Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

telefoonreclame OOOOHHHNEEEEHHH de batterij is leeg, nu vergaat de wereld

Broodjebrie schreef op 12-02-2026 om 20:42:

[..]

Stom is nog zachtjes uitgedrukt. Ik vind het een walgelijke reclame. Liegen om langer vakantie te kunnen vieren.

En het ergste is nog dat gemene lachje nadat meneer zegt dat hij zijn kinderen ook zo mist! Je zou ze allebei nog echt een blinde darm ontsteking toewensen!

Monus schreef op 13-02-2026 om 07:27:

[..]

En het ergste is nog dat gemene lachje nadat meneer zegt dat hij zijn kinderen ook zo mist! Je zou ze allebei nog echt een blinde darm ontsteking toewensen!

Precies.

Dat ze zo'n slechte reclame verzonnen krijgen, echt belachelijk. Dat vind ik ook van de hornbach reclames.

nlies schreef op 12-02-2026 om 20:49:

telefoonreclame OOOOHHHNEEEEHHH de batterij is leeg, nu vergaat de wereld

En altijd net als het niet uitkomt. Bij komt het altijd precies uit als de batterij leeg is. Oh nee, mijn batterij is nooit voortijdig leeg. En dat terwijl mijn telefoon al meer dan 5 jaar oud is. Misschien omdat mijn telefoon niet aan mijn hand geplakt zit? 

Thora schreef op 13-02-2026 om 09:10:

[..]

En altijd net als het niet uitkomt. Bij komt het altijd precies uit als de batterij leeg is. Oh nee, mijn batterij is nooit voortijdig leeg. En dat terwijl mijn telefoon al meer dan 5 jaar oud is. Misschien omdat mijn telefoon niet aan mijn hand geplakt zit?

Oh de mijne dreigt regelmatig leeg te gaan (en ja, zit soms aan mijn hand geplakt). Daarom neem ik, als ik een dag op pad ga en navigatie nodig heb bijvoorbeeld, een powerbank mee. Werkt prima.

Schoondochter schreef op 13-02-2026 om 09:11:

[..]

Oh de mijne dreigt regelmatig leeg te gaan (en ja, zit soms aan mijn hand geplakt). Daarom neem ik, als ik een dag op pad ga en navigatie nodig heb bijvoorbeeld, een powerbank mee. Werkt prima.

Precies. Ik doe hetzelfde inderdaad voor navigatie of bijvoorbeeld een QR code die getoond moet worden en ik verwacht dat ik voorlopig niet kan opladen. Zo makkelijk kan het zijn.

Thora schreef op 13-02-2026 om 09:14:

[..]

Precies. Ik doe hetzelfde inderdaad voor navigatie of bijvoorbeeld een QR code die getoond moet worden en ik verwacht dat ik voorlopig niet kan opladen. Zo makkelijk kan het zijn.

Dat is ook het domme van die reclame. Als ze lieten zien dat de telefoon leeg is op het moment dat je een toegangs (QR)code moet scannen, of aan het navigeren bent, dan zou je inderdaad "OH NEE" kunnen roepen. Je kan op dat moment de telefoon niet even snel bijladen. Maar als je die telefoon alleen gebruikt om een (dom) filmpje te maken, dan laad je hem gewoon even snel een beetje bij. Of beter, je maakt dat filmpje helemaal niet. Ik had ook een ander iemand gecast voor die reclame, als ik dit mag zeggen. En tot overmaat van ramp ook nog dat vreselijke OH YEAH.

MartinJ schreef op 13-02-2026 om 10:44:

[..]

Dat is ook het domme van die reclame. Als ze lieten zien dat de telefoon leeg is op het moment dat je een toegangs (QR)code moet scannen, of aan het navigeren bent, dan zou je inderdaad "OH NEE" kunnen roepen. Je kan op dat moment de telefoon niet even snel bijladen. Maar als je die telefoon alleen gebruikt om een (dom) filmpje te maken, dan laad je hem gewoon even snel een beetje bij. Of beter, je maakt dat filmpje helemaal niet. Ik had ook een ander iemand gecast voor die reclame, als ik dit mag zeggen. En tot overmaat van ramp ook nog dat vreselijke OH YEAH.

Dat Oh Yeah is walgelijk. Ik herinner mij nu ook een heel irritant filmpje van deze reclame. Die werd op het metrostation keer op keer vertoond. Twee dames die zichzelf heel irritant wiebelend en te lachend staan te filmen. 

Volgens mij interesseert het geen hond wat de meiden aan het doen zijn maar evengoed zou het rampzalig zijn als op dat moment de batterij ineens leeg is.

Die nieuwe reclame van Vinted is ook super irritant. De manier waarop deze dame het woord "gemak" uitspreekt in de zin "verkoop je met gemak" o.i.d. doet mij kotsen.

Die reclame op Videoland. Steeds dezelfde van Delta en de Plus. Nou weet ik het wel...

Die reclame van die man die uit frustratie over zn energiemaatschappij het tafelkeed opeet vind ik een van de stomste ooit. Slaat echt helemaal nergens op! 

Weer een nieuwe reclame in het kader van voed je kinderen eens op: de nieuwste Plus reclame. Pubers die, terwijl ze op hun telefoon zitten kijken, zakken chips uit de boodschappentas pikken op het moment dat hun moeder die op tafel zit. En dat die moeder daar niets van zegt. Kom op nou. Moet dit de jeugd van morgen worden?

MartinJ schreef op 19-02-2026 om 21:45:

Weer een nieuwe reclame in het kader van voed je kinderen eens op: de nieuwste Plus reclame. Pubers die, terwijl ze op hun telefoon zitten kijken, zakken chips uit de boodschappentas pikken op het moment dat hun moeder die op tafel zit. En dat die moeder daar niets van zegt. Kom op nou. Moet dit de jeugd van morgen worden?

Ja, en dan laten ze nog ongegeneerd een boer vanwege alle cola die ze achterover hebben geslagen. Ook dat is behoorlijk onbeschoft. Denken ze echt dat mensen daar om moeten lachen? Ik niet in ieder geval.

met Hansie op vakantie heb ik nu ook wel gezien, zeer irritant.

Nikki1973 schreef op 20-02-2026 om 19:25:

met Hansie op vakantie heb ik nu ook wel gezien, zeer irritant.

Zeg dat wel!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.