.


Ik vind dat soort gepush ook maar niks.

 Ik stem alleen op wat ik mooi vind, maar elk jaar komen nummers hoog te staan van overleden artiesten of anderszins aangrijpende verhalen. Tja, hoort erbij kennelijk.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-11-2021 om 20:29

KillerQueen schreef op 27-11-2021 om 16:40:

[..]

Dit is voor mij al een reden om niet op dit nummer te stemmen.

ik stem op nummers die IK in de top2000 wil hebben omdat IK het een mooi nummer vind.

Dat mag. IK vind wel dat het belangrijk is om OOK een eerbetoon te brengen aan de man die heel heel heel veel heeft betekend voor hen die groot onrecht is aangedaan waar verder niemand veel aan deed en die zijn maatschappelijke betrokkenheid met de dood heeft moeten bekopen.

Soms ben IK wat minder belangrijk dan de man die het geweten was van dit land.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-11-2021 om 23:15

Ik vind 35 wel weinig. Heb ik het lijstje gestuurd, komen er opeens nóg meer liedjes in mijn hoofd die ik erop had willen zetten. 100 is beter. Zeker naar mate je ouder wordt, je hebt dan echt heel veel muziek "meegekregen". 

Vf_Watervrouw schreef op 26-11-2021 om 20:39:

Queen Teo Torriatte

Het hoefde niet eens als vrije keuze 😊 *tip😉*

Verder is (nu al) stemmen een garantie voor heel veel ohdiehadookgekund-momenten....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.