Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Tango schreef op 03-06-2023 om 23:52:

[..]

Die vind ik ook echt irritant. En ze zegt het echt hoor. Hier heb ik zin in in. Daarna volgt nog een korte herhaling van die reclame met hetzelfde rare zinnetje.

Ik twijfelde omdat ik vaak bij reclames ook andere dingen aan het doen ben en zodoende meestal half luister. 
Ik vind het gewoon een kromme zin, daarnaast vind ik eerdere reclame met die Leo van Alkemade ook niet echt wat.

TanSwallow86

TanSwallow86

05-06-2023 om 22:33

Mc Donalds

De radioreclame van bol . Com met die valszingende man.

Alle reclame voor hoortoestellen. De hoofdpersonen hebben allemaal een spraakgebrek en kleinkinderen waar ze 'o zo leuk mee spelen'.

Poezie schreef op 06-06-2023 om 11:15:

Alle reclame voor hoortoestellen. De hoofdpersonen hebben allemaal een spraakgebrek en kleinkinderen waar ze 'o zo leuk mee spelen'.

En iedereen loopt met die witte "tampons" in zn oren voor muziek en zo. Maar een hoortoestel moet vooral onzichtbaar zijn. Voor een bril bijvoorbeeld hoef je je toch ook niet te schamen? 

oudmaarnognietkoud schreef op 06-06-2023 om 12:19:

[..]

En iedereen loopt met die witte "tampons" in zn oren voor muziek en zo. Maar een hoortoestel moet vooral onzichtbaar zijn. Voor een bril bijvoorbeeld hoef je je toch ook niet te schamen?

Juist, dat heb ik ook al eens gezegd tegen de audioloog. Op deze manier blijven mensen denken dat het een schande is om hoorapparaten te dragen, want dat mag niemand weten, dus blijven teveel mensen met hoorproblemen rondlopen, die niet beseffen dat er echt wel vogels in de tuin zitten, maar ze gewoon niet horen. (om maar een voorbeeld te noemen)

nlies schreef op 06-06-2023 om 14:44:

[..]

Juist, dat heb ik ook al eens gezegd tegen de audioloog. Op deze manier blijven mensen denken dat het een schande is om hoorapparaten te dragen, want dat mag niemand weten, dus blijven teveel mensen met hoorproblemen rondlopen, die niet beseffen dat er echt wel vogels in de tuin zitten, maar ze gewoon niet horen. (om maar een voorbeeld te noemen)

Gelukkig heb ik zelf (nog) een goed gehoor maar mocht ik in de toekomst hoorapparaten nodig hebben dan hoop ik maar dat er ook hippe modelletjes zijn. Daar is toch best iets leuks van te maken. Met brillen lukt dat ook. 

Gat in de markt. 

Een wasmiddel of wasverzachter met "buitengeur" waarin mensen radeloos zingen dat ze geen handdoeken of onderbroeken meer hebben omdat de zon niet schijnt en ze de was niet kunnen drogen.
Nooit van een droogrekje gehoord?

amarna schreef op 07-06-2023 om 12:23:

Een wasmiddel of wasverzachter met "buitengeur" waarin mensen radeloos zingen dat ze geen handdoeken of onderbroeken meer hebben omdat de zon niet schijnt en ze de was niet kunnen drogen.
Nooit van een droogrekje gehoord?

Ja maar.. Dan missen ze de geur van was wat buiten gehangen heeft.. Snap dat dan     

(vreselijke reclame idd)

Tango schreef op 03-06-2023 om 23:52:

[..]

Die vind ik ook echt irritant. En ze zegt het echt hoor. Hier heb ik zin in in. Daarna volgt nog een korte herhaling van die reclame met hetzelfde rare zinnetje.

Tot overmaat van ramp hebben ze weer een nieuwe variant waarbij dat irritante kind de strandstoel van haar irritante vader weet te bemachtigen (de appel valt niet ver van de boom). En weer dat 'zinin in'. Blijkbaar heeft dit kind bij de eerste takes 'zinin in' gezegd en dat vonden ze zo leuk, dat houden we erin. Sommige reclamemakers kennen blijkbaar niet het verschil tussen humor en irritatie.

Vanochtend alweer 3x gezien.  Van een spaarvorm/pensioenpotje met Sander Schimmelpennink.
"Serieus geld tekort als ze later stoppen met werken".    Wat is "later"?  Over 10 jaar, 25 jaar?   Of het tegengestelde van "eerder stoppen met werken"?  Maak er gewoon van "als ze met pensioen willen".  Veel duidelijker!

amarna schreef op 20-06-2023 om 09:54:

Vanochtend alweer 3x gezien. Van een spaarvorm/pensioenpotje met Sander Schimmelpennink.
"Serieus geld tekort als ze later stoppen met werken". Wat is "later"? Over 10 jaar, 25 jaar? Of het tegengestelde van "eerder stoppen met werken"? Maak er gewoon van "als ze met pensioen willen". Veel duidelijker!

Ja ik denk ook altijd als ik dat hoor: Geld te kort als je later stopt? Dan eerder stoppen

Vanochtend alweer 3x gezien. Van een spaarvorm/pensioenpotje met Sander Schimmelpennink.
"Serieus geld tekort als ze later stoppen met werken". Wat is "later"? Over 10 jaar, 25 jaar? Of het tegengestelde van "eerder stoppen met werken"? Maak er gewoon van "als ze met pensioen willen". Veel duidelijker!

Oja dat vind ik ook zo'n vreselijk irritante inderdaad. 

Oja dat vind ik ook zo'n vreselijk irritante inderdaad. 

MartinJ schreef op 13-06-2023 om 00:13:

[..]

Tot overmaat van ramp hebben ze weer een nieuwe variant waarbij dat irritante kind de strandstoel van haar irritante vader weet te bemachtigen (de appel valt niet ver van de boom). En weer dat 'zinin in'. Blijkbaar heeft dit kind bij de eerste takes 'zinin in' gezegd en dat vonden ze zo leuk, dat houden we erin. Sommige reclamemakers kennen blijkbaar niet het verschil tussen humor en irritatie.

Gelukkig nog niet gezien. Zal komen doordat we op vakantie zijn. 

Ik erger me met name aan stomme teksten en onzinnige beweringen.

Nivea met een of ander huidverjongend serum: “Als jij kunt veranderen, kan je huid het ook!”  

Whut?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.