Media en cultuur
Gee013
10-11-2025 om 19:36
Sinterklaasjournaal 2025
Wie kijkt er mee?
Wat heerlijk dat Pietje Paniek weer terug is 😍
Gee013
11-11-2025 om 20:36
Hebben jullie ook gezien dat Merel een ketting omgeeft met de letter D? Zo'n mooie verwijzing naar Dieuwertje!
@Femke nog geen noodpakket hier, maar ook geen gelovige kinderen meer in huisbem ook nog niet op de website gekeken. Jullie wel?
Meesje
11-11-2025 om 21:32
Mijn kleuter snapt het niet echt. Die wordt heel blij als ze Sinterklaas ziet. Maar de rest vindt ze helemaal niks. Volgens haar is de rest grote mensen televisie. Dat gepraat bij een hek voor een groot huis. Ze was dan ook verontwaardigd net; bijna geen Sinterklaas in het Sinterklaasjournaal.
Gek genoeg wist ze wel te melden dat Sinterklaas 'vorige week' ziek was. Dat was vorig jaar dus.
Vanaf wanneer vonden jullie kinderen het leuk?
Zonder kind hoeft het van mij trouwens ook niet. Maar met kind vind ik het leuker dan Paw Patrol en Brandweerman Sam 
duizel
11-11-2025 om 22:21
Gee013 schreef op 11-11-2025 om 20:36:
Hebben jullie ook gezien dat Merel een ketting omgeeft met de letter D? Zo'n mooie verwijzing naar Dieuwertje!
@Femke nog geen noodpakket hier, maar ook geen gelovige kinderen meer in huisbem ook nog niet op de website gekeken. Jullie wel?
Niet gezien, hebben jullie ook nog je bij de start van het sinterklaasjournaal haast vanzelf dieuwertje haar naam invult? Het sinterklaasjournaal met... dieuwertje blok. Ook al was dat vorig jaar natuurlijk al niet meer.
Niks ten nadele van merel westrik. Ik vond haar vorig jaar al goed in deze rol en dit jaar weer.
Gee013
11-11-2025 om 23:50
duizel schreef op 11-11-2025 om 22:21:
[..]
Niet gezien, hebben jullie ook nog je bij de start van het sinterklaasjournaal haast vanzelf dieuwertje haar naam invult? Het sinterklaasjournaal met... dieuwertje blok. Ook al was dat vorig jaar natuurlijk al niet meer.
Niks ten nadele van merel westrik. Ik vond haar vorig jaar al goed in deze rol en dit jaar weer.
Jaaaaaa dat doe ik ook! Heel herkenbaar.
Ik vind trouwens ook dat Merel het erg goed doet. Vorig jaar al, en nu weer. Waardige vervanger!
RaSa
12-11-2025 om 07:49
Meesje schreef op 11-11-2025 om 21:32:
Mijn kleuter snapt het niet echt. Die wordt heel blij als ze Sinterklaas ziet. Maar de rest vindt ze helemaal niks. Volgens haar is de rest grote mensen televisie. Dat gepraat bij een hek voor een groot huis. Ze was dan ook verontwaardigd net; bijna geen Sinterklaas in het Sinterklaasjournaal.
Gek genoeg wist ze wel te melden dat Sinterklaas 'vorige week' ziek was. Dat was vorig jaar dus.
Zonder kind hoeft het van mij trouwens ook niet. Maar met kind vind ik het leuker dan Paw Patrol en Brandweerman Sam
Die van mij wel vanaf kleuterleeftijd. Was het jaar met de gezonken stoomboot. Dus toen moet ze 4,5 zijn geweest. Gekluisterd aan de tv elke dag weer. En dat is niet meer gestopt. Ze gelooft nog steeds en het fanatisme voor het sinterklaasjournaal is alleen maar gegroeid. Zelf vindt ik het trouwens ook heerlijk om naar te kijken.
wild-flower
12-11-2025 om 09:28
Mijn oudste kleinkinderen zijn nog net iets te jong en hebben nog niet echt het besef/geduld om het actief te volgen. De stoomboot vinden ze dan weer wel leuk.
