Media en cultuur
Fleurtje_5
16-09-2025 om 19:26
Koningshuizen
Hallo, Een nieuw topic voor berichten over koningsparen, prinsen, prinsessen, en alle andere Royals. Weet je een leuk nieuwtje of heb je een leuke foto. Welkom op dit topic.
Een mooie foto van ons koningspaar en hun drie dochters.

Beeld: NL Beeld
https://www.nu.nl/koningshuis/6360870/zo-zag-het-koninklijk-gezin-eruit-tijdens-de-jaarlijkse-fotosessie.html
Fleurtje_5
16-09-2025 om 19:32

Beeld: ANP
Prinses Ariane droeg op haar eerste Prinsjesdag een jurk van Victoria Beckham
Wat een leuke foto.
Mick87
16-09-2025 om 22:31
ik vind Ariane een heel ander type dan haar zussen en behoorlijk lijken op ome constantijn
Fleurtje_5
16-09-2025 om 22:59
Ik vond Ariane ook altijd een ander type dan Amalia en Alexia. Ze heeft idd iets van oom Constantijn. En Constantijn vind ik weer iets lijken op opa Bernard. Uiterlijk dan hé.
Toch moest ik laatst effe goed kijken 'wie is Amalia en wie Ariane' ? Knappe dames.
letterkoekje
17-09-2025 om 08:55
Omdat er staat koningshuizEN, vertel ik hier wat over de Belgische royals.
Vorige week is er een schok(je) door royaltieland gegaan: de broer van de koning (prins Laurent) heeft in een officiële mededeling verklaard dat hij een zoon heeft bij een bekende Belgische zangeres/actrice/ex-presentatrice van een erotisch TV-programma, Wendy Van Wanten. Die zoon in kwestie is intussen 25, heeft zijn biologische vader al een aantal keer ontmoet en - wat ik persoonlijk knap vind - koning Filip gaat zijn handtekening zetten onder de verklaring dat Clément een zoon is van Laurent.
De moeder heeft gedurende 25 jaar ontkend dat zij een kind van een prins had, maar er zijn altijd geruchten geweest, die zij deels zelf mee in leven hield. Het is nu duidelijk dat Wendy Van Wanten dus 3 kinderen heeft van 3 verschillende vaders.
Fleurtje_5
17-09-2025 om 09:39
Dat klopt helemaal Letterkoekje,
Prins Laurent (Geboren in 1963, nu 61) had vóór zijn verloving met zijn echtgenote Clair, zeven jaren een heimelijke relatie met pin-up Wendy van Wanten (nu 65).
In onze krant stond een groot artikel waarom ze al die tijd heeft gezwegen, en haar zoon alleen en afgeschermd heeft opgevoed. Het was haar zoon Clément Vandenkerckhove (nu 25) die ermee naar buiten wou komen. Clément lijkt op zijn biologische vader vind ik.
Wendy van Wanten heeft nog een oudere zoon, Dylan Vanholme (nu 41). Dylan vroeg zich altijd af of het anders had kunnen lopen. In Dag Allemaal zegt hij:
“Al die tijd heeft dit geheim als een donderwolk boven ons gezin gehangen”.
Misschien dat het erkennen van een buitenechtelijk kind wat makkelijker is geworden nadat koning Albert EINDELIJK en pas in 2020 heeft toegeven dat Delphine Boël (geboren 1968) zijn buitenechtelijke dochter is uit een heimelijke relatie met barones Sybille de Selys Longchamps (Sybille die van 1962 tot en met 1978 getrouwd was met Jacques Boël).
Delphine mag zich nu Delpine Michelle Anna Maria Gisela van Saksen-Coburg, Prinses van België noemen. En ook Delphine's dochter en zoon mogen zich prinses en prins noemen.
wild-flower
17-09-2025 om 09:44
Nu Alexia wat ouder wordt , vind ik haar steeds meer op haar moeder Maxima gaan lijken. Mooie meid hoor.
De sproetjes, de lach, de blik in haar ogen, de gebaartjes,
Ook innerlijk schijnt ze erg op haar moeder te lijken.
lientje69
17-09-2025 om 10:42
Ik ben persoonlijk erg blij met ons koningshuis. Vind ze ook allemaal erg leuk en toegankelijk. Waar ik me best aan erger zijn alle commentaren op de socials. Amalia is te dik, Ariane heeft anorexia of is doodongelukkig want ze kijkt niet blij, het koningshuis kost ons teveel geld ( las ergens wel 4 hele euro per Nederlander per jaar.. dus dat valt wel mee toch?) En dat soort opmerkingen. Ga er maar aanstaan, zo'n leven in een gedwongen keurslijf waarbij elke stap bekritiseerd wordt.
