Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Kopen zonder kijken

Nu B&B Vol liefde afgelopen is, is het tijd voor de volgende guilty pleasure “Kopen zonder kijken”. Aanstaande maandag start een nieuw seizoen 4, wie gaat er ook kijken?


Ik neem het altijd op en dan kijk ik het eerste stukje (even weten wie de mensen zijn) en dan spoel ik door tot ze het juiste huis hebben gevonden. Dan even dat ze binnen kijken en zich rot schrikken en ik bekijk de hele verbouwing en oplevering. Gesprekje met Roos spoel ik eigenlijk altijd heel snel door.
Het is inderdaad vaak hetzelfde lijstje (maar de kopers vragen ook altijd om hetzelfde) maar het zou leuk zijn als er eens iets leuks, anders komt en niet iets wat nu helemaal 'in' is of wat praxis/karwei/eijerkamp/etc graag nu verkopen wil, maar dat zal niet gaan gebeuren denk ik. 

watertoren schreef op 02-11-2021 om 07:23:

Ik moest wel lachen dat dit vrijstaande huis een starterswoning werd genoemd. Ze waren ook helemaal geen starters want dit is hun tweede koopwoning. Dat vind ik wel knap op je 26ste.

Je merkte dat Bob en Alex daar ook wel vrij geïrriteerd op reageerden.
Ik vind Martijn dit seizoen sowieso echt ontiegelijk irritant. Wordt steeds erger, de flauwe grappen en de domme houding t.o.v. de deelnemers. 

Doe mij Bob maar, die de deelnemers waarschuwt om kleur te laten zien in hun moodboards "je weet dat Roos daar in doorslaat"   

Ik vond het geen leuk huis. Voor en na de verbouwing niet.

Viel het jullie ook op dat ze de binnenmuren (met behang) eruit hebben gesloopt en daarvoor in de plaats gipsen wandjes plaatsten? Bordkartonnen muurtjes heb je dan, daar kun je echt niks mee. Kan me ook niet voorstellen dat dat op enige manier isoleert.
Keuken oogde goedkoop; volgens mij was er voor zwart gekozen om het goedkope materiaal te verbloemen.
Leuk zo'n dakkapel, maar jammer van die afschuwelijke sfeerloze witte kunststof kozijnen.
En inderdaad: poepkleur op de muren.

Die witte kunststof kozijnen vond ik prachtig. De muren vond ik ook lelijk maar ik hou niet van kleur op de muur. De meubels en die messing kranen vond ik lelijk maar het was wel hun smaak en daar gaat het om. 

Wat betreft die asbest-strop, valt dat niet onder 'verborgen gebreken'?
Was het in een vorige aflevering niet zo dat de verkopers dat moesten betalen?

Die messing spoelbak en kranen die moet je toch regelmatig poetsen....? Anders wordt het toch dof en lillijk? 

Madamecannibale schreef op 01-11-2021 om 23:47:

Ik vond het heel knap hoeveel ruimte ze op die bovenverdieping hadden gecreëerd. Maar die badkamer is toch superonhandig, dan sta je daar naast het raam met luxaflex te douche. Dat wordt toch allemaal zeiknat.

Met tandenpoetsen kon je op schoot gaan zitten bij diegene die op de WC zit. 

Eindelijk eens een mooie bank, en een huis dat een beetje recht deed aan de roots van de eigenaren. 

ik verbaas me iedere keer dat jonge stellen bij de vraag: kan je een beetje klussen? Er wordt gelachen en nee wordt gezegd.
Kunnen die mensen niet eens een muurtje witten, kozijnen schuren of een lamp ophangen?

Ook weten sommige stellen niets van huizenprijzen, dan rijden ze door een buurt waarvan iedereen vanaf zijn bank zegt "te duur." En dan zegt een stel "ja hier wil ik wel wonen"
Als je al een jaar zoekt dan weet je toch voor hoeveel huizen in je zoekgebied weggaan? 

Tatemae schreef op 02-11-2021 om 18:55:

ik verbaas me iedere keer dat jonge stellen bij de vraag: kan je een beetje klussen? Er wordt gelachen en nee wordt gezegd.
Kunnen die mensen niet eens een muurtje witten, kozijnen schuren of een lamp ophangen?

Ook weten sommige stellen niets van huizenprijzen, dan rijden ze door een buurt waarvan iedereen vanaf zijn bank zegt "te duur." En dan zegt een stel "ja hier wil ik wel wonen"
Als je al een jaar zoekt dan weet je toch voor hoeveel huizen in je zoekgebied weggaan?

Ik vind die stellen heel vaak onnozel overkomen. Ook nu weer inderdaad. Gaan wonen in een oud aftands huis zonder zelf te willen of kunnen klussen. Dan heb je je huiswerk dus niet gedaan, maar ga je alleen af op wat je er leuk uit vindt zien. Echt, sorry dat ik het zeg, maar het is onnozel en wereldvreemd.

Dandy schreef op 02-11-2021 om 21:18:

[..]

Ik vind die stellen heel vaak onnozel overkomen. Ook nu weer inderdaad. Gaan wonen in een oud aftands huis zonder zelf te willen of kunnen klussen. Dan heb je je huiswerk dus niet gedaan, maar ga je alleen af op wat je er leuk uit vindt zien. Echt, sorry dat ik het zeg, maar het is onnozel en wereldvreemd.

ik vermoed dat ze gewoon geen zin hebben. Hoe heb je anders je vorige woningen gewit? Of hebben papa en mama dat steeds gedaan? Of uitbesteed wat een vermogen kost

Misschien ook afhankelijk van wat je definitie van klussen is? Misschien vinden ze daar het gewone verwerk niet onder vallen? Maar denken ze daarbij meer aan verbouwen etc.

het is mij ook een raadsel waarom juist mensen die niet kunnen klussen, een oud huis willen..... 

Madamecannibale

Madamecannibale

02-11-2021 om 22:49 Topicstarter

GroenTuintje schreef op 02-11-2021 om 22:45:

het is mij ook een raadsel waarom juist mensen die niet kunnen klussen, een oud huis willen.....

Ja ik verbaas me daar ook steeds over. Ze willen bijna allemaal een jaren dertig of een karakteristiek huis. Ik denk bij dat soort huizen alleen maar aan alle klussen, de isolatie etc. Maar goed smaken verschillen natuurlijk.

Madamecannibale schreef op 02-11-2021 om 22:49:

[..]

Ja ik verbaas me daar ook steeds over. Ze willen bijna allemaal een jaren dertig of een karakteristiek huis. Ik denk bij dat soort huizen alleen maar aan alle klussen, de isolatie etc. Maar goed smaken verschillen natuurlijk.

Ja precies. Terwijl mijn partner en ik echt wel 2 rechter handen hebben, maar absoluut ons nieuwbouwhuis niet willen inwisselen voor een jaren 30 woning.

mijn zwager en schoonzus zijn ook zo, wilde perse een heel oud huis (200 jaar oud). Beide zijn ze totaal niet handig, 2 linkerhanden. Dus zijn ze altijd afhankelijk van anderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.