Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Thora schreef op 22-08-2025 om 11:33:

[..]

Dat was mijn tweede idee van deze reclame. Het blijkt een reclame voor de eredivisie voetbal.

Het wordt vriendenloterij eredivisie, dus alletwee juist

Smakeloos de reclame  van Walibi voor de fright nights. Bieden op een vrouw en de hoogste bieder mag de vrouw vermoorden. Hij wordt nu t/m zondag even offline gehaald ivm de heftige reacties ( gezien de gebeurtenissen om het meisje Lisa nu in het nieuws , veel mensen vinden dit niet kunnen, en terecht  ) Maar dan wordt hij weer online gezet. Dochter ziet hier echt de lol niet van in. Gaat jaarlijks hierheen maar boycot Walibi hier nu  om. 
Je kunt ook te ver gaan met je reclames en dit vind ik  er een voorbeeld van.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/438635/walibi-haalt-omstreden-video-fright-nights-tot-zondag-offline

lientje69 schreef op 22-08-2025 om 17:32:

Smakeloos de reclame van Walibi voor de fright nights. Bieden op een vrouw en de hoogste bieder mag de vrouw vermoorden. Hij wordt nu t/m zondag even offline gehaald ivm de heftige reacties ( gezien de gebeurtenissen om het meisje Lisa nu in het nieuws , veel mensen vinden dit niet kunnen, en terecht ) Maar dan wordt hij weer online gezet. Dochter ziet hier echt de lol niet van in. Gaat jaarlijks hierheen maar boycot Walibi hier nu om.
Je kunt ook te ver gaan met je reclames en dit vind ik er een voorbeeld van.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/438635/walibi-haalt-omstreden-video-fright-nights-tot-zondag-offline

Eens.

lientje69 schreef op 22-08-2025 om 17:32:

Smakeloos de reclame van Walibi voor de fright nights. Bieden op een vrouw en de hoogste bieder mag de vrouw vermoorden. Hij wordt nu t/m zondag even offline gehaald ivm de heftige reacties ( gezien de gebeurtenissen om het meisje Lisa nu in het nieuws , veel mensen vinden dit niet kunnen, en terecht ) Maar dan wordt hij weer online gezet. Dochter ziet hier echt de lol niet van in. Gaat jaarlijks hierheen maar boycot Walibi hier nu om.
Je kunt ook te ver gaan met je reclames en dit vind ik er een voorbeeld van.

Hun statement slaat ook nergens op vind ik. En walibi schijnt al niet zo lekker te gaan, en dan deze ophef weer.. die gaan het zwaar krijgen.

Broodjebrie schreef op 23-08-2025 om 17:37:

[..]

Hun statement slaat ook nergens op vind ik. En walibi schijnt al niet zo lekker te gaan, en dan deze ophef weer.. die gaan het zwaar krijgen.

Nee dat statement vond dochter ook behoorlijk  debiel.  En haar vriendinnen ook. En dat is toch de doelgroep  van deze  speciale dagen maar ook van het park. Ik ben dat in elk geval zeker niet.   Deze reclames kon ze wel eens meer gaan kosten dan het oplevert....

lientje69 schreef op 23-08-2025 om 18:01:

[..]

Nee dat statement vond dochter ook behoorlijk debiel. En haar vriendinnen ook. En dat is toch de doelgroep van deze speciale dagen maar ook van het park. Ik ben dat in elk geval zeker niet. Deze reclames kon ze wel eens meer gaan kosten dan het oplevert....

Ja precies... en zo stom dat ze het na morgen weer online zetten. Ze snappen het echt niet daar. Maar blijkbaar draait het toch allemaal om geld... 

Met atleet Usain Bolt voor een wasmiddel.
Hij spreekt zijn naam vreemd uit: I am UsAIN Bolt, de klemtoon op AIN.  Het klinkt of hij zegt: I am disabled".

Een reclame op de radio voor AH. Iemand noemt van alles op en een van de hamsters zegt dan tussendoor Zo hee, Poe hee en meer van dat soort kreten. 

Ik ga aan tegen kanker vind ik ook vreselijk. Sowieso als aan gaan in die context wordt gebruikt. Echt zo'n mode uitdrukking weer. Iedereen gaat in ineens door van alles en nog wat aan.

Thora schreef op 26-08-2025 om 13:07:

Een reclame op de radio voor AH. Iemand noemt van alles op en een van de hamsters zegt dan tussendoor Zo hee, Poe hee en meer van dat soort kreten.

Ik ga aan tegen kanker vind ik ook vreselijk. Sowieso als aan gaan in die context wordt gebruikt. Echt zo'n mode uitdrukking weer. Iedereen gaat in ineens door van alles en nog wat aan.

Eens, weer zo'n reclamebureau dat na heel lang brainstormen met niks beters wist te komen blijkbaar. Ik had deze spot in eerste instantie alleen  gehoord. Ik dacht dat men in beeld dan wel een lampje zou vasthouden o.i.d. Maar dat bleek niet zo te zijn.

amarna schreef op 26-08-2025 om 09:02:

Met atleet Usain Bolt voor een wasmiddel.
Hij spreekt zijn naam vreemd uit: I am UsAIN Bolt, de klemtoon op AIN. Het klinkt of hij zegt: I am disabled".

En bovendien is hij niet weg te slaan bij de reclameblokken. Hij doet al jarenlang de ene reclamecampagne na de andere. Er moet toch een manier zijn om via een andere weg aan de kost te komen als je sportcarrière is afgelopen?

Monus schreef op 26-08-2025 om 18:39:

[..]

En bovendien is hij niet weg te slaan bij de reclameblokken. Hij doet al jarenlang de ene reclamecampagne na de andere. Er moet toch een manier zijn om via een andere weg aan de kost te komen als je sportcarrière is afgelopen?

Zo erger ik me dood aan Ruud Gullit....

Vast al eerder genoemd maar ik vind die reclame voor Social Deal met Beau en die parachute zo vreselijk irritant. Wilde iets bij Social deal gaan bestellen, maar vanwege deze reclame al bijna niet meer 

Monus schreef op 26-08-2025 om 18:39:

[..]

Nou voor het geld hoeft Usain het niet te doen. Zijn vermogen wordt geschat op 220 miljoen euro.

Hij zal het wel leuk vinden. 

De reclame van KFC. Zo vies... 🤢

Van McD waarbij een meisje in een poging de pinata te raken alles kort en klein slaat. 
O.a. een cello die in de kamer staat.  Daar kan ik niet tegen, blijf tegen de tv roepen dat het zo zonde is.....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.