Dolfje
17-09-2025 om 10:47
wild-flower schreef op 17-09-2025 om 09:44:
Nu Alexia wat ouder wordt , vind ik haar steeds meer op haar moeder Maxima gaan lijken. Mooie meid hoor.
De sproetjes, de lach, de blik in haar ogen, de gebaartjes,
Ook innerlijk schijnt ze erg op haar moeder te lijken.
Ik vond dat op sommige foto's gisteren van Amalia ook ineens.
Dolfje
17-09-2025 om 10:47
lientje69 schreef op 17-09-2025 om 10:42:
Ik ben persoonlijk erg blij met ons koningshuis. Vind ze ook allemaal erg leuk en toegankelijk. Waar ik me best aan erger zijn alle commentaren op de socials. Amalia is te dik, Ariane heeft anorexia of is doodongelukkig want ze kijkt niet blij, het koningshuis kost ons teveel geld ( las ergens wel 4 hele euro per Nederlander per jaar.. dus dat valt wel mee toch?) En dat soort opmerkingen. Ga er maar aanstaan, zo'n leven in een gedwongen keurslijf waarbij elke stap bekritiseerd wordt.
Vreselijk inderdaad dat commentaar.
Bolmieke
17-09-2025 om 11:01
Het zijn alle 3 knappe meisjes. De middelste dochter (aubergine kleurige jurk) daar heb ik het idee van dat ze het prinses zijn zwaar vindt. Het lijkt mij dan ook heel moeilijk als je zo nu en dan moet komen opdraven en de hele wereld iets van je vindt
Mick87
17-09-2025 om 11:12
lientje69 schreef op 17-09-2025 om 10:42:
Nou ik vind het persoonlijk best raar dat zij niet democratisch gekozen zijn en er een wel is die bepaald dat zij geen belasting betalen. Dat is toch absurd ? En ze zijn al vermogend. Dus die kritiek op de kosten ben ik het mee eens.
Maar inderdaad dat commentaar op die meiden is tenenkrommend.
Madamecannibale
17-09-2025 om 11:57
Mick87 schreef op 17-09-2025 om 11:12:
[..]
Nou ik vind het persoonlijk best raar dat zij niet democratisch gekozen zijn en er een wel is die bepaald dat zij geen belasting betalen. Dat is toch absurd ? En ze zijn al vermogend. Dus die kritiek op de kosten ben ik het mee eens.
Maar inderdaad dat commentaar op die meiden is tenenkrommend.
Maar dat is meer kritiek op de constructie, op een monarchie an sich en hoe wij die inrichten. Dat snap ik wel. Maar kritiek op die mensen zelf snap ik niet, zij hebben er ook niet om gevraagd.
Tijgeroog
17-09-2025 om 12:11
ze kijkt niet blij, het koningshuis kost ons teveel geld ( las ergens wel 4 hele euro per Nederlander per jaar.. dus dat valt wel mee toch?) En dat soort opmerkingen. Ga er maar aanstaan, zo'n leven in een gedwongen keurslijf waarbij elke stap bekritiseerd wordt.
Die 4 euro per jaar gaat alleen over salaris. Maar e er gaat veel meer geld naar huisvesting, beveiliging, onkostenvergoeding, organisatie van bezoeken. En ze betalen geen belasting, waardoor de staatskas ook veel misloopt.
Maar het lijkt me inderdaad geen fijn leven zo. En die meiden moeten met rust gelaten worden (waarbij ik op wil merken dat in de voorganger van dit topic ook nogal de nodige kritiek gegeven werd op uiterlijk en dergelijke van verschillende leden van koningshuizen)
En het erfelijke stuk van de monarchie is belachelijk. Waarom zouden mensen uit die ene familie wel in aanmerking komen (en daarin eigenlijk geen keuze hebben), teil jij en ik geen enkele kans maken.
Daglichtlamp
17-09-2025 om 13:16
Tijgeroog schreef op 17-09-2025 om 12:11:
[..]
Die 4 euro per jaar gaat alleen over salaris. Maar e er gaat veel meer geld naar huisvesting, beveiliging, onkostenvergoeding, organisatie van bezoeken. En ze betalen geen belasting, waardoor de staatskas ook veel misloopt.
Hoe komt je erbij? Salaris plus onkostenvergoedingen voor de drie leden die door ons betaald worden is in totaal 12,4 miljoen.
https://www.parlement.com/uitkeringen-leden-koninklijk-huis#p3
Daarnaast zijn er nog andere kosten, dus ik geloof best dat je in totaal op die 4 euro uitkomt. Maar doen alsof die 4 euro alleen salaris is, is overduidelijk onjuist.