Media en cultuur
Poezenmeisje
13-05-2026 om 23:57
Songfestival 2026
Er is nog geen topic hierover?
We hebben vandaag terug gekeken.
Mijn lijstje tot nu toe (in willekeurige volgorde).
Italië
Finland
Kroatië (mijn favoriet)
Litouwen
Israël
Polen
De puntentelling interesseert me niet. 😀
Het circus intermezzo (Prater) vond ik wel supermooi.
ToetieToover
14-05-2026 om 00:39
Ik boycot het. Israël heeft zich niet aan de regels gehouden met het oproepen tot stemmen en wordt niet eens gediskwalificeerd. Slappe poppenkast.
rionyriony
14-05-2026 om 06:25
Zolang ik leef heb ik altijd al moeite gehad om het hele evenement uit te zitten en slechts een paar keer kon ik achter de keus van de jury staan.
Ik vond zelfs ABBA niks, toen, en Johnny Logan een van de minst vervelende
Kan je nagaan.
Later pas ging ik nummers waarderen. Pas na herhaling hoorde ik de kwaliteit erin.
BlairW
14-05-2026 om 09:55
Ik heb dinsdag lekker gekeken en vanavond ga ik naar vrienden om de 2e halve finale te kijken! Mijn lijstje in willekeurige volgorde :
Moldavië
Zweden
Griekenland
Georgië
Finland
Duitsland
Kroatië
San Marino
Sorry, hij plakt wat raar vanuit mijn notities 😁 maar dit zijn de nummers die ik in ieder geval op spotify ga toevoegen aan mijn lijst. En daar komt vanavond weer wat bij natuurlijk. Zaterdag kan ik helaas niet kijken, want we hebben een feest. Normaal hou ik deze week wel echt vrij altijd, leukste week van het jaar! Maar dit jaar is het enthousiasme toch wat minder door alles er omheen. Ik hoop echt dat we volgend jaar gewoon weer op een normale manier kunnen mee doen en dit leuke evenement kunnen omarmen zoals het ooit bedoeld is 😊 United by music!
Herfstappeltaart
14-05-2026 om 11:15
ToetieToover schreef op 14-05-2026 om 00:39:
Ik boycot het. Israël heeft zich niet aan de regels gehouden met het oproepen tot stemmen en wordt niet eens gediskwalificeerd. Slappe poppenkast.
Dit.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik toch al geen fan was.
absor
14-05-2026 om 14:03
nou ik doe gewoon net als NL een boycot hoor
Dus ik kijk wel alles maar had voor de verandering van te voren nergens in verdiept (normaal heb ik dan alle liedjes al aantal maal gehoord) en ik stem dit jaar niet (zo dat zal ze leren)
dat is helemaal in de lijn met hoe NL boycot; niemand sturen maarrr wel primetime uitzenden, je kan gewoon stemmen én 2 nieuwe commentatoren sturen
en mijn boycot gaat dan weer niet om israel maar om het slappe nl boycot beleid
Gezellig he zo samen boycotten. heel verbroederend
0lijfje
14-05-2026 om 14:09
Ik kijk wel hoor, ik heb zin de 2e halve finale vanavond 🥳
Dinsdag vond ik vooral Croatie heel mooi en Servië en Israël waren ook goed.
Ik zat wel te twijfelen aan de presentatoren, die vond ik een beetje vreemd. Die kleren van die man, echt...waar sloeg dat op? 😂