Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 12:31

Kopen zonder kijken

Vanavond start een nieuw seizoen van 'Kopen zonder kijken'. 

Ik heb er weer zin in, wie gaat ook kijken? Het zal nu wel lastiger zijn in de huidige woningmarkt om nog pareltjes te vinden. 

RTL 4 om 20.30


Ik vind het een leuk programma en ga zeker weer kijken. Ik vind alleen die Roos niet zo leuk en ik vind ook dat ze geen smaak heeft.

watertoren schreef op 16-05-2022 om 12:36:

Ik vind het een leuk programma en ga zeker weer kijken. Ik vind alleen die Roos niet zo leuk en ik vind ook dat ze geen smaak heeft.

Dit had ik kunnen schrijven, met alles wat Watertoren zegt, ben ik het eens! Vanavond "mag" ik het alleen niet zien, moet wachten tot man er morgen is zodat we samen kunnen kijken.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 12:55

watertoren schreef op 16-05-2022 om 12:36:

Ik vind het een leuk programma en ga zeker weer kijken. Ik vind alleen die Roos niet zo leuk en ik vind ook dat ze geen smaak heeft.

Ze luistert op zich altijd wel naar de wensen van de kopers toch? Maar mijn smaak is het vaak ook niet nee 

https://www.linda.nl/nieuws/stylist-roos-reedijk-nieuw-seizoen-kopen-zonder-kijken/ 
Wat ik hieruit haal: het interieur moet haar handtekening hebben. Dat zou ik juist totaal niet willen, ik zou willen dat het interieur bij mij/ons als bewoner past. Beetje flauw ook om naar de fotolijst op de achtergrond te kijken terwijl het duidelijk om de bank gaat. Tsja, dan snap ik dat die mensen haar blijven appen/bellen over wat ze wel en niet willen. 

Hier nog een ander linkje, voor de liefhebber, over "de klok": https://www.linda.nl/nieuws/media-entertainment/kopen-zonder-kijken-nieuw-onderdeel-klok/ Benieuwd of dat het programma leuker of juist minder leuk maakt. Wel fijn dat de kandidaten niet allemaal hetzelfde type zijn (starters, net wel/niet een kind etc.).

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 13:22

afrodite05 schreef op 16-05-2022 om 13:06:

https://www.linda.nl/nieuws/stylist-roos-reedijk-nieuw-seizoen-kopen-zonder-kijken/
Wat ik hieruit haal: het interieur moet haar handtekening hebben. Dat zou ik juist totaal niet willen, ik zou willen dat het interieur bij mij/ons als bewoner past. Beetje flauw ook om naar de fotolijst op de achtergrond te kijken terwijl het duidelijk om de bank gaat. Tsja, dan snap ik dat die mensen haar blijven appen/bellen over wat ze wel en niet willen.

Hier nog een ander linkje, voor de liefhebber, over "de klok": https://www.linda.nl/nieuws/media-entertainment/kopen-zonder-kijken-nieuw-onderdeel-klok/ Benieuwd of dat het programma leuker of juist minder leuk maakt. Wel fijn dat de kandidaten niet allemaal hetzelfde type zijn (starters, net wel/niet een kind etc.).

Dat denk ik ook weleens bij VT wonen. Dan staat er 1 gekleurd dingetje op de achtergrond op een moodboard en gaan ze dat hele interieur zo maken   

 Ik heb wel een idee voor een nieuw tv programma: 'hoe is het nu met..?' En dan na een jaar gaan kijken bij oud kandidaten van dit soort programma's. Eens zien wat ze met de interieurs gedaan hebben

Ik vraag me ook altijd af hoeveel van de meubels/aankleding ze echt mogen hebben en wat er na de uitzending weer wordt weggehaald, omdat dat alleen voor de show was. Sowieso vind ik dat er maar weinig meubels meeverhuizen (of lijkt dat alleen maar zo?) Als wij verhuizen, gaat toch zeker 80% van de huidige inboedel mee, als het niet meer is. Maar misschien zijn wij daarin dan de uitzondering, geen idee.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 13:29

dat vraag ik me ook af Afrodite. Misschien staan hun eigen meubels ergens opgeslagen en zetten ze die na de opnames in huis. Als ik ga verhuizen neem ik zo veel mogelijk mee, ik koop niet alles nieuw. 

O ja, Roos. Ik word altijd zo afgeleid door dat stemmetje en haar accent.

Wij gaan ook weer kijken, maar nemen het op en kijken dan terug zonder reclames. Vorig seizoen overigens afgehaakt halverwege. Zo boeiend vond ik het allemaal niet meer, werd een beetje teveel van hetzelfde. Hopelijk is er wat vernieuwing dit seizoen anders weet ik niet hoe lang we 't volhouden.

Ik ga ook kijken, vind het een ontzettend leuk programma! Alleen Roos trek ik ook niet, vind ook dat ze geen smaak heeft en dat scherpe stemmetje

Vind het ook erg jammer dat zij de meest doorsnee kandidaten selecteren, altijd een stelletje met inderdaad een kind of bijna (een volgend) kind. Heb mezelf 2 jaar/seizoenen proberen te laten selecteren, maar ik ben gewoon niet hun doelgroep, single, middelbare leeftijd, geen kinderen en daarnaast ook ongeneeslijk ziek (dus op zoek naar iets gelijkvloers)

Vorige maand gelukkig zelf een geweldig nieuw appartement gevonden en gekocht, heb Roos niet nodig vwb inrichting  

Mijn zoon is het gelukkig inmiddels gelukt om een huis te kopen maar toen hij nog op zoek was zei hij dat hij best mee zou willen doen met het programma maar het zijn altijd stellen die mee mogen doen. Ik heb nog nooit een alleenstaande gezien in het programma.

Ah top, een nieuw seizoen!
Ik vind het hele team leuk, inclusief Roos. Bob is mijn favoriet, wat een leuke man is dat 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 14:14

Dat zou leuk geweest zijn Kersje en Watertoren!  Eindelijk eens een ander soort kandidaat dan de standaard stel met kind en/of zwanger. 
Gelukkig is het zelf al gelukt  

Lieveheersbeest schreef op 16-05-2022 om 14:13:

Ah top, een nieuw seizoen!
Ik vind het hele team leuk, inclusief Roos. Bob is mijn favoriet, wat een leuke man is dat

Bob krijgt heel vaak van vrouwen te horen dat ze hem leuk vinden maar hij heeft een man.

JtM

JtM

16-05-2022 om 14:16

Leuk programma! Wij nemen het op en kijken het een andere keer terug. 

Roos trek ik ook slecht door haar stem.

Persoonlijk vind ik dat mensen die mee doen aan het programma weinig eisen 'mogen' hebben. Vooral in deze tijd. Wat mij betreft zouden ze de regio aan mogen geven en misschien 1 of 2 voorkeuren maar houdt het daar wel mee op. Dat maakt het programma een stuk leuker denk ik. Al denk ik dat er dan maar weinig mensen zich aanmelden voor het programma. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.