Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Netflixtopic voor al je aanraders en afraders (geen spoilers!)

Een forum is geen forum zonder Netflixtopic.

VERBODEN TE SPOILEREN!!! ⛔️
Echt gewoon NOOIT. Ook niet bij series of films die op waarheid gebaseerd zijn, niet bij series of films die toevallig niet op Netflix staan. Ook niet bij documentaires en tekenfilms.
Gewoon NOOIT.⛔️


Gisteravond de film Blue miracle gezien. Ik vond het wel een fijne film om te kijken. De film is op waarheid gebaseerd. 

Mija schreef op 03-10-2021 om 14:07:

Inside van Bo Burnham heb ik met mijn dochter (17) gekeken. Zij was er ook heel erg door geraakt en het was heel ‘mooi’ om er samen met haar naar te kijken. Je zit heel dicht op zijn emoties. Ik vond het fijn dat dochter dit met mij wilde delen! Bijzonder!

Ik had deze ook via mijn dochter van 16 ontdekt. Bijzonder inderdaad. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-10-2021 om 17:04

Ik heb El inocente uit, echt tot het einde een megatopserie, niet ineens zoals bij veel van dit soort series een voorspelbaar of stom plot. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

04-10-2021 om 12:29

Ben gister gelijk aan iets anders begonnen; Safe maar daar ga ik niet mee verder want daar vond ik dan vergeleken met El Inocente geen h*l aan...
Maid staat ook nog op mijn lijst maar ik ga nu eerst met Pose beginnen. 

Tot dusver (episode 4) vind ik the maid geen aanrader, beetje Amerikaans rechtbank-drama-achtig al slaan ze het rechtsgebeuren helemaal over (legal legal.... ik dacht whut?!) maar ik zie aan alles dat het op zo’n “x versus x” gebaseerd is en ik vind ook dat ze heule domme keuzes maakt, ik wil haar soms wel even rammelen. Oh wacht dat mag niet, dat is huiselijk geweld  .

Cynthi@ schreef op 29-09-2021 om 22:26:

Leuk dit topic, ik lees mee voor goede 

En nog een aanrader in de categorie 'anders dan anders' is de korte documentaire Inside van Bo Burnham. Een heel krachtig beeld van deze Amerikaanse cabaretier die in zijn eentje zijn liedjes opneemt tijdens de lockdown, terwijl de muren op hem afkomen. Voor iedereen die heeft gevoeld wat het met je doet om steeds in je eentje thuis te werken en de motivatie echt uit het puntje van je tenen te moeten halen. Het raakte mij.
En er zitten parels van liedjes in, zoals White woman's Instagram, FaceTime with my mom en All eyes on me.

Ja mooi hè. Wat een getalenteerde intelligente man. Welcome to the internet vond ik ook sterk. 

Wij kijken nu Good Girls. Het eerste seizoen vond ik echt heel leuk, inmiddels is de formule bekend, is de humor voorspelbaar, en kijk ik eigenlijk alleen nog maar voor die ontzettend mooie "gangsterfriend" Rio 

Mijn vriend is verbaasd dat ik het nog echt leuk vind. Ja, heel spannend allemaal, goede grappen, mooie plaatjes😜

Ik ben trouwens heel nieuwsgierig naar Squid Games. Heeft iemand dat gezien? Het is een onwijze hype. Ik kan best wel tegen bloed (kill Bill was geen probleem) maar niet tegen viezigheid. Ik kijk daarom nooit horrorfilms. Kan ik dit veilig kijken? 

LydiaDietz schreef op 04-10-2021 om 17:51:

Wij kijken nu Good Girls. Het eerste seizoen vond ik echt heel leuk, inmiddels is de formule bekend, is de humor voorspelbaar, en kijk ik eigenlijk alleen nog maar voor die ontzettend mooie "gangsterfriend" Rio

Mijn vriend is verbaasd dat ik het nog echt leuk vind. Ja, heel spannend allemaal, goede grappen, mooie plaatjes😜

Haha, we hebben dezelfde smaak qua mannen. Mijn man was heel verbaasd dat ik Rio zo leuk en aantrekkelijk vind. Overigens lijkt mijn man totaal niet op Rio 🤣.

Klaar met Maid. Ik vond hem goed. Ja, ze maakt domme beslissingen, maar ik denk dat het heel moeilijk is om in zo'n situatie altijd de juiste beslissingen te nemen. 

Magnoliatakje schreef op 04-10-2021 om 18:03:

[..]

Haha, we hebben dezelfde smaak qua mannen. Mijn man was heel verbaasd dat ik Rio zo leuk en aantrekkelijk vind. Overigens lijkt mijn man totaal niet op Rio 🤣.

Haha, die van mij ook niet! Niet alleen de looks, maar ook die stem. Moet er dan weer niet aan denken dat je dat naast je op de bank hebt zitten, haha. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2021 om 20:27

LydiaDietz schreef op 04-10-2021 om 17:53:

Ik ben trouwens heel nieuwsgierig naar Squid Games. Heeft iemand dat gezien? Het is een onwijze hype. Ik kan best wel tegen bloed (kill Bill was geen probleem) maar niet tegen viezigheid. Ik kijk daarom nooit horrorfilms. Kan ik dit veilig kijken?

Zit geen viezigheid in. Als Kill Bill geen probleem was, dan dit waarschijnlijk ook niet. 

PriceyRook54

PriceyRook54

07-10-2021 om 20:55

LydiaDietz schreef op 04-10-2021 om 17:53:

Ik ben trouwens heel nieuwsgierig naar Squid Games. Heeft iemand dat gezien? Het is een onwijze hype. Ik kan best wel tegen bloed (kill Bill was geen probleem) maar niet tegen viezigheid. Ik kijk daarom nooit horrorfilms. Kan ik dit veilig kijken?

Ik zit ‘m te kijken en ja véél bloed! Heel bizarre serie, zéér binge worthy 

Masters in Steel gekeken, wel leuk, maar in diezelfde categorie vind ik Blown Away beter

Wij keken in de afgelopen weken af en toe een aflevering van This is pop, over de verschillende muziekstromingen.
En ik heb net de docu serie The movie that maid us in mijn lijst gezet, de eerste aflevering gaat over Back to the future. Lijkt me ook leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.