Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2026

Het is weer begonnen! Wie kijkt er ook? Wat valt jou op? Alle opmerkingen zijn welkom, maar geen spoilers van degenen die op Videoland vooruitkijken!

Beterlaat2021! schreef op 25-04-2026 om 12:15:

Oh, dat is gek., Madee. Het is een aankondiging van een nieuw TV programma, genaamd :

" Sandra's Toyboys, Een vrouw, meerdere Toyboys, Elke dag een Nieuw Avontuur.
Elke werkdag, 20.30 u, SBS6..., Nieuwe Real Life soap"

Maar wel bedoeld als grap, niet in werkelijkheid

Beterlaat2021! schreef op 25-04-2026 om 11:18:

HGnEeT4WIAI4ZOn.jpg

Deze heb ik niet bedacht hoor, maar ik vind hem kóstelijk!!

😂😂

Yumi schreef op 23-04-2026 om 22:54:

Ik stoor me niet aan Kirsten, maar heb met verbazing zitten kijken. Ook Evelien kreeg nauwelijks antwoord op haar vragen, die ze ook niet aankeek tijdens het gesprek. Ze weet zich totaal geen houding te geven. Ik denk dat ze haar gevoel niet kan omschrijven, omdat ze dat compleet geblokkeerd heeft. Ze wil Luigi niet de indruk geven dat het gezellig of leuk is of vragen stellen, omdat ze dan de indruk geeft interesse te hebben. Luigi is erg positief en probeert er het beste van te maken, ik had het bijltje er al bij neergegooid. Maar zo zie ik het en wellicht zit ik er helemaal naast, ik ken het script niet

Zo'n stomme kinderlijke redenering. "Ik doe zo ongeïnteresseerd mogelijk, dan druipt hij vanzelf wel af." Je gaat je inderdaad afvragen of ze überhaupt enige date-ervaring heeft.

Maar ik vind Evelien ook heel erg niet-helpend hierin. Hoezo moet Kirsten het een kans geven als zij het niet voelt? Veel beter zou zijn als Evelien had gezegd: als je het niet voelt en niet wil, is dat ook oké. Dat had in elk geval de druk eraf gehaald.

Het valt me sowieso op dat de zogenaamde coaching die de "experts" doen enorm pusherig is. En het gesprek met Sandra vond ik ook behoorlijk schaamteloos. Haar wegzetten als oppervlakkig en onzeker, zodat ze zelf niet hoeven te kijken naar hun superslechte match. En Rob dan als jeugdig omschrijven... lachwekkend gewoon. 

"als je het niet voelt en niet wilt is het ook oke"
Dat kan natuurlijk niet
Ze moeten heel wat afleveringen vullen.
Huwelijk, huwelijksreis, samenwonen.
Als iemand af mag haken omdat hij of zij t niet voelt valt er een enorm gat waar de omroep veel geld in heeft gestoken.
Mensen weten waar ze aan beginnen, je doet mee voor een paar weken/ maanden ( of t moet een vreselijke partner zijn,dan kan je er onderuit)

Groentetuin schreef op 27-04-2026 om 20:23:

"als je het niet voelt en niet wilt is het ook oke"
Dat kan natuurlijk niet
Ze moeten heel wat afleveringen vullen.
Huwelijk, huwelijksreis, samenwonen.
Als iemand af mag haken omdat hij of zij t niet voelt valt er een enorm gat waar de omroep veel geld in heeft gestoken.
Mensen weten waar ze aan beginnen, je doet mee voor een paar weken/ maanden ( of t moet een vreselijke partner zijn,dan kan je er onderuit)

Vraag me af hoe de gasten van Sandra en Rob dat vonden? Bruiloft gast zijn is niet goedkoop, kleding, cadeau, reis, misschien overnachting allemaal voor niets en dan haakt ze af voor het feest, kunnen ze onderweg naar huis langs de friettent

madee

madee

28-04-2026 om 08:31 Topicstarter

Yumi schreef op 27-04-2026 om 23:01:

[..]

Vraag me af hoe de gasten van Sandra en Rob dat vonden? Bruiloft gast zijn is niet goedkoop, kleding, cadeau, reis, misschien overnachting allemaal voor niets en dan haakt ze af voor het feest, kunnen ze onderweg naar huis langs de friettent

Daar dacht ik ook aan! Even had ik nog hoop dat Rob nog met een andere match zou gaan trouwen dit seizoen, maar helaas. Maar goed, kleding bewaar je voor het volgende feestje en de cadeaus die hou je zelf of retourneer je. Blijft wel dat ik vind dat Sandra de boel wel een soort van heeft belazerd (want ze had eerder kunnen afblazen)

madee schreef op 28-04-2026 om 08:31:

[..]

Daar dacht ik ook aan! Even had ik nog hoop dat Rob nog met een andere match zou gaan trouwen dit seizoen, maar helaas. Maar goed, kleding bewaar je voor het volgende feestje en de cadeaus die hou je zelf of retourneer je. Blijft wel dat ik vind dat Sandra de boel wel een soort van heeft belazerd (want ze had eerder kunnen afblazen)

In andere seizoenen, gebeurde het ook weleens dat er andere dates werden gezocht die we dan konden volgen. Een tweede bruiloft zat er dan ook niet in, wat ook met de kosten te maken zal hebben en vind maar eens een trouwlocatie op korte termijn. 

MRI

MRI

28-04-2026 om 22:11

Pff Kyle... ja goed er kan geen romantische klik zijn, maar je zo opstellen is gewoon menselijk gezien bot en onbeleefd

MRI schreef op 28-04-2026 om 22:11:

Pff Kyle... ja goed er kan geen romantische klik zijn, maar je zo opstellen is gewoon menselijk gezien bot en onbeleefd

Zo eens

Vond hem bijna kinderachtig 

en kirsten is wereld vreemd 

gaat joyce nick toch leuk vinden ??

MRI

MRI

28-04-2026 om 22:36

Roos57 schreef op 28-04-2026 om 22:32:

Ja ik vermoed nu ook dat ze ergens op het spectrum zit. Zo niet kunnen communiceren,  of iemand aan kunnen kijken. 

MRI schreef op 28-04-2026 om 22:11:

Precies

Binnen 24 uur na het huwelijk beweert hij uitgecheckt te zijn, en zit Danique alleen beneden. Liefde kan je niet dwingen, maar als een wandeling door Split zelfs al lastig voor je is 

MRI

MRI

28-04-2026 om 22:47

Yumi schreef op 28-04-2026 om 22:41:

[..]

Precies

Binnen 24 uur na het huwelijk beweert hij uitgecheckt te zijn, en zit Danique alleen beneden. Liefde kan je niet dwingen, maar als een wandeling door Split zelfs al lastig voor je is

Ja ik vind het ook een soort verwend overkomen. Dat je je niet geroepen voelt ook maar iets aan de gezelligheid bij te dragen. Ja het kan heel goed uit zenuwen zijn, maar zeg dát dan

Roos57 schreef op 28-04-2026 om 22:32:

Zeg dat wel, als Luigi door te praten over koken tijdens het samenwonen al te hard gaat.... Ach, gelukkig heeft ze nog genoeg andere dingen om het over te hebben...laten we het hebben nog eens hebben, over crème fraiche, dat vies klinkt en er zit koriander in de mojito   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.