Ja, Pietje Paniek. Ik vind Jochem Myjer geweldig in deze rol.
Bert Visscher en Brigitte Kaandorp mogen van mij ook weer terug komen ( als Jan Boel en zijn vrouw ) haha.
Erik van Muiswinkel vond ik ook altijd geweldig als Hoofdpiet.
Petje af voor de makers trouwens , die ieder jaar met iets nieuws komen en er hedendaagse thema's in weten te verweven.
Duufje
12-11-2025 om 10:16
Dol op het Sinterklaasjournaal, echt een hoogtepunt in het jaar. Man en ik keken het voor (pleeg)kind al samen, tot groot vermaak van mensen om ons heen... Ik vind de grote mensen grapjes over de actualiteit altijd erg goed gevonden.
Met gelovend kind vond ik het extra leuk. Ik had er altijd zoveel lol in om bij het schoenzetten etc een beetje mee te gaan in het verhaal, roethandjes op de muur te zetten, kacheldeurtje open, bedjes opmaken voor babypiet en dat soort dingen. Ik had er denk ik het meer plezier in dan kind ![]()
Maar ook nu kind (11) al even weet hoe het zit blijft het leuk. Kind vindt het ook nog steeds heel leuk en gezellig om samen naar het Sinterklaasjournaal te kijken en het interesseert hem helemaal niets dat sommige vriendjes dat kinderachtig vinden.
afrodite05
12-11-2025 om 10:53
Ik keek ook al jaren, vind het zo leuk! Dus ook al voordat we een kind hadden. Nu is hij 2,5, dus hij begint het een beetje te snappen. Hij gaat nu al helemaal op in de magie, maar vergist zich nog in de naam van Sinterklaas (en noemt hem dan de kabouter
). Voor het Sinterklaasjournaal vinden we hem nog een beetje te klein, laat hem eerst maar voor de eerste keer bewust zijn schoentje zetten. Hij mag ook een slofje zetten voor de baby in mama's buik
Man en ik kijken dit jaar dus nog lekker zelf naar het journaal. Maar oh, wat heb ik uitgekeken naar het sinterklaasfeest met ons eigen kroost te kunnen vieren!
Brachiosaurus
12-11-2025 om 12:50
Ik vind t zelf niet echt leuk, weet niet waarom niet.
Maar goed, kinderen kijken lekker met hun vader haha.
Femke09
12-11-2025 om 21:57
Hier altijd gekeken. Vroeger toen ik zelf jong was, en dat volgehouden omdat ex het verhaal altijd moest volgen omdat hij ook hulpsint is.
Mijn moeder heeft altijd fanatiek de intocht gekeken, ook nadat we hier allang te oud voor waren. Intocht, koningspaar, één pot nat
de televisie gaat aan!
Ik vind dat wel mooi, dus ook hier altijd de tv wel aan.
Evaluna
12-11-2025 om 22:08
De kinderen voelen zich te oud voor het Sinterklaasjournaal, maar toen ik het vanavond terugkeek schoven ze wel gezellig aan
Piet paniek, enig!
(De poesjes die ervoor komen kijken ik ook altijd, zo schattig en grappig)
Zeespiegel
15-11-2025 om 06:15
Meesje schreef op 11-11-2025 om 21:32:
Vanaf 4 een beetje, nu met 5 wordt er enthousiast op de bank (zittend) gesprongen tijdens het journaal.
Meesje
15-11-2025 om 12:27
Zeespiegel schreef op 15-11-2025 om 06:15:
[..]
Vanaf 4 een beetje, nu met 5 wordt er enthousiast op de bank (zittend) gesprongen tijdens het journaal.
Kleuter is net 4 geworden. Volgend jaar mss beter. En anders mijn hoop vestigen op de jongste, haha