Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

De reclames van De VakantieDiscounter, het zal ook meespelen dat het niet mijn soort vakanties zijn die zij promoten.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-01-2024 om 16:05:

[..]

Vreselijk vind ik deze. Een gevulde onderbroek die steeds dichterbij komt. Heb er helemaal niets mee.

Ik vraag me wel steeds af of het echt is.

Vandaag zag ik een artikel in de krant staan over een ander merk onderbroek 'Calvin Klein'.

Die foto die daarbij staat vind ik heel irritant. Wat een ontzettende verwaande aanstellerigheid word hier tentoongesteld.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240113_94092689

Ik weet nu intussen wel dat jullie stamppot eten

De radioreclame van Douwe Egberts van die vader die koffie wil drinken met zijn zoon. Vraag me altijd af wie van de twee welke enge ziekte heeft. 

nlies schreef op 15-01-2024 om 19:21:

Ik weet nu intussen wel dat jullie stamppot eten

En dat al jaren lang! Volgens mij gaat het meisje inmiddels naar de middelbare school.

Marian2072 schreef op 15-01-2024 om 19:28:

De radioreclame van Douwe Egberts van die vader die koffie wil drinken met zijn zoon. Vraag me altijd af wie van de twee welke enge ziekte heeft.

Sowieso dat koffie drinken als er iets is. Koffie is toch niet troostend? In zulke situaties drink ik thee..

Fleurtje_5 schreef op 15-01-2024 om 10:25:

[..]

Vandaag zag ik een artikel in de krant staan over een ander merk onderbroek 'Calvin Klein'.

Die foto die daarbij staat vind ik heel irritant. Wat een ontzettende verwaande aanstellerigheid word hier tentoongesteld.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240113_94092689

Haha, is dat erotiserend? Ik zie er een man in die ziek is (of nog erger, zich inderdaad aanstelt) en halverwege de zware taak van het aankleden op de bank is neergestort. Bepaald niet aantrekkelijk.

Peaches schreef op 16-01-2024 om 09:00:

[..]

Sowieso dat koffie drinken als er iets is. Koffie is toch niet troostend? In zulke situaties drink ik thee..

Nooit gehoord dat koffie ook wel "een bakje troost" wordt genoemd? 

Peaches schreef op 16-01-2024 om 09:05:

[..]

Haha, is dat erotiserend? Ik zie er een man in die ziek is (of nog erger, zich inderdaad aanstelt) en halverwege de zware taak van het aankleden op de bank is neergestort. Bepaald niet aantrekkelijk.

Inderdaad helemaal niet aantrekkelijk. Alsof die gast denkt aantrekkelijk uit te zien met zijn broek op zijn heupen en iedereen zijn witte onderbroek kan zien omdat er een merkje op de onderbroek zit, alsof hij 'onder invloed' laplazerus op de bank ligt en 'sch*jt heeft' aan de visite en de fotograaf, zolang ze dat merkje maar kunnen zien.

nlies schreef op 16-01-2024 om 10:16:

[..]

Nooit gehoord dat koffie ook wel "een bakje troost" wordt genoemd?

Dat kunnen ze wel zo noemen maar ik zie het ook niet als 'een bakje troost'. Ik zou liever een kop warme chocomel zien. Of een grote mok thee met lekkere koekjes erbij.

Fleurtje_5 schreef op 16-01-2024 om 11:02:

[..]

Dat kunnen ze wel zo noemen maar ik zie het ook niet als 'een bakje troost'. Ik zou liever een kop warme chocomel zien. Of een grote mok thee met lekkere koekjes erbij.

Lekker glaasje wijn. Maar dat maakt de reclame niet meer zo effectief. "Zullen we koffie drinken jongen?" "nee pa, doe mij maar een pilsje". 

Alle gekheid op een stokje; ik kan van even samen een bakkie doen wel troost ervaren. Niet van die koffie zelf, maar van het even samen zitten. Als ik iemand uitnodig om een kopje koffie te komen drinken is het samenzijn dan ook de insteek, ze kunnen dan natuurlijk ook thee, choco, glaasje water/fris of wat dan ook krijgen. 

Fleurtje_5 schreef op 16-01-2024 om 11:02:

[..]

Och wat voor jou niet werkt, werkt voor een ander wel, en andersom. Dpe mij de koffie mag jij de choco en de thee

Reclame werkt niet voor iedereen hetzelfde dus

nlies schreef op 16-01-2024 om 11:58:

[..]

Och wat voor jou niet werkt, werkt voor een ander wel, en andersom. Dpe mij de koffie mag jij de choco en de thee

Reclame werkt niet voor iedereen hetzelfde dus

Alsjeblief

Ik had altijd zo'n hekel aan die man van de AH reclames. Ik was echt blij dat hij van de buis was. Nu zat hij vorige week bij Weet ik Veel en nu zag ik hem weer in een reclame van iets van 50+ mobiel. Weg met die lelijke vent met zijn vieze tandjes!

watertoren schreef op 20-01-2024 om 17:49:

Ik had altijd zo'n hekel aan die man van de AH reclames. Ik was echt blij dat hij van de buis was. Nu zat hij vorige week bij Weet ik Veel en nu zag ik hem weer in een reclame van iets van 50+ mobiel. Weg met die lelijke vent met zijn vieze tandjes!

Knip-op de man

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.