Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2026

Het is weer begonnen! Wie kijkt er ook? Wat valt jou op? Alle opmerkingen zijn welkom, maar geen spoilers van degenen die op Videoland vooruitkijken!

Duufje schreef op 08-04-2026 om 15:23:

[..]

Dat is denk ik ook de beste manier om het te zien ja. En dan is het waarschijnlijk ook best heel leuk kijk-voer.

Maar ik ben daar te oubollig voor denk ik. Ik vind trouwen nogal wat en daar denken de meeste mensen goed over na. De rest van je leven aan iemand beloven is niet niets en het voelt voor mij niet goed om dat op deze manier om te zetten tot een kijkcijferhit, waarbij de essentie van het huwelijk volledig opzij geschoven wordt.

Maar ik denk dat ik mijn best ga doen om het ook gewoon als eerste date te gaan bekijken voor de duur van dit seizoen, dus ik bedank je voor de tip! Dan ga ik het misschien zelfs wel hartstikke leuk vinden

Het is een datingprogramma, waarin je niet na 'n uur kan zeggen... Vond het gezellig maar ik voel het niet.
Hier wordt je "gedwongen" een tijd met elkaar op te trekken, op vakantie te gaan en samen te wonen.. Dat vind ik echt top, ze leren elkaar op meerdere manieren kennen waardoor ze een veel beter beeld van elkaar krijgen. Die tijd die ze hier krijgen om elkaar beter te leren kennen, zouden we in het dagelijkse leven ook veel vaker moeten nemen.

madee

madee

08-04-2026 om 19:11 Topicstarter

Yumi schreef op 08-04-2026 om 18:30:

….

Ben het met je eens over Ferenc en Domenik, dat zijn beide sterke persoonlijkheden. Waarbij ik bang ben dat Dominik daarnaast ook dominant aanwezig kan zijn. Ferenc lijkt mij wat zachter. De mannen hebben wel leuke overeenkomsten, hun liefde voor styling en een actief leven naast hun werk.

Bij Nick en Joyce ben ik benieuwd of Nick de kans krijgt die Joyce zegt hem te willen geven. Hij was niet haar type en dat is vaak wel een struikelblok.

Dat dacht ik ook! Vorig jaar is daar een koppel op stukgelopen (gelukkig ook een goede afloop met Gianni en …naam ff kwijt, maar die deden het heel erg goed!)

Hinke en Giovanni 

Groentetuin schreef op 08-04-2026 om 19:17:

Hinke en Giovanni

Precies daar dacht ik ook aan, maar dat zijn de gelukkige uitzonderingen in de geschiedenis van MAFS 

Overigens, het huis van Giovanni stond in januari te koop vanwege samenwonen.

madee

madee

08-04-2026 om 21:10 Topicstarter

Yumi schreef op 08-04-2026 om 19:31:

[..]

Precies daar dacht ik ook aan, maar dat zijn de gelukkige uitzonderingen in de geschiedenis van MAFS

Overigens, het huis van Giovanni stond in januari te koop vanwege samenwonen.

Wat leuk! Word ik blij van 🙃

Mariska & Peter
Rowan & Astleigh,
Sonny & Dylan 
Hinke en Giovanni 

Maar veel meer mensen waarbij t niet gelukt is.
Soms snap ik niet waarom niet.
Maar ook snap ik soms niet waarom ze blijven proberen,want soms is t zo overduidelijk dat het em niet wordt
Zoals die Olaf , wat een nare man was dat.

madee

madee

08-04-2026 om 22:30 Topicstarter

Patty en Bram uit het eerste seizoen zijn ook samengebleven en hebben 2 kinderen.

Chantal en Nikolai uit seizoen 2 zijn ook nog samen en hebben 3 kinderen.

Daarna heb ik een paar jaar niet gezien, er was toen ik een keer wel weer keek zo’n aanstellerige vrouw in (‘ik wil dit toch?!’) die afknapte op het slechte gebit van haar match.

Ik denk dat dit de derde keer op rij is dat ik weer kijk.

Vorig jaar had ik zelf liefdesverdriet om dat gaykoppel…wat een akelige man bleek die dandy te zijn, zo om schijnbaar niets een hart breken. Die heeft dan flink toneel gespeeld de hele tijd.

Oooh en Peter en Mariska vond ik ook zo leuk!

Ik kijk ook weer!
Nick en Joyce, het ziet er zo op het eerste oog leuk uit. Al denk ik wel dat Nick een beetje meer pit moet gaan tonen. En wat minder rare uitspraken doen die hinten op een spannende eerste nacht. Vond het een beetje ongepast hoe hij daarover sprak.
Ferenc en Domenik vind ik wel leuk samen! Ik hoop voor ze dat het gaat werken. Al twijfel ik wel of Ferenc genoeg tijd heeft voor een relatie. In de ochtend gaat hij naar de paarden, daarna naar zijn werk en in de avond weer les geven. Wanneer is die man thuis??

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.