Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Thora
28-10-2025 om 15:18
Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 15:14:
[..]
Ik was laatst in de zeeman en daar hebben ze ook verzorgingsproducten, die zijn denk ik zelfs nog goedkoper dan de action
Inderdaad. Alleen geen dameshygiëne volgens mij. Maar dat is bij supermarkten en drogisterijen weer verkrijgbaar van het huismerk. En dat heeft zeker de laatste jaren een prima kwaliteit.
Bailey26
28-10-2025 om 15:55
Er is zeker wel echte armoede in Nederland. Ik denk dat je jezelf echt gelukkig mag prijzen als je niet kan voorstellen dat iemand geen euro over heeft om shampoo/maandverband te kopen.
Ik kom soms (door mijn werk) echt hele verdrietige situaties tegen. Waarin mensen al dagen niet hebben gegeten. Laat staan dat er verzorgingsproducten in huis zijn.
Bellebelle
28-10-2025 om 16:03
Bailey26 schreef op 28-10-2025 om 15:55:
Er is zeker wel echte armoede in Nederland. Ik denk dat je jezelf echt gelukkig mag prijzen als je niet kan voorstellen dat iemand geen euro over heeft om shampoo/maandverband te kopen.
Ik kom soms (door mijn werk) echt hele verdrietige situaties tegen. Waarin mensen al dagen niet hebben gegeten. Laat staan dat er verzorgingsproducten in huis zijn.
Ik ben blij dat jij reageert, want ik zit dus in een bubbel waarin ik me dat niet kan voorstellen. Maar ik ben wel benieuwd of jij denkt dat deze actie van het Kruidvat een verschil gaat maken voor deze mensen.
Thora
28-10-2025 om 16:15
Bedankt voor je reactie. Maar dan is het toch heel erg gesteld hier in Nederland? Of gaat het hier om daklozen die geen badkamer hebben of een plaats om hun zeep te bewaren?
Citroengraag
28-10-2025 om 16:27
Thora schreef op 28-10-2025 om 16:15:
[..]
Bedankt voor je reactie. Maar dan is het toch heel erg gesteld hier in Nederland? Of gaat het hier om daklozen die geen badkamer hebben of een plaats om hun zeep te bewaren?
Vooral mensen die de routes voor extra hulp niet goed kennen. Een Wia kan lager uitvallen dan bijstandsniveau en dan heb je bv recht op aanvullende bijstand van de gemeente. En op toeslagen. Als je weet hoe je dat moet doet, kom je wel aan een minimum bestaansniveau, maar als je precies snapt hoe al die regelingen werken ben je waarschijnlijk al een goed opgeleide Nederlander. Of (iemand die ik ken) je bent zo ziek dat je helemaal de energie niet hebt om dit uit te zoeken.
Herfstappeltaart
28-10-2025 om 16:34
Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Er zijn allerlei situaties waar een mens in terecht kan komen. Maar je haar wassen met afwasmiddel is onzin. Dan is het afwasmiddel ook sneller op dus die twee (afwasmiddel en goedkope shampoo) kunnen naast elkaar bestaan. Ze staan zelfs regelmatig in weggeefkastjes e.d.
Ik weet niet wat je werk is, maar kunnen deze mensen niet geholpen worden? Door geen enkele instantie?
amarna
28-10-2025 om 16:52
Thora schreef op 28-10-2025 om 13:46:
Niet direct irritant maar de reclame van Kruidvat over verzorgingsarmoede. Ik vind het een goede zaak dat ze meewerken om dit te bestrijden. Maar hoe weinig geld heb je als je niet 1 euro hebt voor een stuk zeep of 1,50 voor deodorant. Of 2 euro voor een doosje tampons of een pak maandverband. Niet alles is zo duur als OB en Always en de kwaliteit is gewoon goed. Als er mensen zijn die hier inderdaad geen geld voor hebben dan gaat het nog slechter in Nederland dan ik al dacht.
Die wilde ik ook melden hier.
Laatst kwam langs dat er bij aankoop van 2 prijzige potten creme (biodermal ?) er 1 pot naar verzorgingsarmoede ging. Voor het bedrg van die pot creme had Kruidvat een gezin een heel jaar tandpasta en tandenborstels kunnen geven. De enige die van deze aanbieding beter werd was Kruidvat zelf.
