Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Netflixtopic voor al je aanraders en afraders (geen spoilers!)

Een forum is geen forum zonder Netflixtopic.

VERBODEN TE SPOILEREN!!! ⛔️
Echt gewoon NOOIT. Ook niet bij series of films die op waarheid gebaseerd zijn, niet bij series of films die toevallig niet op Netflix staan. Ook niet bij documentaires en tekenfilms.
Gewoon NOOIT.⛔️


Leuk dit topic, ik lees mee voor goede tips.

Afgelopen zomer hebben we 3 seizoenen van Shtisel achter elkaar gezien. Een soort soap over het leven van een ultraorthodox joodse familie in Israël. Dat klinkt heel saai, maar we vonden het ontzettend boeiend, goede acteurs en een interessant inkijkje in een totaal andere cultuur. Echt heel mooi neergezet, zonder dat het ergens veroordelend wordt. Aan de ene kant is het zo'n compleet onbekende wereld (voor mij tenminste), terwijl aan de andere kant alle thema's rond liefde en familieperikelen juist heel herkenbaar zijn.
In eerste instantie trok de serie me helemaal niet, maar op aanraden van een collega toch aan begonnen en ik vond het zeer de moeite waard, al moest ik er wel even aan wennen.

En nog een aanrader in de categorie 'anders dan anders' is de korte documentaire Inside van Bo Burnham. Een heel krachtig beeld van deze Amerikaanse cabaretier die in zijn eentje zijn liedjes opneemt tijdens de lockdown, terwijl de muren op hem afkomen. Voor iedereen die heeft gevoeld wat het met je doet om steeds in je eentje thuis te werken en de motivatie echt uit het puntje van je tenen te moeten halen. Het raakte mij.
En er zitten parels van liedjes in, zoals White woman's Instagram, FaceTime with my mom en All eyes on me.

Nu bezig met El inocente, spannend en nog niet alle puzzelstukjes zijn in elkaar gevallen, dus ik ben benieuwd welke kant het opgaat.

Lock & key kijken wij ook! Maar we zijn net begonnen met seizoen 5 van American horror story. Dat stond altijd op Netflix, maar was er ineens vanaf. Gelukkig nu terug op Disney+  geweldige serie vind ik het! Bizar, maar geweldig.

Ik ben ook bezig met el innocente, wat een vage serie maar je zit er wel gelijk in. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-10-2021 om 17:01

Heda schreef op 30-09-2021 om 10:09:

Ik ben ook bezig met el innocente, wat een vage serie maar je zit er wel gelijk in.

Ik was er een tijdje terug aan begonnen maar niet doorgegaan, nu wel. Fijn dat ik niet de enige ben die er geen r**t van snapt  (Gelukkig hou ik van vage thrillerseries..)

AliceM1982 schreef op 01-10-2021 om 17:01:

[..]

Ik was er een tijdje terug aan begonnen maar niet doorgegaan, nu wel. Fijn dat ik niet de enige ben die er geen r**t van snapt (Gelukkig hou ik van vage thrillerseries..)

Ik vond het in het begin heel vaag maar wat een goede serie zeg! In een ruk uitgekeken haha.

Wij hebben net “dead to me” uitgekeken. Ik had het steeds overgeslagen omdat het er te Amerikaanserig uitzag maar ik vond het erg vermakelijk. Echt een aanrader!

Net een soort klucht qua verwikkelingen maar dan met betere donkere humor, een heerlijk venijnige hoofdrol van Christina Applegate en niet te lange afleveringen die je tussendoor kunt kijken. Maar we hebben er net heel veel achter elkaar gekeken  .

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-10-2021 om 07:24

Heda schreef op 03-10-2021 om 00:12:

[..]

Ik vond het in het begin heel vaag maar wat een goede serie zeg! In een ruk uitgekeken haha.

Oww ik heb er nog maar 2 gehad want ik had nog geen tijd om het te bingen helaas... Ik snap er nog niet zoveel van dus ik hoop dat ik hem vandaag af kan kijken, ik ben erg benieuwd. 

Hiervoor heb ik trouwens Clickbate in 1 x afgekeken,  ook thrillerachtig.

AliceM1982 schreef op 03-10-2021 om 07:24:

[..]

Oww ik heb er nog maar 2 gehad want ik had nog geen tijd om het te bingen helaas... Ik snap er nog niet zoveel van dus ik hoop dat ik hem vandaag af kan kijken, ik ben erg benieuwd.

Hiervoor heb ik trouwens Clickbate in 1 x afgekeken, ook thrillerachtig.

Ik vond de eerste 2 afleveringen ook heel raar maar daarna vallen langzaam de puzzelstukjes in elkaar. Echt een hele goede serie, vind ik.

Clickbait heb ik ook hiervoor gekeken, was ik ook zo doorheen. Ik denk dat ik El Innocente beter vind!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-10-2021 om 09:12

Ja ik merk wel dat er langzaam wel meer duidelijk begint te worden (ben nu bij 4) dus ik kijk lekker nog ff verder.. (het is toch k**weer)

AliceM1982 schreef op 03-10-2021 om 09:12:

Ja ik merk wel dat er langzaam wel meer duidelijk begint te worden (ben nu bij 4) dus ik kijk lekker nog ff verder.. (het is toch k**weer)

Ik geef je groot gelijk, heerlijk!!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-10-2021 om 13:22

Heda schreef op 03-10-2021 om 09:40:

[..]

Ik geef je groot gelijk, heerlijk!!

Inmiddels bijna 6 uit..  

Ik moet wachten tot mijn vriend thuis is om de laatste aflevering te kijken..

Ondertussen ben ik zelf aan Maid begonnen, die kijk ik dus alleen.

Wij hebben My octopus teacher aangezet. 

Inside van Bo Burnham heb ik met mijn dochter (17) gekeken. Zij was er ook heel erg door geraakt en het was heel ‘mooi’ om er samen met haar naar te kijken. Je zit heel dicht op zijn emoties. Ik vond het fijn dat dochter dit met mij wilde delen! Bijzonder! 

Heda schreef op 03-10-2021 om 13:38:

Ik moet wachten tot mijn vriend thuis is om de laatste aflevering te kijken..

Ondertussen ben ik zelf aan Maid begonnen, die kijk ik dus alleen.

Oh maid is hier ook next! Maar ik wacht nog... mijn vriend wil het samen kijken. 

We hebben dezelfde smaak en ik ben ziek thuis -dus meer tijd- en dan kijk ik in mijn eentje series die geen Engelse ondertitels hebben, met name Scandinavische series hebben daar een handje van en daar vind ik meestal goede dingen tussen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.