Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

ik vond hem altijd zo leuk in de ah-reclames!

Broodjebrie schreef op 21-01-2024 om 14:09:

ik vond hem altijd zo leuk in de ah-reclames!

Ik ook.

Marian2072 schreef op 15-01-2024 om 19:28:

De radioreclame van Douwe Egberts van die vader die koffie wil drinken met zijn zoon. Vraag me altijd af wie van de twee welke enge ziekte heeft.

Dat heb ik nu ook. De opzet is prima, maar dat gesteun en gehijg is toch niet nodig?

Ik heb momenteel moeite met bijna alle radio reclames. Ik heb de radio op mijn werk aan en hoor dus ieder half uur de reclames. De voicemail van Sammie en Samir. De carrierevrouw die een vraag heeft over haar zaak. De moeder wiens zoon zijn rijbewijs heeft gehaald. De energietransitie die onmogelijk is. En altijd diezelfde blije mannenstem. Hij deed destijds ook al de reclame voor Lexa.

Anderzijds zijn er op TV best mooie reclames. Die van Unox van dat witblonde meisje dat bij haar broertje op visite gaat in een instelling. En de reclames over eenzaamheid vind ik ook mooi.

Niet irritant, maar veel te heftig. Het meisje dat het liedje'dat ik je mis' zingt op een uitvaart. Van Dela. Ik zie me direct weer lopen toen ik vier was... geen huisdier of overgrootmoeder, maar papa.

Thora schreef op 23-01-2024 om 00:06:

De voicemail van Sammie en Samir. 

'Bloemuh en plantuh'!

Ik merk meestal niet veel van reclames. Ik loop meestal weg. Goede tijd om even iets anders te gaan doen. Wil er iemand op het scherm zijn zakie in mijn neus duwen dan ben ik voor dat dat gebeurt al op weg naar een vers bakje koffie, wat beslist veel lekkerder zal ruiken.

Voor echt goede inhoud ben ik overigens bereid te betalen, maar dan moeten ze niet alsnog mijn data gaan verhandelen.

de reclames van even Apeldoorn bellen vind ik ook steeds irritanter worden.

Waarom zouden de sociale media denken dat ik van kerstbomen en kerststerren houd in januari en dat ik een airfryer nodig heb. Mensen moeten juist afslanken. Ik zag een lekker recept maar durf er niet op te tikken want dan krijg ik er honderd te zien bij de eerstkomende honderd bezoeken. En als je er weer een wil bekijken ga je de rest van je leven alleen maar airfryerrecepten zien.

Broodjebrie schreef op 24-01-2024 om 08:08:

de reclames van even Apeldoorn bellen vind ik ook steeds irritanter worden.

Dat zijn toch die met..........Lara, lara......komt goed? Op de radio althans. Iemand vertelt een verhaal en draaft compleet door en dan komt die medewerker zeggen dat het goed komt. Heel irritant. Alleen die van die man in de schoorsteen vond ik leuk. Dat hij vast komt te zitten en zijn vrouw denkt dat hij ervandoor is en dan een nieuwe man vindt. Dit is jullie nieuwe papa. En die vader kan alles vanuit de schoorsteen volgen.

Thora schreef op 24-01-2024 om 20:53:

[..]

Dat zijn toch die met..........Lara, lara......komt goed? Op de radio althans. Iemand vertelt een verhaal en draaft compleet door en dan komt die medewerker zeggen dat het goed komt. Heel irritant. Alleen die van die man in de schoorsteen vond ik leuk. Dat hij vast komt te zitten en zijn vrouw denkt dat hij ervandoor is en dan een nieuwe man vindt. Dit is jullie nieuwe papa. En die vader kan alles vanuit de schoorsteen volgen.

Ja klopt, dat zijn die reclames inderdaad.

Broodjebrie schreef op 24-01-2024 om 21:20:

[..]

Ja klopt, dat zijn die reclames inderdaad.

En dat terwijl de vroegere reclames altijd zo hilarisch waren. Even Apeldoorn bellen was een begrip.

Thora schreef op 25-01-2024 om 11:44:

[..]

En dat terwijl de vroegere reclames altijd zo hilarisch waren. Even Apeldoorn bellen was een begrip.

Ja inderdaad, de tv-reclames vond ik altijd wel leuk, maar tegenwoordig..

Ik heb een hekel aan het gezicht van de man in de Eneco Warmtepomp reclame. Telkens als ik dat gezicht zie wil ik wegkijken, liefst voordat ik hem zie.

Hij kijkt heel verlekkerd. Dat moeten ze echt door een ander laten doen.

Om eerlijk te zijn erger ik me aan de reclame tegen eenzaamheid.

Ik hoor alleen maar de versie voorbij komen over werknemers die hun excollega om die reden meenemen/meevragen

Uitleggen kan ik het niet, maar is dat echt te realiteit? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.