Bailey26
28-10-2025 om 17:39
Ik denk zeker dat de actie van Kruidvat kan helpen. Net zo als weggeefkasten, kerken, en kleine particuliere initiatieven.
En nee dit overkomt echt niet alleen mensen zonder huis of badkamer.
En soms maakt je haar wassen met afwasmiddel wel degelijk verschil. Je zult maar geen geld hebben en morgen een afspraak waar je een beetje fris wil aankomen. Dan kan je proberen om je haar met niks te wassen of met afwasmiddel. Dat komt echt wel vaker voor.
En er zijn instanties die deze mensen kunnen helpen. Maar dan moeten deze mensen wel eerst in beeld komen. Daarnaast is er heel veel bureaucratie dat er bij komt kijken. Ik kan iemand wel aanmelden bij de voedselbank maar voordat zo iets rond is ben je ook dagen verder. In de tussentijd is het wel fijn als iemand wat kan eten of maandverband heeft.
En onderschat niet wat armoede met de mens doet. Als je in echte armoede leeft heb je vaak niet meer de mentale ruimte om na te denken om naar een weggeefkastje te gaan en te kijken of daar shampoo in staat.
Herfstappeltaart
28-10-2025 om 18:54
Bailey26 schreef op 28-10-2025 om 17:39:
Ik denk zeker dat de actie van Kruidvat kan helpen. Net zo als weggeefkasten, kerken, en kleine particuliere initiatieven.
En soms maakt je haar wassen met afwasmiddel wel degelijk verschil. Je zult maar geen geld hebben en morgen een afspraak waar je een beetje fris wil aankomen. Dan kan je proberen om je haar met niks te wassen of met afwasmiddel. Dat komt echt wel vaker voor.
En er zijn instanties die deze mensen kunnen helpen. Maar dan moeten deze mensen wel eerst in beeld komen. Daarnaast is er heel veel bureaucratie dat er bij komt kijken. Ik kan iemand wel aanmelden bij de voedselbank maar voordat zo iets rond is ben je ook dagen verder. In de tussentijd is het wel fijn als iemand wat kan eten of maandverband heeft.
En onderschat niet wat armoede met de mens doet. Als je in echte armoede leeft heb je vaak niet meer de mentale ruimte om na te denken om naar een weggeefkastje te gaan en te kijken of daar shampoo in staat.
Ik geloof je gelijk hoor. Het was van mijn kant ook absoluut niet veroordelend bedoeld.
Fleurtje_5
29-10-2025 om 08:12
Bailey26 schreef op 28-10-2025 om 17:39:
Dat is een heel mooi initiatief. Ik denk ook dat de schaamte groot is en men bang is om naar zo'n weggeefkastje/deelkastje te gaan als mensen in de buurt zijn.
Thora
29-10-2025 om 08:54
Fleurtje_5 schreef op 29-10-2025 om 08:24:
Dit vind ik een hele hele hele, echt hele leuke reclame:
https://youtu.be/TfmqJKilh_w?si=H-UEAho-tNkRxNzV
En weer door
Ik vind deze niet zo leuk. Misschien om dat ik zelf iemand ben die graag een beetje power geeft met zingen. Die man heeft plezier en dan moet hij het "klein houden". Zo sneu. Gelukkig kan hij het op het voetbalveld wel kwijt. Dat is dan weer wel leuk.
amarna
29-10-2025 om 09:13
Fleurtje_5 schreef op 29-10-2025 om 08:24:
Dit vind ik een hele hele hele, echt hele leuke reclame:
https://youtu.be/TfmqJKilh_w?si=H-UEAho-tNkRxNzV
Erg leuk! Die man kan echt goed zingen!
Thora
29-10-2025 om 09:41
amarna schreef op 29-10-2025 om 09:13:
[..]
Erg leuk! Die man kan echt goed zingen!
De man zingt prachtig. Daarom vind ik het ook zo sneu dat hem de mond wordt gesnoerd.
Fleurtje_5
29-10-2025 om 12:35
Thora schreef op 29-10-2025 om 09:41:
[..]
De man zingt prachtig. Daarom vind ik het ook zo sneu dat hem de mond wordt gesnoerd.
Maar in een zangkoor is samenzang wel belangrijk,
anders ben je geen koorlid maar een solist.