Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
![]()
![]()
kerstbeer
14-09-2025 om 15:26
Fleurtje_5 schreef op 01-09-2025 om 12:58:
Wat lijken Ariaane en Amalia nu veel op elkaar. Prachtig.
Grand Prix Zandvoort 31 aug. 2025 Foto ANP https://www.elle.com/nl/mode/mode-nieuws/a65941525/prinses-alexia-dutch-grand-prix-2025-herfst-trend-mode/
Leuk plaatje. Fleurtje
Fleurtje_5
14-09-2025 om 19:40
Dank je Kerstbeer.
Eigenlijk wil ik de titel van dit topic aangepast hebben naar 'koningshuizen', want geregeld is er iets nieuws maar dan gaat het over bv Het Zweeds koningshuis of zoals afgelopen week het Belgisch koningshuis.
kerstbeer
14-09-2025 om 20:16
Fleurtje_5 schreef op 14-09-2025 om 19:40:
Dank je Kerstbeer.
Eigenlijk wil ik de titel van dit topic aangepast hebben naar 'koningshuizen', want geregeld is er iets nieuws maar dan gaat het over bv Het Zweeds koningshuis of zoals afgelopen week het Belgisch koningshuis.
Ja, moeilijk.
Het is al een mooi topic zo, dus het zou zonde zijn om dan een nieuwe te maken en niet met deze verder te gaan enkel vanwege de titel.
Bij deel II dan "Koningshuizen" ervan maken
?
Daglichtlamp
14-09-2025 om 20:23
kerstbeer schreef op 14-09-2025 om 20:16:
[..]
Ja, moeilijk.
Het is al een mooi topic zo, dus het zou zonde zijn om dan een nieuwe te maken en niet met deze verder te gaan enkel vanwege de titel.
Bij deel II dan "Koningshuizen" ervan maken
?
Forumbeheer wil vast nog wel een keer de titel aanpassen als jullie het vragen.
kerstbeer
14-09-2025 om 21:42
Daglichtlamp schreef op 14-09-2025 om 20:23:
[..]
Forumbeheer wil vast nog wel een keer de titel aanpassen als jullie het vragen.
Wat denk je ervan Fleurtje? Jouw topic, dus jij mag de titel bedenken
Fleurtje_5
15-09-2025 om 10:11
Kerstbeer en Daglichtlamp, Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik overweeg om de titel te laten aanpassen naar Koningshuizen, ook al klopt het openingsbericht dan niet meer, omdat het daarin over de Queen gaat. Maar twee topics over koningshuizen vind ik ook overbodig.
Want berichten van ons koningshuis, of de geboorte van het vierde kind van prins Carl Philip van Zweden, en dat prins Laurent van België de 25 jarige zoon van Wendy van Wanten erkent als zijn zoon, berichten over kroonprins Haakon van Noorwegen etc zou ik ook graag willen noemen zonder offtopic te zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.